Gå til innhold

Problemer med chip til Xbox!

troner

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har pusslet med litt modifisering av xbox i dag. Min xbox har allerede chip, men skulle gjøre dette for en kompis. Har kjøpt en Aladdin Extreme chip(fordi den var billig og enkelt å installere stod det). Det stod at det var bare å lodde 3 kabler+pinner.

Leste litt veiledninger på nett underveis. Når loddingen var ferdig, Startet jeg xbox'en og jeg ser det lyser i chippen. Det lyser nokså svakt, i forhold til min egen. Hvis jeg holder inne power knappen i over 1 sek. skal chippen fungere, mens hvis jeg holder den i under 1 sek, er den "koblet fra" (dette er jeg kjent med fra min egen xbox) Det virkes ikke ut som dette er noen forskjell.

Når jeg prøver å sette inn slayers evox (CD-RW) inn i xboxen, står det at den ikke kjenner typen...("do not recognize" ett eller annet...)

Noen som vet hva som er feil?

PS:

Loddet D0 rett på andre siden av hovedkortet og da selvfølgelig på D0 på chippen - L1 og BT litt nede på ene siden..(dette skal være riktig ifølge nordicimport)

-Har også skjekket 2-3 ganger at loddingene er ordentlig. Også prøvd å tilføre litt tinn, uten at punktene har kontakt..

Håper dette går ann å rette på.

Takker for hjelp..!

post-185-1121202651_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg gjorde sånn som på tegningen.. men det var en v 1.4 ....

Ble det feil?:p

Hei,

Fyr opp loddebolten din og fjern DO punktet ditt fra chippen din.

Ta deretter DO punktet og lodd det på skruehullet til høyre for hvor chippen er plassert (altså til ground).

Dette skal tvinge chippen på hvis alt er installert OK.

Test dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...