THacker Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Du må google Notebook Hardware Control - NHC Der kan du tune ned cpu og strøm... Lenke til kommentar
THacker Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Hvorfor var det ingen som fortalte meg at man _kun_ trenger å fjerne de TO skruene som sitter bak pc'n i hengslene for å løsne tastaturet? Skrudde opp hundre skruer så hele pc'n nesten tatt fra hverandre... Skikkelig enkelt å skifte tastatur når man vet det med de TOOO skruene... Da var pc'n som ny... Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 17. juli 2008 Del Skrevet 17. juli 2008 Hei Nikkor! Jeg bruker NHC og kjører min 1,73GHz prosessor på 0,7 volt ved laveste multiplier ( 6x = 800MHz ) og 0,964 volt ved høyeste ( 13x = 1,73GHz ) Dette er spenninger valg ut for at maskina skal kunne jobbe stabilt selv ved full last på prosessoren. Hva du kan få til på din maskin er litt avhengig av hvilken flaks du hadde da du fikk utdelt prosessor! Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hei. Letet etter drivere til nettverkskortet da jeg kom over denne tråden. Eier selv MPX KN1 Notebook. Kjøpte den ny fra MPX for en del år siden. Har i det siste installert original Window Vista Ultimate, nyeste Microsoft Word, photoshop og antivirus. Før dette oppgraderte jeg pc'n til 2gb ram. Vista ultimate funker meget fint. Rask og brukervennlig. Men måtte oppdatere diverse drivere, f.eks til skjermkortet Nvida go 6600 og lydkortet. Opplevelses index i windows er som følger: Prossesor: 3.6 Minne (ram): 4.4 Grafikk, skrivebordsytelse for Windows Areo: 4.2 Spillgrafikk i 3D: 4.1 Primær harddisk: 4.2 Altså meget bra for en pc som er 3 år gammel. Jeg sliter med å få oppgradert nettverkskortet mitt (Intel® PRO/Wireless 2915ABG Network Connection). Når jeg kjører windows vista sitt "Pålitelighets- og ytelsesovervåkning" får jeg i resultat at alt er godkjent og normalt utenom nettverk som er inaktiv. Nettverkskortet med høyeste belastning er lavere enn 15% står det. <-- er det pga gammel driver? Noen som har direkte link til ny driver? HAr prøvd på intel.com selv men får liksom ikke oppgradert driveren, mulig jeg laser ned feil. Quanta manager 1.7.5 by L.B Hsu har også sluttet å virke. Noen som har forslag til andre prog som jeg kan kjøre på KN1 i vista, eller trenger jeg en ny driver til quanta M? Link? Setter stor pris på om noen gidder å hjelpe meg. Er keen på å beholde denne laptopen og stæsje den opp så lenge det lar seg gjøre (nytt tastatur er på vei, vurderer ny prosessor) Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Hei! Har selv hatt Vista på min maskin og det funket ok. Driver finner du her: http://downloadcenter.intel.com/Detail_Des...on&lang=eng ( skal være for 32 bits Vista ) Den er ganske ny - prøv den og si i fra om den funker eller feiler! Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hei!Har selv hatt Vista på min maskin og det funket ok. Driver finner du her: http://downloadcenter.intel.com/Detail_Des...on&lang=eng ( skal være for 32 bits Vista ) Den er ganske ny - prøv den og si i fra om den funker eller feiler! Virker greit den driveren der ja! Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Hvorfor var det ingen som fortalte meg at man _kun_ trenger å fjerne de TO skruene som sitter bak pc'n i hengslene for å løsne tastaturet? Skrudde opp hundre skruer så hele pc'n nesten tatt fra hverandre... Skikkelig enkelt å skifte tastatur når man vet det med de TOOO skruene... Da var pc'n som ny... Er ikke bare TO SKRUER ! Der tar du grundig feil. Jeg tok deg for god fisk og sleit nesten av tastaturet! Heldigvis så jeg under pc'n der det er skruer merket med bokstaven "K" for KEYBOARD.. De skruene er montert fast i tastaturet og de må man skru opp for å få løs tastaturet. Endret 20. desember 2008 av A-Dawg Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Er det ingen flere fans igjen som bruker KN1 laptopen? Selv har jeg brukt denne hver dag siden august 2005. Fungerer som en drøm enda, men dog med andre specs enn originalt som nevnt over! Pc'n er svært rask selv med NHC og Vista ultimate. Skruver opp og renser vifta og rillene en gang iblant. Har nå sett litt på ny prosessor og bestemmer meg for å prøve Intel Pentium M 770. Ser PM780 har kommet ut også, men prisen er alt for høy. Noen som har prøvd Pentium M 770? Vil dette funke fint? Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Joda, min brukes daglig! Det står i manualen at kunne leveres med M770 også, men til en helt annen pris enn min modell med M740 (1,73GHz). Jeg antar at det bare skal være å bytte prosessoren, men det ville nok være lurt å bruke en god kjølepasta istedenfor fabrikk-klinet. Sørg for å gjøre det samme på kontaktflata mot grafikkprosessoren! Jeg har ikke vurdert prosessorbytte på min maskin, men jeg har funnet et firma i England som selger trådløst nettverkskort som skal passe. Dette er selvsagt et N-draft kort, da jeg planlegger oppgradering av hjemmenettverket. Endret 22. desember 2008 av Arnulf Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Joda, min brukes daglig! Det står i manualen at kunne leveres med M770 også, men til en helt annen pris enn min modell med M740 (1,73GHz). Jeg antar at det bare skal være å bytte prosessoren, men det ville nok være lurt å bruke en god kjølepasta istedenfor fabrikk-klinet. Sørg for å gjøre det samme på kontaktflata mot grafikkprosessoren! Jeg har ikke vurdert prosessorbytte på min maskin, men jeg har funnet et firma i England som selger trådløst nettverkskort som skal passe. Dette er selvsagt et N-draft kort, da jeg planlegger oppgradering av hjemmenettverket. Så bra det er flere brukere av Kn1 fortsatt da. Er BIOSver. q3b91 den nyeste btw? Hvor fant du N-draft kortet? Finner ikke mange kort som er på størrelsen på 2915abg på nett Endret 2. januar 2009 av A-Dawg Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hvilke harddisker passer i KN1 ? Ser etter en ny på ebay som er raskere og litt større en den 80GB jeg har nå. Fint med link. Lenke til kommentar
THacker Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Er ikke bare TO SKRUER ! Der tar du grundig feil. Jeg tok deg for god fisk og sleit nesten av tastaturet! Heldigvis så jeg under pc'n der det er skruer merket med bokstaven "K" for KEYBOARD.. De skruene er montert fast i tastaturet og de må man skru opp for å få løs tastaturet. Sorry !! jeg glemte naturligvis skruene under også. Poenget var at jeg skrudde ut alt av skruer og sleit faktisk av det allerede ødelagte tastaturet før jeg skjønte at det var de to bak skjermen som var nøkkelen.. Er det ingen flere fans igjen som bruker KN1 laptopen? Har brukt min dagelig frem til for en ukes tid siden. Da gikk jeg til innkjøp av Acer Aspire 8930g - Savner virkelig mpx'en.... Å bruke vista er helt forferdelig... ingenting fungerer som det skal! ...lurer på om det er noen sjanse for at mpx kn1 drar gta 4 - noen som vil teste? Acern takler ikke gta.. prøvd å fikse det i en uke nå... Sinnsykt mye trøbbel med det spillet... Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Så bra det er flere brukere av Kn1 fortsatt da.Er BIOSver. q3b91 den nyeste btw? Hvor fant du N-draft kortet? Finner ikke mange kort som er på størrelsen på 2915abg på nett Min er i bruk hver eneste dag. Nå skal jeg prøve Win7 på den, regner med å installere i helga, spent på hva resultatet blir! Kortet finner du her: Draft-N Q3B91 er den nyeste BIOS jeg har fått tak i, har ikke sett noen nyere. Har en 160GB HD i min, en Seagate Momentus. Tror den takler større også, bare husk at du trenger 2,5" med IDE interface - ikke SATA. Endret 23. januar 2009 av Arnulf Lenke til kommentar
THacker Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Kortet finner du her: Draft-N Er det virkelig sant? passer dette rett inn i kn1 ?? det er jo smuut da.. hva med drivere etc.? Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Kortet finner du her: Draft-N Er det virkelig sant? passer dette rett inn i kn1 ?? det er jo smuut da.. hva med drivere etc.? Jeg har undersøkt nøye, og mener dette er kortet som passer, et mini PCI type IIIB. Her har du videre link til produsenten. Der finner du drivere til Windows og Linux oppe i høyre hjørne. Si fra hvis du bestiller - du er herved utnevnt til prøvekanin! Endret 24. januar 2009 av Arnulf Lenke til kommentar
THacker Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Jeg gadd ikke vente på svar fra dere ..så jeg bestilte rett etter forrige post.. tok dette for god fisk.. ikke akkurat dyrt så driter i det.. men fikk inntrykk av at det var noen som hadde testet dette alt... Hadde vært smuut å få brukt kn1 som mediapc med streaming av hd osv... takk for link! - holder dere orientert.. Endret 23. januar 2009 av THacker Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Jeg gadd ikke vente på svar fra dere ..så jeg bestilte rett etter forrige post.. tok dette for god fisk.. ikke akkurat dyrt så driter i det.. men fikk inntrykk av at det var noen som hadde testet dette alt... Hadde vært smuut å få brukt kn1 som mediapc med streaming av hd osv... takk for link! - holder dere orientert.. Kjøpte intel pro wireless 2200BG kort og satte det i for noen dager siden. Syns 2915ABG kortet som sitter i har vært veldig ustabilt til tider. Satte kortet i, prøvde så og si alle mulige løsninger, men kom meg ikke på nettet. Fikk kun "lokal tilkobling". Trådløse signalet ble bedre da jeg tok inn flere nettverk. Men skiftet over til 2915 kortet i går og kom meg på nettet. Si i fra når du får N-Draft kortet og fortell hvordan det funker! Jeg vurderer også å skifte til win7, fortell også hvordan dette fungerer på mpx'n! Endret 24. januar 2009 av A-Dawg Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Topplokket på pc'n kjedet meg så jeg skulle prøve noe nytt. Klistrert på et decal-merke som jeg klipte til og tilpasset laptopen. SItter som smurt uten luftbobler! Syns det ble litt bedre enn MPX-logoen. Skal se om jeg finner et helt svart cover. Endret 18. februar 2009 av A-Dawg Lenke til kommentar
THacker Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Kjøpte intel pro wireless 2200BG kort og satte det i for noen dager siden. Syns 2915ABG kortet som sitter i har vært veldig ustabilt til tider. Satte kortet i, prøvde så og si alle mulige løsninger, men kom meg ikke på nettet. Fikk kun "lokal tilkobling". Trådløse signalet ble bedre da jeg tok inn flere nettverk. Men skiftet over til 2915 kortet i går og kom meg på nettet. Si i fra når du får N-Draft kortet og fortell hvordan det funker! Jeg vurderer også å skifte til win7, fortell også hvordan dette fungerer på mpx'n! Orginalt så er det kortet som sitter i mpx'en sinnsykt ustabilt.. laster man den nyeste driver til kortet blir det tuusen ganger bedre... har ikke hatt noe probelemer etter driverupdate... google... Lenke til kommentar
A-Dawg Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Orginalt så er det kortet som sitter i mpx'en sinnsykt ustabilt.. laster man den nyeste driver til kortet blir det tuusen ganger bedre... har ikke hatt noe probelemer etter driverupdate... google... Kan du sjekke hvilken driverversjon du har? Min driverversjon er 9.1.0.104 med driverdato 21.06.2006. ved å google driverupdate finner man mange programmer som krever betaling.. Endret 25. januar 2009 av A-Dawg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå