Gå til innhold

MPX Notebook KN1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei!

har fått litt problemer med at viften går alt for ofte på "max battery". Tidligere gikk den nesten aldri, men nå går den ca hvert andre minutt.

Kjører stort sett bare messenger og firefox. Er det slik at firefox bruker veldig mye ressurser kontra opera f.eks.?

Kan også nevne at jeg kjører qb71-bios og nhc 1.92 beta.

Noen som har noen råd for å få en litt stillere pc?

Lenke til kommentar
Hvordan deaktiverer jeg mousepad`n eller hva det heter på selve pcn ?

Er så irriterende å komme borti når man skriver og bruker mus via usb.

5899403[/snapback]

Du går på kontroll panel, trykker så på mus, går til enhetsinnstillinger, og deaktiverer så Synaptics Tochpad. Det funker iallefall hos meg :)

Lenke til kommentar

Har hatt problemer med brenneren min. Noen flere her som har hatt det eller?

Til å starte med så funket det meste, alle slags plater funket og jeg kunne brenne både dvd og cd i alle hastigheter. Men nå i det siste, så funker kun +r plater.Og får veldig ofte feil meldinger. JEg har en QSI SDW-082. Noen som har noen erfaringer rundt dette problemet ?

Eventuelt noen tips til hva jeg burde gjøre?

Alle tips mottas med takk:)

Lenke til kommentar

Da hiver jeg meg på her. Hentet ut min MPX KN1 fra postkontoret i lunsjpausen :)

Spesifikasjonene er som følger:

PM760 2GHz

2048MB DDRII

100GB HDD

GeForce Go 6600

Betalte 10 lapper for den. Stod på produktinfo-siden at det var 1x 1024MB brikke, men til min overraskelse da jeg startet den opp viste det seg for å være 2048MB (2x 1024). Trodde ikke mine egne øyne... hehe

Lenke til kommentar
Er det optisk inn på denne maskinen?

... eller er det kun optisk ut?

5990635[/snapback]

Det er nok bare de to mini-jack til lyd på venstresiden på min.

Er det noen som kan si meg hva HPET (eller noe i den duren) i bios er? Hørtes nesten ut som en tidsinnstilt turbo.

Lenke til kommentar

@snake3eye: Jeg hadde samme problemet. Forsøkte først rep. på Infocare, men den fungerte fortsatt ikke. Fikk så erstatningsbrenner fra MPX, og den fungerer "OK" - dvs. den brenner en full plate på 16-20 minutter (ikke 8-10 som det egentlig burde være for en 8X brenner).

Ta en telefon til MPX du, de har i alle fall hørt om en med samme problem tidligere. Og forresten så er brenneren til kompisen min som har samme maskin likedan...

Lenke til kommentar

Jeg reagerer litt på ytelsen av skjermkortet, GeForce Go 6600. Den har som sagt 375MHz kjerne og 600MHz minne. Klokker det lett til 425/770 og score i 3DMark05 økte fra 2400 til 2990. Temperaturen lå maks 65 grader under load.

Det er et problem som oppstår da skjermkort ikke avkjøles når CPU-viften ikke går. Den går varm under XP :) Og siden jeg undervoltet spenning til CPU fra 1.3V til 1.068 på 15x multiplier, så vil ikke temperatur gå over 55-60 grader på CPU (ligger konstant på 50 grader ved idle). Vifta vil kun gå dersom CPU er under stress.

Jeg syns det er rart at skjermkort-temp går opp i bare XP. Kjører ikke skjermkortet i 2D da? Den burde heller økt når jeg kjører et 3D-applikasjon siden 2D og 3D har forskjellige klokker, og jeg øker bare 3D-delen.

Lenke til kommentar
@snake3eye: Jeg hadde samme problemet. Forsøkte først rep. på Infocare, men den fungerte fortsatt ikke. Fikk så erstatningsbrenner fra MPX, og den fungerer "OK" - dvs. den brenner en full plate på 16-20 minutter (ikke 8-10 som det egentlig burde være for en 8X brenner).

Ta en telefon til MPX du, de har i alle fall hørt om en med samme problem tidligere. Og forresten så er brenneren til kompisen min som har samme maskin likedan...

5995931[/snapback]

Du kan jo skru den av litt i egenskaper, sånn at den står på low performance.

Lenke til kommentar
Da hiver jeg meg på her. Hentet ut min MPX KN1 fra postkontoret i lunsjpausen :)

Spesifikasjonene er som følger:

PM760 2GHz

2048MB DDRII

100GB HDD

GeForce Go 6600

Betalte 10 lapper for den. Stod på produktinfo-siden at det var 1x 1024MB brikke, men til min overraskelse da jeg startet den opp viste det seg for å være 2048MB (2x 1024). Trodde ikke mine egne øyne... hehe

5990197[/snapback]

Hvordan søren fikk du den slikt spesifisert for 10 lapper :dribble: ??

|mEg|

Lenke til kommentar
Hvordan søren fikk du den slikt spesifisert for 10 lapper :dribble: ??

|mEg|

Det kan man jaggu lure på ja. Er selv litt overrasket. Den var en av de "ferdigbygde" bærbarene til MPX. Trodde at den var returnert på angrefrist eller lignende, derfor prisen. På produktsiden sto det merket "ubrukt" i fet skrift. Var 2 av disse igjen på lager da jeg bestemte meg for å slå til før noen andre gjorde det.

Jeg har ikke angret på kjøpet så langt :)

Lenke til kommentar

Har plutselig fått en skurrelyd når jeg hører på musikk fra maskinen. Er usikker på om dette kom før eller etter at jeg oppgraderte BIOS til siste versjon, men det er fryktelig irriterende. Noen som har opplevd det og vet hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...