Gå til innhold

MPX Notebook KN1

Anbefalte innlegg

Pluteslig sluttet bluetoothen min på PCen å finne musa mi... det skjedde etter en windows update tror jeg. Noen som vet hvor jeg eventuelt kan finne driver til bluetoothen i denne PCen? Mulig musa er gåen fordi om den lyser slik den skal så skal få testet med en annen bluetoothdings så fort som mulig.

Fant denne: ftp://drivere.mpx.no/Notebook/KN1/ men ser ikke noe spesifikk bluetoothdriver der...

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

jeg har et problem med min mpx kn1 laptop. fikk en hel haug virus og drit på pcen min, installerte nytt xp og får to stk feilmeldinger ved oppstart. den ene ang batteriet og den andre ang lyden. virker ikke som pcen min finner noe lydkort eller noe.

feilmelding ang batteri: windows could not load the installer for Battery. contact your hardware vendor for assitance. (veit ikke hva beskjeden blir på norsk for har engelsk xp) her kommer det opp et valg om å trykke OK og når jeg gjør dette så begynner den å søke etter driver for batteri uten hell.

feilmelding ang lyd: Warning! Can not access volume control!

det er noe rart som skjer når jeg skal installere quanta manager. installeringen hopper rett til 50% (kanskje fordi jeg har prøvd flere ganger) også kommer det opp om at pcen må restartes. etter dette får jeg akkurat den samme feilmeldingen igjen.

har lastet ned siste utgave av bios og flashet inn den fra sabio. også lastet ned siste av alle driverne fra sabio.

har installert nhc og det kan ikke finne noe form for batteri. akkurat som at jeg ikke har noe batteri i pcen. men den kan jo kjøre på batteri som strømkilde, jeg får bare ikke noe informasjon ang batteri tilstand og greier.

hjelp mottas med stor takk!

Lenke til kommentar

ja kjøpte den på mpx. men tror jeg har rota bort den recovery cden.. er det åsnn at jeg må ha den ene recoverycden eller kan jeg bruke en annen en? iså fall noen som kunne lagd en iso av den og sendt meg?

Lenke til kommentar

Morn. Pcen min har fått det for seg at den ikke skal ta til seg strøm skikkelig. Det vil si, i det ene øyeblikket lader den, så lader den ikke osv i en evig syklus. Dette fører jo til at skjermens lysstyrke går opp og ned i et evig kjør. Noen som har hatt lignende problem?

Vil anta at det er strømforskyningen, og får en ny på garanti, så er ikke noe problem sånn sett. Bare lurer på om noen har hatt tilsvarende problem med KN1/annen laptop?

Lenke til kommentar
Morn. Pcen min har fått det for seg at den ikke skal ta til seg strøm skikkelig. Det vil si, i det ene øyeblikket lader den, så lader den ikke osv i en evig syklus. Dette fører jo til at skjermens lysstyrke går opp og ned i et evig kjør. Noen som har hatt lignende problem?

Vil anta at det er strømforskyningen, og får en ny på garanti, så er ikke noe problem sånn sett. Bare lurer på om noen har hatt tilsvarende problem med KN1/annen laptop?

9104092[/snapback]

Har hørt om samme problem før på en annen bærbar. Da var det hovedkortet som blei byttet. I dette tilfellet har jeg mine tvil på at det er (bare) strømforsyningen. Den fungerer eller fungerer ikke. En annen feil kan være dårlig kontakt en eller annen plass. Ang. skjermen reduseres lysstyrken på denne når PCen kjører på batteri for å spare strøm. Dette går helt sikkert an å skru av uten at jeg har prøvd det selv.

Lenke til kommentar
da blir min gode, gamle kn1 byttet ut med en zepto 6224w. takk for en fin tid :)

9105567[/snapback]

Jeg har gjort samme byttet. Var fornøyd med KN1, og er (så langt) fornøyd med Zeptoen. Og når jeg leser den laaaaange Compal-tråden er jeg glad jeg valgte å erstatte min SmartBook 1300 (KN1) med en Z6224.

Lenke til kommentar
Har hørt om samme problem før på en annen bærbar. Da var det hovedkortet som blei byttet. I dette tilfellet har jeg mine tvil på at det er (bare) strømforsyningen. Den fungerer eller fungerer ikke. En annen feil kan være dårlig kontakt en eller annen plass. Ang. skjermen reduseres lysstyrken på denne når PCen kjører på batteri for å spare strøm. Dette går helt sikkert an å skru av uten at jeg har prøvd det selv.

9106715[/snapback]

Fant ikke ut hvordan man skrudde av dette med lysstyrken. Tenkte også på at det kunne være pluggen på hovedkortet, men synes at det er merkelig at en annen strømforskyning så ut til å fungere helt fint. Uansett verdt et forsøk å bytte forskyning før jeg evt. sender inn hele pc'en. Det er heldigvis fortsatt en liten stund til studiestart, så jeg har ikke veldig hastverk dersom det skulle vise seg at det er hovedkortet det er noe galt med.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det noen her som selv har byttet ut selve vifta? Min vifte har i det siste lagd ekstra mye lyd, irriterende mye, så jeg tror det er noe galt med den. Frykter at å sende den inn til reparasjon vil ta veldig lang tid.

Så om noen vet om et sted hvor de selger denne reservedelen hadde det blitt satt stor pris på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Kan noen svare meg på om det er dette kortet som sitter i pc'en vår?

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=66176

...Jeg opplever at wifi'en er utrolig ustabil til tider og lurer på å bytte ut dette kortet... kan noen lærde komme med tips om alternative kort som kan stappes rett inn i lappen?

9470606[/snapback]

Opplevde dette på min også, jeg gikk inn på Intel sine hjemmesider og lastet ned ny driver der, etter dette så fungerte alt perfekt =)

Lenke til kommentar

Sjøl valgte jeg et 2915ABG når jeg bestilte, og det funker helt ypperlig, selvsagt med Intel-drivere.

Noen som har aning om det er mulig å putte et MIMO-kort i maskina?

Vet jo at MIMO krever tre antenner men det er kanskje mulig og legge til en ekstra når man først er i gang?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...