Gå til innhold

GPRS med netcom kontant?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det kan du ikke!

Har selv 3510 med kontantkort, og det plager meg at GPRS ikke fungerer. Dermed må man betale vanlig minuttspris for wap'ingen (2,99 kr/min tror jeg).

Hvis du tar en titt på følgende side (under "Hva trenger du"), vil du se følgende: "Abonnement hos NetCom (foreløpig tilbys ikke GPRS for kontantkortkunder) "

[ Denne Melding var redigert av: gizmo45 på 2002-07-29 23:43 ]

Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke lurt deg, men var kanskje litt for rask til å svare, sorry hvis dette har ført til problemer. Men han sier han bruker gprs. Ringte han for noen timer siden, og han påstår det. Det er alt jeg har hørt. Men uansett, hvis dette ikke er tilfellet, så vil jeg tro at det kommer. Det er isåfall bare et tidsspørsmål. Netcom jobber vel på spreng for å ha samme tilbud som telenor. Bruker telenor kontant, og der fungerer det fin :smile:

hmm, hvis du leser lengre nedenpå netcom siden finner du dette:

"(foreløpig tilbys ikke GPRS for kontantkortkunder)"

foreløpig står det!!

Så eught, bare kjøp den telefonen du, netcom har nok støtte for dette innen du har fått den tenker jeg:) Så hvorfor jeg har blitt fortalt at det funker med netcom kontant skjønner jeg ikke, tror vel at han surfer med gprs, mens han i virkeligheten betaler tellerskritt.

[ Denne Melding var redigert av: JoaJoa på 2002-07-30 02:27 ]

Lenke til kommentar

off-topic;

går det egentlig an å bruke GPRS med kontantkort prismessig? hvor mye koster det sjekke mail, og lese en mail f.eks (en vanlig mail uten bilder eller noe - bare litt tekst.)

er det kanskje oppkoblingsgebyr også?

har ikke giddet å sette meg inn i grps enda liksom... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 02:33, GeeZuZz skrev:

off-topic;

går det egentlig an å bruke GPRS med kontantkort prismessig? hvor mye koster det sjekke mail, og lese en mail f.eks (en vanlig mail uten bilder eller noe - bare litt tekst.)

er det kanskje oppkoblingsgebyr også?

har ikke giddet å sette meg inn i grps enda liksom... :smile:

nei ingen oppkoblingsgebyr. Samme pris med ringkontant som om du sitter med et proff abonnement. Samme pris uansett abonnement.

Koster 0,10 kr for 1KB, altså 1MB for 100kr.

Er ikke helt sikker på hvor mye data en mail inneholder, men du kan jo alltids sjekke. En polyfonisk ringetone er ca 3-9 KB, alt avhenging av lengde.

Vil tro det koster minimalt sjekke mailn, men litt mer å lese dem. Det er ikke snakk om så mye som en krone nei. du får jo ca 8 fulle wapsider for ei krone.

Lenke til kommentar

Prismodellen til telenor er som følger:

Opp til 1 Mb: 0,10 kr/kb

1-20 Mb: 0,025 kr/kb

over 20 Mb: 0,02 kr/kb

Fortsatt altfor dyrt etter min mening. Eneste fornuftig bruk er å sjekke subject til mail og evt. laste ned en mail i ny og ne dersom den er veldig viktig. Dessuten kan man benytte seg av "push" teknologi til slike ting som icq slik at man får meldingene til telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...