Gå til innhold

Lønnsnivå til ulike jobber

pfa87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og du skal satse på den med mest penger?

Det er ikke slik du blir lykkelig, min venn...

Når du lurer på hva du skal bli, tenk på hva du dedikerer tida di til, når du først gjør no. Er det mye data, gjør noe innenfor data, er det mye biler, ta noe innenfor biler. Liker du matte? Noe med økonomi, osv...

Lenke til kommentar

Har egentlig ganske lyst til å bli fysiker, for faget er meget interessant. Jeg har gode karakterer så jeg kan komme inn på det meste, og tenkte derfor jeg burde ta et studium som gir høytlønnte yrker, f.eks. medisin.

Hmmm, jeg klarer ikke å bestemme meg...

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor mye en automatiker tjener? Skal gå vk1 automasjon nå og hadde vert litt gøy å vite hva en årslønn ligger på :)

EDIT: Fant det :)

Lønnen er nokså individuell og kan være fra omkring 130,- kroner timen i grunnlønn til 230,- /250,- kroner timen. Inntektsnivået vil variere alt etter stilling, bransje, bedriftens/ verkstedets størrelse, beliggenhet samt tilbud og etterspørsel mm. Det tilsvarer en maksimum årslønn på i overkant av kr 400.000.-.
Endret av ikkeno
Lenke til kommentar
Har egentlig ganske lyst til å bli fysiker, for faget er meget interessant. Jeg har gode karakterer så jeg kan komme inn på det meste, og tenkte derfor jeg burde ta et studium som gir høytlønnte yrker, f.eks. medisin.

Hmmm, jeg klarer ikke å bestemme meg...

Har du gode nok karakterer til medisin så burde du studere det(hvis det er penger du tenker å), men du burde søke på tannlege studiumet også tilfelle du har akkurat for lave karakterer til medisin. For å studere Fysikk på UiO så trenger du ikke så gode karakterer her er det åpent inntak, men det betyr ikke at de som studerer fysikk er dumme. Det er bare så få som søker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...