ACC65 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg har nylig installert Kubuntu (Denne gangen gikk alt som smurt) Men det er en ting jeg ikke er helt tilfreds med. På pcen min er det to plasser å plugge inn høyttalere. En fremme og en bake. Problemet er at det er bare pluggen framme som funker. Når jeg plugger i bake, og plugger ut framme, kommer det ikke lyd. Alsamixer forteller meg at jeg har Audigy 2 lydkort, og det er riktig. Er det noen som vet hvordan jeg får lyd gjennom pluggen på baksiden av maskinen? En annen ting som er litt travelt, er at når jeg snakker i micen (f.eks på skype) hører jeg min egen stemme. Skal det ikke være en muteknapp som hindrer dette? (Har satt master volume og mic på fullt) Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 En annen ting som er litt travelt, er at når jeg snakker i micen (f.eks på skype) hører jeg min egen stemme.Skal det ikke være en muteknapp som hindrer dette? (Har satt master volume og mic på fullt) Åpne den grafiske volumkontrollen (høyre museknapp på volumikonet > Åpne volumkontroll) og skifte til Opptakfanen. Der har du to knapper under Microphone-volumkontrollen; trykk på begge så den til venstre (høytalerikonet) blir deaktivert og får et kryss over seg, og den til høyre (mikrofonikonet) blir aktivert (ikke noe kryss). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå