jonathan Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Lurer på om jeg vil få bedre lydkvalitet(mindre skurr og kanskje klarere diskant?) ved å gjøre om mp3 til oggvorbis eller mp3pro? Isåfall burde jeg bruke mp3pro eller ogg? hvor lang tid vil dette ta ca?? klarer ipod disse formatene? (skal kanskje kjøpe:) ) Har 3500mp3er (15gb)... Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 For det første, ikke re-encode mp3 filter. Da taper dem enda mere kvalitet. Har du original cd`en og skall rippe på nytt, så bruk ogg vorbis. Desidert det beste. Lenke til kommentar
sete Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 har testa mp3 vs oggvorbis mp3 har en litt dypere og bedre bass og tar litt mer plass, mens oggvorbis har en klarere og kanskje bedre lyd, men bassen er ikke fullt så dyp, tar mindre plass Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Hos meg er bassen bedre med ogg vorbis. Mye klarere og finere bass, slik som den skall være. =) Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 har testa mp3 vs ogg jeg også og synes ogg er en del bedre, spes med lav bitrate.... Så jeg burde ikke re encode mp3 filene mine? Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Nei, da taper filene bare mere kvalitet. Så bare la dem være og heller begynn og rip albumene dine til ogg vorbis fra nå av. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg er med Goldelf, ikke re-enkod .mp3-filer du har. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: jonathan skrev (2002-07-29 12:36):har testa mp3 vs ogg jeg også og synes ogg er en del bedre, spes med lav bitrate....Så jeg burde ikke re encode mp3 filene mine? Har du prøvd mp3Pro, Eg syns det var bra lyd syns lydbilde ble litt bedre. Nei du må ikke re encode mp3 filene dine. :razz: Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 iPod støtter hverken Ogg Vorbis eller mp3pro, kun mp3, wav og aiff (apple-mac format). Apple sier riktignok at fremtidige formater kan støttes vha. oppgraderbar firmware, men de sier ingenting om hvilke formater. Det beste er nok å holde seg til LAME ennå en stund. Lenke til kommentar
wormw Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 flac.sourceforge.net ahh .. lossless Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå