Ustedalen Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg er nå forkjølet, og moren min sier det kan ha noe med at jeg sitter for mye foran dataen. Hun sier også at de som jobber med data blir veldig fort sjuk. Er dette tilfelle? Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Har din mor røyket/Drukket noe ? Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Snodig. Jeg er også kraftig forkjølet nå. Hehe, men seriøst: Nei det er nok ikke dataen som har skylda Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Nei, det samme sier jeg...Men hun sier det er sånt, men kan ikke finne fram en artikkel om dette når jeg spør om det. Er nok ett triks for å få meg vekk herfra. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Det er garantert et triks for å få deg vekk fra dataen ja. Mødre har en tendens til å si sånne ting, selv om de egentlig ikke har peiling, og satser på at du heller ikke har det. Altså, hva er det hun liksom mener det er ved PC'en som gjør deg forkjøla da? Virusstråling fra skjermen? Endret 12. juli 2005 av Nevnarion Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Hun mener det er stråling fra daten ja. Har stasjonær pc, med kabelnettverk, så det eneste som må ha stråling er laseren fra musen Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Vel... Er stråling fra pc og mobil farlig? Du kan få sykdommer av strålingen ja, men ikke vanlig forkjølelse. Herregud da, det er da normalt å være forkjølet nå og da. Endret 12. juli 2005 av Nevnarion Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Tror hun ikke mener at forkjølelsen er noe med pc og gjøre, men heller at jeg kan bli mer syk Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Ja selvsagt kan du bli syk av strålingen. Da i form av kreft, sterilitet o.l. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hun mener det er stråling fra daten ja. Har stasjonær pc, med kabelnettverk, så det eneste som må ha stråling er laseren fra musen Hehe.... Stråling fra en optisk mus faktisk Tror du kan skrinlegge DEN tanken hvertfall. Dersom det skal være noe stråling i bildet så vil jeg vel tro at det isåfall vil komme fra skjermen, men i bunn og grunn tror jeg ikke det er stråling som er roten til ditt problem (Men jeg er riktignok ikke noen lege heller) Noe jeg tror er mer realstisk er at du på grunn av PCen kanskje blir sittende oppe for lenge utover natta og skrive på forum, og at du derfor kan pådra deg sjukdommer. Kroppens imunforsvar svekkes vel når du blir sliten og trøtt. Alt for mye stirring på en skjerm er vel ikke akkurat medisin for alle heller. Svimmelhet, hodepine og kvalme kan vel gjerne oppstå. Høres forresten ut som om du har en sånn mor som tror på alt hun leser av kvasispesialister i ukeblader osv, og som har full tro på naturmedisin osv. Mora mi hadde en gang fått høre at kålblader skulle kunne hjelpe mot en eller annen form for smerte/lidelse. Faren min har problemer med kneet, og på et eller annet stadie så endte han hvertfall med kålblad på kneet. Jeg og han lo av mamma, mens hun prøvde å forsvare kålens evne til å helbrede ("Det sto jo i Hjemmet.." osv). Vel nok om min mor. God bedring Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Hjelp Edit: Knut Marius: Tror det ikke er pga. ukeblader hun tenker sånn, men det er nok fordi hun er helsesøster/sykepleier Endret 12. juli 2005 av tn_00 Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Vell, man får bedre immunsystem av å trene, ved å sitte foran data = ingen trening... nærmeste jeg kommer av "Du blir syk av å sitte foran datan" Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Du har nok fått virus. Nærkontakt med mus er ingen spøk Gjelder å beskytte seg Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg blir iallefal ikke forkjøla så varmt det er bak skjermen min Lenke til kommentar
zarz Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Du har nok fått virus. Nærkontakt med mus er ingen spøk Gjelder å beskytte seg Hehe Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Å få forkjølelse pga PCen må vel sies å være et medisinsk under hvis det skulle skje. For å bli forkjølet er det vanlig, men ikke et krav, at luftvegene blir kjølt ned siden dette svekker imunforsvaret betraktelig. Litt logikk skulle vel tilsi at dette ikke er noe en PC klarer. Uannsett, forkjølelsen i seg selv er et virus som smittes v.hj.a virusbærende dråper man slynger ut når man nyser, puster og hoster. Igjen, dette er ikke noe en PC står for. I det heltatt er det vanskelig å si at PCen i seg selv står for virus- og bakteriesykdommer. Derimot kan PCen fungere som et mellomledd. Altså at person A, som er syk, benytter PCen. En stund etterpå benytter person B den og blir smittet av div. forskjellige årsaker. Dette kan være at virus/bakterier har lagt seg på tastaturet og at man spiser mat etterpå uten å ha vasket seg på forhånd. En annen mulighet er at det ligger i lufta rundt PCen og at man puster det inn. Endret 13. juli 2005 av Ernie. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 datan kan ha skylda. har en kompis som ble forkjøla på grunn av vifta han hadde i toppen Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Innbiller meg at det kan ha noe å si hvis du sitter i masse gammel dårlig luft, og ikke får nok frisk luft. Spørs vel om du kan bli forkjølet av å sitte foran PC'en dog. Jeg jobber med data. Ja, vi er mer utsatt for visse sykdommer, men det er slike ting som senebetennelse og ryggplager Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har også hørt at man har lettere for å bli forkjølet når man bruker pcen ofte. Det kommer visst av at man ofte blir kald på fingrene/hendene. Det er visst på lik linje med røyking. Også de som røyker får visstnok kalde fingre og er mer utsatt for forkjølelse. Vet ikke helt om jeg tror på dette, men det er vel mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå