Arnulf Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hei Wipy! Vet ikke om du har testet å redusere Volt'n til prosessoren. Det gir hyggelige resultater når det gjelder varme og batterilevetid. I tillegg går ikke vifta så ofte og lenge. Se lengere oppe i tråden angående utilities for dette - jeg bruker Rightmark på Vista og NHC på XP. A. Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Har prøvd det, og sammen med biosoppdatering ble pcn mye roligere :] Lenke til kommentar
terion Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Hva er anstendige tall på undervolting og sånt man kan foreta seg på denne maskinen? Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 30. mars 2007 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...g&s=hardware.no er nevnt tidligere, men det står ikke noe konkret om KN1 der, så jeg lurer igrunn på akkurat det samme som deg, men linken hjalp i hvert fall noe.. Endret 30. mars 2007 av wipy Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hva er anstendige tall på undervolting og sånt man kan foreta seg på denne maskinen? 8251452[/snapback] Jeg har 1.73 Ghz prosessor og undervolter den slik: multilplier 6 - 0,700 V multiplier 13 - 1,084 V Har ikke gjort noe med de andre multiplierne ettersom jeg stortsett bare kjører den på multiplier 6 (800 mhz) og har ikke opplevd noen problemer med stabiliteten med disse innstillingene. Lenke til kommentar
Arnulf Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Jeg kjører 0,700 V på multipler 6 og 0,988 V på multipler 13. Lar maskina drive med BOINC på heltid når den er kobla til veggen, går stabilt på 100% CPU/FPU utnyttelse. A. Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Hva er verdien på en KN1 i dag tror dere? 5-6 lapper? Bare nysgjerrig, så en kar som prøvde å selge den for 7. Endret 8. april 2007 av wipy Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) 7k er drøyt. 5-6k er nok maks. 6k hvis pent behandlet, 5k hvis "godt" brukt. Men selvfølgelig man kan jo alltids pørve å lure en stakkar som ikke har peiling. Husker jeg ikke helt feil gikk denne PCen for rundt 12k ny for 1-2 år siden. Jeg ville personlig ikke betalt mere enn maks 5k + porto for en pent behandlet en fra en seriøs selger. Endret 11. april 2007 av DJ ZooL Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Noen andre som irriterer seg over varmeutviklingen på KN1? Har Notebook Hardware Control og cpu ligger på 50-55 grader, men det er jo fortsatt ubehagelig varmt ved håndleddet når man skriver. Henholdsvis bare venstre håndledd siden det antagelig er der cpu sitter. Noen lure løsninger? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Når jeg har den på lårene bruker jeg å ha en plate under slik at det kommer til luft under. Synes ikke den blir ubehagelig varm da. Ellers når jeg har den på et bord merker jeg heller ikke noe til det du sier. Kjenner jeg under den derimot kan det hende den er litt varm der. Har du støvsuget den innvendig hvor CPUen sitter regelmessig? Gjorde det for ikke lenge siden da jeg merket at den blei veldig varm. Var en god del støv der, og den blei mye kaldere etter dette. Er bare å skru opp det store lokket rundt CPUen og kjøre støvsugeren nedi Edit: Husk å hold igjen vifta slik at den ikke går fort rundt når du støvsuger den. Endret 19. mai 2007 av Ninjahamster Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hm, sikkert ikke dumt. Jeg får gjøre et forsøk. Har irritert meg en del over det i det siste ettersom jeg bruker datan utrolig mye til skriving for tiden, men når du nevner det har jeg jo faktisk ikke renset cpu'n for støv en eneste gang siden jeg fikk den:p Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Hehe, akkurat. Tok rundt 1 år uten støvsuging for meg. Kjente plutselig at den blei veldig varm og nesten ingen luftgjenomstrømming ut på siden. Så heretter skal jeg støvsuge hver 3. mnd. ellerno Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg er litt skeptisk til å støvsuge inne i pc'n. Men åpnet den nettopp og fikk fjernet det verste. (Støvet hadde lagt seg så det blokkerte deler av luftutstrømningen). Får se hvordan det går nå, irriterende å bli svett på håndleddet når man bare gjør lett kontorarbeid. Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Forresten, hvilken temperatur holder HD'en deres ved lett kontorarbeid, f.eks word? Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Forresten, hvilken temperatur holder HD'en deres ved lett kontorarbeid, f.eks word? 8712801[/snapback] Har hatt pc'n på en times tid og ligger på i underkant av 50 grader... Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Angrer på at jeg kjøpte denne pc'en, den er jo faen meg så varm at det omtrent ikke fungerer å spille på den... Blir seriøst glovarm på henda, må i det heletatt sette cpu'en til 800mhz og skjermkortet på low før vifta skal slutte å gå 24/7. :/ Noen som har samme problemer, eller blir bare min sinnsykt varm... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Jeg har ikke samme problemet nei. Dog har jeg støvsuget den som sagt. Lenke til kommentar
ugh! Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Angrer på at jeg kjøpte denne pc'en, den er jo faen meg så varm at det omtrent ikke fungerer å spille på den... Blir seriøst glovarm på henda, må i det heletatt sette cpu'en til 800mhz og skjermkortet på low før vifta skal slutte å gå 24/7. :/ Noen som har samme problemer, eller blir bare min sinnsykt varm... 8931366[/snapback] Pcn blir latterlig varm når man spiller på den. Min kan fort finne ut å snike seg oppunder 80+ grader, hvilket er irriterende. Det gjelder dog ikke bare denne laptopen, har lest flere tråder hvor folk klager på varme i andre typer laptoper også. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 min KN1 holder 60-65 grader når jeg spiller wow i lengre perioder. når jeg holder på med lett kontorarbeid holder den rundt 50-55 grader. men jeg har jo byttet ut den kjøleputen med kjølepasta av høy kvalitet. for den kjøleputen suger jeg rengjør også pc'en regelmessig. håper disse rådene hjelper deg Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 25. juni 2007 Del Skrevet 25. juni 2007 (endret) Den ligger på rundt 85grader i WoW her, med kontorarbeid ligger den på rundt 51... som gjør at viften nesten går hele tiden... Men skal prøve å støvsuge den, kanskje det hjelper.. Endret 25. juni 2007 av Nikkor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå