Gå til innhold

MPX Notebook KN1

Anbefalte innlegg

Joa, de var her å byttet hele tastaturet. Men han duden fra Infocare visste vel ikke hvordan kan skulle feste det helt da... Høres vel kanskje litt pirkete ut,hvis jeg ber de komme for å fikse et lite feste. Men får sende en mail til mpx å høre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå fått ny DVD-brenner (nummer to i rekken), og installert denne. Klarer nå å brenne en DVD med det som angivelig skal være 8X hastighet på ca. 16 minutter, hadde vært fint å høre hvor lang tid det tar for dere å brenne en full DVD.

Lenke til kommentar

Har fortsatt ike funnet ut hvilken kabel man må bruke, ved tanke på å overføre flerkanalslyd til forsterker...

Sendte mail til mpx ang. spørsmålet oxo... I dag 2 uker etter fikk jeg svar.. De førte desverre ikke denne kabelen, måte høre med ekspert eller noen andre...

Kabelen er en optisk kabel med 3,5minijack"lignende" ?? i den ene enden som skal kobles i lydutgangen i maskinen.

Noen som har noen tips??

Lenke til kommentar

Har forresten funnet en måte å enkelt kunne sende signalet til TV? Slik det er nå så må jeg inn i skjermegenskaper, deretter NVidia-menyen, krysse av for at TV er tilkoblet og trykk apply og deretter velge at jeg bruker S-video kabel for å få bilde. Noen måte å gjøre dette enklere på?

Lenke til kommentar

@Jorgene: Det finnes flere typer digitale kabler, bl.a. optisk. Men på quanta kn1 er det ikke optisk, men det er s/pdif "vanlig" kabel, som jeg tror ligner på en vanlig 3,5mm jack kabel. Skal surfe litt rundt og se om jeg finner noe...

EDIT: Noe slikt kanskje? Litt usikker på om denne er S/PDIF digital (fra pc) da:

kabel

Prøv å goofle "s/pdif". Da får du kanskje noen svar på de forskjellige kablene iallefall

Endret av Fragment
Lenke til kommentar
Har fortsatt ike funnet ut hvilken kabel man må bruke, ved tanke på å overføre flerkanalslyd til forsterker...

Sendte mail til mpx ang. spørsmålet oxo... I dag 2 uker etter fikk jeg svar.. De førte desverre ikke denne kabelen, måte høre med ekspert eller noen andre...

Kabelen er en optisk kabel med 3,5minijack"lignende" ?? i den ene enden som skal kobles i lydutgangen i maskinen.

Noen som har noen tips??

5794687[/snapback]

Du må ha en kabel som dette: http://www.clasohlson.no/?AFP=store/main.a...23&IsCampaign=N

(gå litt lenger ned på siden til kabelen som heter "Optisk fiberkabel for enheter med 3,5 mm kontakt, f.eks. bærbar minidisc, walkman etc. Lengde 1,5 m.")

i tillegg så må forsterkeren ha optisk inngang

Endret av yazzi
Lenke til kommentar
Som sagt: NEI! S/PDIF'en på kn1 er ikke av typen optisk (eller toshlink?). Den er digital KABEL, men jeg husker ikke hva denne heter.

5801230[/snapback]

Har selv brukt kabelen jeg nevnte ovenfor for å få digital lyd til forsterkeren min hjemme, og det funket, så jeg vil påstå at kabelen han trenger er den jeg nevnte ovenfor.

Lenke til kommentar
Som sagt: NEI! S/PDIF'en på kn1 er ikke av typen optisk (eller toshlink?). Den er digital KABEL, men jeg husker ikke hva denne heter.

5801230[/snapback]

Hmm. Jeg er sikker på at jeg leste at det var en digital kabel som ikke var optisk. Men hvis noen har testet at den er optisk gir jeg meg:)

Sorry for the bad information folks

Lenke til kommentar

Har hatt denne maskinen nå siden et par dager før jul. Er like strålende fornøyd, ingenting galt med den. Eneste jeg har å klage på er at man kommer litt fort borti musa når man skriver, og at det ikke er linuxdrivere til kortleseren.

Vifta blir også fort støvete, så har man luft på boks eller kompressor, blås gjerne igjennom disse en gang hver andre måned. Men husk å holde igjen viftene!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...