Nikkor Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Joa, de var her å byttet hele tastaturet. Men han duden fra Infocare visste vel ikke hvordan kan skulle feste det helt da... Høres vel kanskje litt pirkete ut,hvis jeg ber de komme for å fikse et lite feste. Men får sende en mail til mpx å høre. Lenke til kommentar
kadaver Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Har nå fått ny DVD-brenner (nummer to i rekken), og installert denne. Klarer nå å brenne en DVD med det som angivelig skal være 8X hastighet på ca. 16 minutter, hadde vært fint å høre hvor lang tid det tar for dere å brenne en full DVD. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 (endret) Noen som vet om en bra ryggsekk jeg kan bruke til denne pc'en? Jeg kjøpte nettopp en ryggsekk med målene 330x 60 x 270mm, og den var alt for liten... Endret 21. mars 2006 av Nikkor Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 @kadaver: Man får ikke 8x hastighet hele tiden. Som du sikkert vet, ruller et stort hjul raskere enn et lite hjul. Dvs at den har lavere brennefart tidlig i brenningen, og når ikke opp i 8x før helt mot slutten av en (full) dvd. Lenke til kommentar
jorgene Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Har fortsatt ike funnet ut hvilken kabel man må bruke, ved tanke på å overføre flerkanalslyd til forsterker... Sendte mail til mpx ang. spørsmålet oxo... I dag 2 uker etter fikk jeg svar.. De førte desverre ikke denne kabelen, måte høre med ekspert eller noen andre... Kabelen er en optisk kabel med 3,5minijack"lignende" ?? i den ene enden som skal kobles i lydutgangen i maskinen. Noen som har noen tips?? Lenke til kommentar
kadaver Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 @Fragment: Er fullt klar over dette, men vanlig tid er jo rundt 8-10 minutter for en 8X plate, og min brenner bruker 16-20 minutter nå. Lenke til kommentar
kadaver Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Har forresten funnet en måte å enkelt kunne sende signalet til TV? Slik det er nå så må jeg inn i skjermegenskaper, deretter NVidia-menyen, krysse av for at TV er tilkoblet og trykk apply og deretter velge at jeg bruker S-video kabel for å få bilde. Noen måte å gjøre dette enklere på? Lenke til kommentar
THacker Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Det jeg gjør etter S-vid er koblet til tv'en er å velge "utvid skrivebordet" ellernoe sånt etter å ha trykket på skjerm "2" i skjerm->innstillinger Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) @Jorgene: Det finnes flere typer digitale kabler, bl.a. optisk. Men på quanta kn1 er det ikke optisk, men det er s/pdif "vanlig" kabel, som jeg tror ligner på en vanlig 3,5mm jack kabel. Skal surfe litt rundt og se om jeg finner noe... EDIT: Noe slikt kanskje? Litt usikker på om denne er S/PDIF digital (fra pc) da: kabel Prøv å goofle "s/pdif". Da får du kanskje noen svar på de forskjellige kablene iallefall Endret 23. mars 2006 av Fragment Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Har fortsatt ike funnet ut hvilken kabel man må bruke, ved tanke på å overføre flerkanalslyd til forsterker...Sendte mail til mpx ang. spørsmålet oxo... I dag 2 uker etter fikk jeg svar.. De førte desverre ikke denne kabelen, måte høre med ekspert eller noen andre... Kabelen er en optisk kabel med 3,5minijack"lignende" ?? i den ene enden som skal kobles i lydutgangen i maskinen. Noen som har noen tips?? 5794687[/snapback] Du må ha en kabel som dette: http://www.clasohlson.no/?AFP=store/main.a...23&IsCampaign=N (gå litt lenger ned på siden til kabelen som heter "Optisk fiberkabel for enheter med 3,5 mm kontakt, f.eks. bærbar minidisc, walkman etc. Lengde 1,5 m.") i tillegg så må forsterkeren ha optisk inngang Endret 23. mars 2006 av yazzi Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Som sagt: NEI! S/PDIF'en på kn1 er ikke av typen optisk (eller toshlink?). Den er digital KABEL, men jeg husker ikke hva denne heter. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Optisk er jo digital. Tenker dere trenger en coax kabel. Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Som sagt: NEI! S/PDIF'en på kn1 er ikke av typen optisk (eller toshlink?). Den er digital KABEL, men jeg husker ikke hva denne heter. 5801230[/snapback] Har selv brukt kabelen jeg nevnte ovenfor for å få digital lyd til forsterkeren min hjemme, og det funket, så jeg vil påstå at kabelen han trenger er den jeg nevnte ovenfor. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Kommer det rødt lys ut? Ja, da er det optisk. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Som sagt: NEI! S/PDIF'en på kn1 er ikke av typen optisk (eller toshlink?). Den er digital KABEL, men jeg husker ikke hva denne heter. 5801230[/snapback] Hmm. Jeg er sikker på at jeg leste at det var en digital kabel som ikke var optisk. Men hvis noen har testet at den er optisk gir jeg meg:) Sorry for the bad information folks Lenke til kommentar
jorgene Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Takker for hjelpen... MPX skrev også at en var optisk... Så da går jeg for "Dingsen" til Clas Ohlson. Lenke til kommentar
terion Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Har hatt denne maskinen nå siden et par dager før jul. Er like strålende fornøyd, ingenting galt med den. Eneste jeg har å klage på er at man kommer litt fort borti musa når man skriver, og at det ikke er linuxdrivere til kortleseren. Vifta blir også fort støvete, så har man luft på boks eller kompressor, blås gjerne igjennom disse en gang hver andre måned. Men husk å holde igjen viftene! Lenke til kommentar
st.anger Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 har mistet to av gummiknottene som skal stå under maskinen. Er det noen som vet hvor man får tak i slike? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 har mistet to av gummiknottene som skal stå under maskinen. Er det noen som vet hvor man får tak i slike? 5865683[/snapback] Jeg tviler sterkt på at noen lagerfører noe slikt da dette vil koste for mye i forhold til hva det smaker. Finn deg noe annet å klistre under der. Lenke til kommentar
frodn Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hvordan deaktiverer jeg mousepad`n eller hva det heter på selve pcn ? Er så irriterende å komme borti når man skriver og bruker mus via usb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå