Dastardly Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 er forskjellen på 3000+ til 3200+ stor? Du merker ikkje forskjell annet enn på tester. I praktisk bruk er ytelsen så godt som identisk. Lenke til kommentar
treant Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 3200 er litt raskere, men vil du heller ha ytelse\pris velg 3000venice Lenke til kommentar
treant Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6781 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d7201&plid=7201 http://www.mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUr...8866&plid=38866 kan anbelfa disse Hvorfor anbefale et hovedkort med AGP og VIA chipsett når man får hovedkort med PCI-Express og Nforce 4 Ultra chipsett til samme pris? Ikke det at Asus A8V er et dårlig kort,men når man får noe som er nyere og bedre til samme pris så tar man jo heller det. Trådstarter: Ta dette eller dette hovedkortet heller. Helst bør du ta Abit kortet siden det har passiv kjøling på chipsettet så slipper du støy. Ta også en titt på ukens tilbud hos Netshop. Der finner du både billig hovedkort,skjermkort og skjerm. Endret 13. juli 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d7201&plid=7201 http://www.mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUr...8866&plid=38866 kan anbelfa disse Hvorfor anbefale et hovedkort med AGP og VIA chipsett når man får hovedkort med PCI-Express og Nforce 4 Ultra chipsett til samme pris? Ikke det at Asus A8V er et dårlig kort,men når man får noe som er nyere og bedre til samme pris så tar man jo heller det. Trådstarter: Ta dette eller dette hovedkortet heller. Helst bør du ta Abit kortet siden det har passiv kjøling på chipsettet så slipper du støy. Ta også en titt på ukens tilbud hos Netshop. Der finner du både billig hovedkort,skjermkort og skjerm. syns nesten det blit litt dumt å kjøpe agp kort når man får pci e til samme pris omtrent.. så støtter ditt forslag.. den skjermen hadde en ganske fin pris kun 8 ms til under 3k. også er det skjermkortet ganske billig og.(6600gt holder til de fleste spill:)). sorry hvis dette var off-topic Lenke til kommentar
treant Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 kanskje fordi han ville ha AGP? siden han har agp-kort og ikke vil invister i noe annet og mer? les før du svarer da....... Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...d7201&plid=7201 http://www.mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUr...8866&plid=38866 kan anbelfa disse den er uten vifte (?) så da må du kjøpe en vifte i tillegg 200 - 400,- (+ porto) Lenke til kommentar
treant Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 sant.....ville heller engentlig anbefale han 3200winchester... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Skjerpings på bumpinga her. Viss den ikkje blir roa "litt" ned så blir det advarsel for spamming på dei skuldige. EDIT-kappen er ikkje berre til pynt. Når ein kjem med noko 4 min etter sist post så er det mest fornuftig å redigere det gamle innlegget enn å lage eit nytt. Postcounthoreri kan fort straffe seg. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Hei, Det HK anbefaling syns ikke jeg noe om. Jeg ville definitivt gått for et HK basert på nForce 3 ULTRA da den er bedre enn VIA (syns jeg), og i tilleg koster det samme, og har AGP port. Her er ett HK eksampel. Staljin Endret 13. juli 2005 av staljin Lenke til kommentar
olahli Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) hei igjen. jeg har igrunn ikke noen formening selv om hva jeg ønsker av HK og prosessor ennå. men virker kanskje som om nForce-brikkesett er bra og har en god fremtid...? hva er forskjell på nForce3 og 4? vil ha rimlig og bra HK, som gir bra oppgraderingsmuligheter til senere. EDIT: er dette HK bra? Endret 14. juli 2005 av olahli Lenke til kommentar
olahli Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) ok, da hører jeg på Morten K, han høres ut som en gluping så da tror jeg at jeg går for det ABIT-kortet til den nette pris av ca. 1074,- (PCutstyr). Da har jeg valgt - Arctic Cooling Silentium T1 kabinett (diskusjon) - ABIT-kortet som HK Neste blir - Prosessor Endret 16. juli 2005 av olahli Lenke til kommentar
staljin Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) ok, da hører jeg på Morten K, han høres ut som en gluping så da tror jeg at jeg går for det ABIT-kortet til den nette pris av ca. 1074,- (PCutstyr). Da har jeg valgt - Arctic Cooling Silentium T1 kabinett (diskusjon) - ABIT-kortet som HK Neste blir - Prosessor r Hei, Jeg håper du er klar over det at dette Abit HK du viser til krever at du kjøper et nytt PCI-E skjermkort (vet ikke helt hva du har nå, heller). Er det den veien du vil gå så har du nok litt bedre utvalg (til nesten samme penga). I så fall ville jeg gått for dette HK, da den har støtte for nVidia SLI, slik at du kan kjøpe på senere tidspunktet enda en PCI-E skjermkort og kjøre den i SLI(fremtidsrettet?). Hilsen Staljin Endret 15. juli 2005 av staljin Lenke til kommentar
olahli Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) jeg skal kjøpe helt ny rimlig stillegående maskin, alle komponenter. har bare valgt de nevnte komponentene ennå... -men kanskje jeg ikke skal velge det HK da? EDIT; har sett på det kortet nå, ser ut til å ha mye men vil det kunne fungerer optimalt med "bare" 350W-strømforsyner med prosessor+skjermkort++? Og er det i tilfelle nødvendig med en ekstra vifte? Er den stillegående? Har du noen gode forslag til rimlig og god prosessor til den? (var ikke mye dyrere enn den nevnte, bare en hundrelapp ) Endret 15. juli 2005 av olahli Lenke til kommentar
staljin Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei, Jeg ville nok gått for Athlon64 3000+ Venice, da den er den nyeste revisjon med bla a. optimalisert minne kontrollør, uoffisiell støtte for DDR 500?, og SSE3 støtte. Nå vet jeg ikke hvor stille er det HK, men det går visst an å slå chipsett vifte av (har lest det her i forum). Jeg tror 350W skal holde fint, men ikke i lange baner, tar du SLI i bruk, og kjøper en ekstra HD så ville jeg byttet over til 450W i hvert fall. Har ikke selv noe erfaring med det HK, men det virker som fornuftig valg. En GeForce 6600GT i tilleg skulle holde, sammen med 1GB RAM Hilsen Staljin Lenke til kommentar
olahli Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) leste litt om brukererfaringer til det HK(Asus A8N-SLI) du anbefalte og de var ikke helt fornøyd med støyen faa viften på chipsettet... ellers var det et veldig bra hovedkort virka det som. jeg likte ikke omtalen om støyen, da jeg ønsker en pc med lav støyfaktor. det ble sagt den har en marsfart på 8000 rpm, og det var en som hadde redusert den til 4000 rpm med litt negativ følge for temp men det reduserte støyen til det halve. vet ikke helt om jeg skal gå for det. noen som har noen mening om dette? EDIT: Jeg lurer på om jeg skal gå for det ABIT-kortet som Morten K foreslo alikevel. Trenger igrunn ikke SLI skal ikke ha to skjermer uansett... så er det passiv kjøling som Morten sa og litt billigere. Endret 16. juli 2005 av olahli Lenke til kommentar
staljin Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hei, SLI er ikke 2 skjermer, det er 2 skjermkort som samarbeider og gir økt grafikkytelse. Det er mer framtidsrettet. Når 6600GT blir gammel og dårlig så kjøper du en til og får økt grafikkytelse. Staljin Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Hei.. Om du er snar, kan du kjøpe hovedkortet som er på ukens tilbud på netshop, Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X socket 939 hovedkort til kr. 750,- CPU: En A64 3200+ "Venice" er et godt kjøp.. Pris: kr. 1590,- Skjermkort: Nok et tilbud fra netshop, det er et GigaByte 6600GT.. Det koster kr. 1299,- Alt i alt en grei pakke, med et godt ytelse/pris forhold.. EDIT: Så ikke at du ville ha AGP, da er det kanskje like greit å ta DFI Lanparty UT NF3 Ultra-D m/AGP fra netshop .. Det koster kr. 1049,- Altså noen kroner mer, men da kan du kjøpe en rimeligere "Venice", og klokke den opp til 2.6 GHz eller mer.. Endret 17. juli 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå