terjemaberg Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Har en bærbar PC med 802.11b/g wireless LAN og en Stasjonær PC som er koblet til et bredbåndsmodem via en d-link 624+ . Den bærbare via trådløst og den stasjonære via kabel. Er det mulig for meg å få disse to PC'ene til å fungere som et nettverk og f.eks ha filer på den stasjonære som jeg kan åpne på den bærbare? Og motsattKanjeg ha musikk og video på den stasjonære og bruke den bærbare som en slags "fjernkontroll" og sende lyd og bilde ut fra den stasjonære? Eller er det mulig å sende lyd og bilde trådløst fra den bærbare til en slags mottaker som kobles i TV og forsterker og få lyd og bilde ut på TV/forsterker? Lenke til kommentar
Data-aid Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Det er ikke noe problem. Selv har jeg 3 pc'r i huset som er koblet i nettverk. En stasjonær som står som en slags server der alle dokumenter, musikk, bilder og film ligger. Dette åpner jeg opp på den av pc'ene jeg vil. F.eks den bærbare som står i stuen. Videre har jeg koblet den bærbare til tv og stereoanlegg i stuen og jeg kan da se film, bilder og høre musikk i stuen selv om alt ligger lagret på den stasjonære i 3 etasje. Med "eksternt skrivebord" i XP pro kan jeg også sitte nede på den bærbare og fjernstyre den stasjonære. Hvilket operativsystem har du? Har du satt maskinene i nettverk? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Du trenger absolutt ikke XP pro for å ha eksternt skrivebord. Prøv TightVNC - http://www.tightvnc.com/ - dette funker i alle fall fra Win98 og oppover, muligens også Win95. Sjefsprogram for å få tilgang til filer på den ene maskina fra den andre, gå inn i Explorer på maskina der filene ligger, høyreklikk på mappene det gjelder, og trykk på deling/sharing. Endret 12. juli 2005 av ventle Lenke til kommentar
terjemaberg Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Nå har jeg installert TightVNC og får dette til å funke greit. Men går det an å bare legge programmet i oppstarten slik at det starter opp automatisk når den stasjonære pc blir slått på og koble PCene sammen via den bærbare? Hadde jo vært greit å slippe å måtte koble pcene sammen på den stasjonære. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 legg en snarvei til WinVNC.exe i oppstarts-mappa, det har jeg gjort, funker utmerket. Lenke til kommentar
terjemaberg Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Men hvordan får du koblet dem sammen da?? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Nå er jeg ikke helt med her... du sier jo at du har fått TightVNC til å fungere greit? Om dette ikke er tilfellet, så fungerer det altså slik: I Mappa der TightVNC er installert har du to programmer, VNCViewer og WinVNC. På maskina som skal bli styrt starter du opp WinVNC, og legger merke til display nummeret som kommer opp (vanligvis 1). Dessuten bør du sette ett passord. På maskina du skal bruke til å styre starter du VNCViewer, og der blir du bedt om å fylle inn IP'adressa til maskina du skal styre, og display-nummeret, i formatet IP::displaynummer (eksempel 192.168.0.100::1), og så får du spørsmål om passordet. Derfra ska det gå rimelig greit... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå