Gå til innhold

Toll?


Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på å kjøpe et kabinett av denne typen fra USA, men det er en del ting jeg lurer på først. Må jeg betale noe ekstra i andre utgifter som toll/moms, og hvor mye? Og det siste og kanskje viktigste, vet noen om de selger dette eller tilsvarende produkter noen andre steder i Norden, helst i Norge, eller i Europa?

 

Takker for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som det har blitt nevnt:

Det tillegges minimum 24% og et gebyr på 62/150NOK på varer med vareverdi over 200NOK.

NB: Toll er ikke det samme som moms.

 

Edit: Det viser seg at bruken av != er idiotisk..... Så jeg erstattet det med noe jeg regner med at de fleste forstår :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-07-29 15:31 ]

Lenke til kommentar

Du kan, som noen over sier, betale forskudd... Og håpe på at de sender deg varen som "gift" (gave).

Eller så kan du, siden den skal ut av USA, kjøpe den uten den amerikanske moms'en. Og da betale norsk moms når du henter den.

Og hvis du flesker til med det største poweret også, så er det ikke sikkert det blir så veldig mye dyrere, enn noe tilsvarende her hjemme. Du blir ihvertfall ganske alene på berget, med en sånn. (Selv om den har klin lik utforming som Chieftech sin. Tør nesten vedde på at de blir laget på samme fabrikk.)

Lenke til kommentar

poenget med kommunikasjon er jo og spre informasjon til de man ønsker skal inneha denne... dermed syntes jeg != er idiotisk og bruke iom store deler av dette forumet ikke har peiling på hva det betyr, samt at det store deler av disse gjetter faktisk er den strake motsetningen til det som var ment... noe som betyr totalt havari for kommunikasjonen.

 

...når det er sakt så gjenntar jeg at jeg betalte om lag 200 kroner for varer priset til $130... tar man i betraktning tidoblingen av dollaren som butikker i norge driver med KAN det lønne seg selv med heftig toll..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 14:30, Jimmy Pop skrev:

Når begynte != å bety ulik?


 

Si det. Det er en operator som går igjen i mange programmeringsspråk.

 

Hva tror/trodde du det betyr/betydde?

 

Edit: Skrivefeil

 

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-07-29 15:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 15:21, zOu|_ skrev:

Bisarre: tror du det er mulig at de kan sende den som "gift" i tilegg til at de sender den amerikanske momsen? Hvis det er mulig så blir det jo råbillig :smile:


 

Problemet er at grensen for "gave" går ved 500NOK. Blir du tatt, vanker iallefall moms og muligens noe mer.

 

Den amerikanske momsen er visstnok ikke særlig mye, rund 1-3%, sjekk de andre trådene om dette.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-29 14:46, tokr skrev:

poenget med kommunikasjon er jo og spre informasjon til de man ønsker skal inneha denne... dermed syntes jeg != er idiotisk og bruke iom store deler av dette forumet ikke har peiling på hva det betyr, samt at det store deler av disse gjetter faktisk er den strake motsetningen til det som var ment... noe som betyr totalt havari for kommunikasjonen.


 

Hva kan jeg si? Jeg har endret det nå, er du fornøyd?

 

Quote:


...når det er sakt så gjenntar jeg at jeg betalte om lag 200 kroner for varer priset til $130... tar man i betraktning tidoblingen av dollaren som butikker i norge driver med KAN det lønne seg selv med heftig toll..


 

Moms er ikke det samme som toll. Akkurat det er viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...