Ernie Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har også hørt at man har lettere for å bli forkjølet når man bruker pcen ofte. Det kommer visst av at man ofte blir kald på fingrene/hendene. Tviler meget sterkt på at det er tilfelle. Som sagt er det veldig vanlig at man får forkjølelse pga nedkjøling av luftvegene, ikke fingrene eller hånda. Uannsett må smitten gå inn luftvegene, ikke igjennom huden... Man kan jo selvsagt tenke seg at varmetapet i fingrene/hånda vil svekke imunforsvaret nok til at det har en effekt, men jeg tviler. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Grunnen til at datafolk ofte blir syke er at de sitter masse inne, og da får de dårligere imunforsvar, kan nok kanskje verre det moren din mener,,, Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 nå har jeg sittet foran pcen i mange uten å være noe særlig sjuk (annet enn hodepine innimellom men den er selvforskyldt.....) Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 data kan gjøre deg svimmel og sånt sies det men forkjølet tror jeg ikke en data maskin kan gjøre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Grunnen til at datafolk ofte blir syke er at de sitter masse inne, og da får de dårligere imunforsvar, kan nok kanskje verre det moren din mener,,, Hvordan vet du at datafolk ofte blir syke? Du kan si til moren din at det er sunt å være syk av og til for å utfordre immunforsvaret. Som mye annet må også immunforsvaret brytes ned for å bygges opp og bli sterkere igjen. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Grunnen til at datafolk ofte blir syke er at de sitter masse inne, og da får de dårligere imunforsvar, kan nok kanskje verre det moren din mener,,, Hvordan vet du at datafolk ofte blir syke? Du kan si til moren din at det er sunt å være syk av og til for å utfordre immunforsvaret. Som mye annet må også immunforsvaret brytes ned for å bygges opp og bli sterkere igjen. jeg sitter ganske mye på pc, men er ALDRI syk. så data'n har ikke skadet meg enda Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Grunnen til at datafolk ofte blir syke er at de sitter masse inne, og da får de dårligere imunforsvar, kan nok kanskje verre det moren din mener,,, Hvordan vet du at datafolk ofte blir syke? Du kan si til moren din at det er sunt å være syk av og til for å utfordre immunforsvaret. Som mye annet må også immunforsvaret brytes ned for å bygges opp og bli sterkere igjen. jeg sitter ganske mye på pc, men er ALDRI syk. så data'n har ikke skadet meg enda Du legger vel ikke akkurat grunnlaget for et langt og problemfritt helseliv heller da. Endret 13. juli 2005 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Du legger vel ikke akkurat grunnlaget for et langt og problemfritt helseliv heller da. det kommer ann på hva annet enn pc han driver tiden med.. skal ikke mye gåing/trim til for å leve et sunt liv foran pcen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Du legger vel ikke akkurat grunnlaget for et langt og problemfritt helseliv heller da. det kommer ann på hva annet enn pc han driver tiden med.. skal ikke mye gåing/trim til for å leve et sunt liv foran pcen Det jeg mente var at sitting foran pc'n ikke bidrar til en problemfri helse. Lenke til kommentar
Rostad Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Du har nok fått virus. Kjør virusprogram!! Endret 13. juli 2005 av sNaXx0r Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Du legger vel ikke akkurat grunnlaget for et langt og problemfritt helseliv heller da. det kommer ann på hva annet enn pc han driver tiden med.. skal ikke mye gåing/trim til for å leve et sunt liv foran pcen Det jeg mente var at sitting foran pc'n ikke bidrar til en problemfri helse. det leder veldig lett til en ikke god livstil med mye brus og usunnheter ja..hvis en ikke passer på Lenke til kommentar
zarz Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Bare gjør som meg; "Jeg leste akkurat i siste utgaven av kjerringråd at det er lærerikt og fremmer en sunn utvikling av ungdom" . Funker hver gang, uansett hva det er Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Har også hørt at man har lettere for å bli forkjølet når man bruker pcen ofte. Det kommer visst av at man ofte blir kald på fingrene/hendene. Det er veldig inviduelt, sjølv blir eg ikkje noko kaldt på hendene og føtene. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg brukte å bli kald på høyre langefinger før når jeg satt med pc-en. Lenke til kommentar
Showbox Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Du blir syk av å sitte oppe hele nettene med pcen. Endret 15. juli 2005 av Metalwar Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Den ligg ofte på scrollhjulet på musa, kanskje den får for mykje luftmotstand - altså luft - slik at den blir nedkjølt? Økt konsentrasjon fører til at du blir sliten og trøtt, som igjen fører til at du får dårligare imunforsvar. Så ja, dataen kan ha skylda. Endret 15. juli 2005 av Henrik Lied Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Tviler på at det er noe mystisk med pcen som gjør folk syke, men man kan jo få belastningsskader av det fordi det er statisk "arbeid". Hvis du er ute og klatrer i trær og slik, vil du bli utstatt for mer bakterier og du får sterkere imunforsvar, hvis du sitter mye inne vil jeg tro at du har endel svakere imunforsvar og det er grunnen til at mora di mener at man blir syk av å sitte med pcen. Du kan jo alltids si til hu at du styrker imunforsvaret ved å gå på do uten å vaske hendene etterpå. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hvis det ikke har blirr foreslått før: Skru av viftene! Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Mener at jeg leste en artikke på itavisen.no om nettopp dette. PC'en kommer med en eller annen gass som gjør imunnforsvaret svakere, og i tillegg er ikke støvet under tastene på tastaturet helt sunt for deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Mener at jeg leste en artikke på itavisen.no om nettopp dette.PC'en kommer med en eller annen gass som gjør imunnforsvaret svakere, og i tillegg er ikke støvet under tastene på tastaturet helt sunt for deg. Søren og. Ikke noe sleiking nedi tastaturet i dag da Men helt seriøst. Det finnes ikke en eneste ting som ikke teoretisk sett kan gjøre deg syk... Greit at inaktivitet ikke er sunt men at PCen i seg selv skal gjøre deg syk blir litt drøyt. Er bakterier i luften, men jeg må få lov å puste allikevel.. Selv om det er livsfarlig og sikkert burde latt være.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå