Hjelmn Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 har bygd den selv ja, måtte gjøre om på rammen. Men det som de ikke hadde på lager var harddisken, den kom 19. så da skulle den hvertfall blitt sendt 20. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 1. Den ferdigbygde PCen som er på ukens tilbud er ferdig bygget og kan sendes ut med en gang. Det er ikke de man konfigurerer selv. De må bygges (kan ta noen dager), og alle delene må være på lager. De omkonfigurerer ikke de allerede ferdigbygde PCene de har på ukens tilbud, men må da altså ha en tom barebone PC på lager for så å bygge denne helt opp fra bunnen av. Ganske så logisk MTP. logistikk og økonomi. 2. Løft av røret på telefonen din, ring MPX og spør alt du lurer på. Tror du får svar på spørsmålene dine der mye fortere og mer korrekt enn her. De er veldig greie å prate med. Lenke til kommentar
kadaver Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 @DJ ZooL: Du svarte ikke på mine spørsmål lengre oppe i tråden Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 @Blazter: Sporingsnummer blir vel ikke sendt ut før maskinen blir sendt, er du sikker på at den er det? @DJZooL: Hvordan er du fornøyd? Støynivå? Batteritid? Regner med å få min på tirsdag, den skulle bli produsert i morgen... 5478974[/snapback] Åh, beklager. Er veldig fornøyd. Min andre laptop er 3,5 år nå, så denne er himmelen. Har bare brukt opp batteriet helt en gang, da varte det ikke overraskende lenge, men det blir nok bedre etter 2-3 ladinger. Spilte et krevende spill så dette er nok noe av årsaken. I tillegg merket jeg at på mpx.no står det 4,4 A batteri, mitt var 4,8 A som lå i esken Min gamle laptopp støyet mye mer enn dette, så jeg er fornøyd. Uansett; skjermkortet på denne PCen eier til denne prisen Og det trådløse nettverkskortet hadde meget bra mottak. Tror antennen ligger rundt og inni skjermen/skjermkanten. Lenke til kommentar
kadaver Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Da var maskinen min sendt, i 2 kolli - noen som vet hvorfor? Har ikke bestilt noe ekstra. Har endret litt på konfigurasjonene til maskinen, og så plutselig at jeg ikke ser at den inneholder DVD-rommen, går ut fra at den gjør det uansett? Lenke til kommentar
terion Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Ring og hør, eller send mail til support. De vet alltid best og får betalt for å bli mast på Ringte de hver dag jeg for å få mast maskinen min fremover i køen To telefoner og den ble prioritert først så jeg fikk den før jul.. hihi Lenke til kommentar
Gamperæva Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Fikk maskina for et par dager siden. Førsteinntrykk: Vifta går vèl ofte selv med kun enkel tekstbehandling i word. HAr innstallert NHC, kjører Battery optimized, max battery etc (kjører på 800Mhz), kjørt ned unødvendige bakgrunnsprogrammer/prosesser, tilpasset ytelsesinnstillingen i system for best ytelse, redusert cpu voltage til 0,812 ett elller annet, alt for å ha en mest mulig stille pc når jeg jobber skole. Men det er vel skjermkortet som gjør at den fort går over 55 grader, kanskje? Hvordan reduserer jeg ytelsen på skjermkortet? Finner ingen mulighet for å kontrollere når jeg går inn på styringen for kortet via kontrollpanelet. Nuvel... skulle kanskje kjøpt en anne laptop. Tenkte det var greit med relativt greit skjermkort til litt videoredigering, bildrebehandling og litt kikking på film. Hadde vel klart meg med en litt mindre fresh, men kanskje mer stille og fredelig sak. Ja, ja.... som Dum Dum Boys si det...: "Det ekke bare Mick Jagger som har problemer, ingen spør om du er fornøyd. Det koster å være helt, man må være det alene (...) aldri fornøyd, du blir aldri fornøyd..." Er det forresten noen farer med å kødde med cpu-voltagen, og har det effekt? Prøver nå 0,812. Har en 1,86-prosessor. Ellers er det en irriterende knitring, og ymse smålyder hele tiden, også når traktoren av ei vifte ikke går..., men alle mine irritasjoner over støy kan også ha sammenheng med det faktum at æ e skikkelig på helan med diverse oppgaver på skola... MEn ellers er maskina god som gull!! Daniel Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Den dagen du får en maskin som dette med et så bra skjermkort og med viftekjøling til å bli stille da bruker man ikke lengre vifter som kjøling. Har du ikke bruk for et bra skjermkort for spilling er det heller ingen vits å kjøpe det. Har du bruk for det må man leve med støyen, hvis ikke må man leve uten PCen. Ett valg, flere muligheter. Lenke til kommentar
permo Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Sit her med ein 259EN frå Netshop. Har kopla over frå Geforce til Intel900 skjermkort og har ein temp. på 43 grader på CPU og 34 på HD. Det er stille "som i graven". Det finns altså alternative løysingar på støy etc. Lykke til! Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 (endret) Jeg skal mest sansynlig som sagt investere i en mpx kn1.. hvordan ser dette oppsettet ut? Memory Corp, er det ett bra nok minnemerke? sparte jo endel på å velge det fremfor kingston . Endret 24. januar 2006 av lundvegard Lenke til kommentar
kadaver Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Ser vel bra ut det Vegard. Valgte selv Kingston minne, men tviler vel egentlig på at du vil merke forskjell. Har fått maskinen min nå, har konfigurert og satt opp ting i dag, og er stort sett fornøyd. Synes likevel den bråker for mye, vifta går ganske høyt ca. hvett femte minutt. I tillegg er ikke tastaturet særlig støyfritt heller. Noen som har prøvd med Arctic Silver 5 på CPU og GPU? Har dette gitt effekt? Lenke til kommentar
Gamperæva Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Den dagen du får en maskin som dette med et så bra skjermkort og med viftekjøling til å bli stille da bruker man ikke lengre vifter som kjøling. Har du ikke bruk for et bra skjermkort for spilling er det heller ingen vits å kjøpe det. Har du bruk for det må man leve med støyen, hvis ikke må man leve uten PCen. Ett valg, flere muligheter. 5488615[/snapback] Har innsett det selv... Man tar noen feil avgjørelser av og til.. Men super maskin, absolutt. Virkelig imponert over mye. Lyden, ikke minst, og den er fresh og kjapp som bare det og grafikken er meget bra til en god pris. Skjønner godt mange er fornøyd med maskinen. Fant forresten ut hvordan redusere ytelse på skjermkortet. Flink! Takk! Lundvegard: Har sendt deg en mail her på forumet. Daniel Lenke til kommentar
kadaver Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Hadde også satt pris på om noen kunne gi meg en guide til undervolting av prosessoren - 2GHz Pentium M Lenke til kommentar
terion Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Post gjerne hvordan man undervolter og justerer ned diverse på skjermkort på http://kn1.tinnion.net/kn1/ wikien.. Greit å ha det også der.. Evt skriv det her, så skal jeg legge det ut der.. Lenke til kommentar
THacker Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 ...dette står noen sider bakover i tråden altså... Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Biosversjon q3b61 er ute... du finner den på http://sabioproducts.com/service_system.php?id=5 Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Lurte på om det går å klokke skjermkortet og cpu`en i kn1? I såfall hvilket programm er best til å gjøre det, og er det noe fasit svar på hvor mye den kan stilles opp samtidig som at alt fungerer 100% stabilt? Lenke til kommentar
THacker Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Biosversjon q3b61 er ute... du finner den på http://sabioproducts.com/service_system.php?id=5 5502751[/snapback] Linken er dau... Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Noen som vet om ei blåtannmus noen plass som selges uten dongle og som funker bra? Så ei på Komplett men den virka heller stusselig. Er så lei av den vanlige trådløse targusmusa mi og den dritten som stikker ut fra USB-porten Lenke til kommentar
MadsJohan Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Biosversjon q3b61 er ute... du finner den på http://sabioproducts.com/service_system.php?id=5 5502751[/snapback] Linken er dau... 5503769[/snapback] Den funker for meg iallfall. Sendte min KN1 inn til InfoCare for snart to uker siden og ringte dem i dag for status. LCD'en må byttes, og de venter den inn på lager imorgen. Vil bare skryte av InfoCare som har vært veldig servicevennlig og hjelpsom. De reparerer skjermen min uten noen form for spørsmål om hvorfor den hadde trykkskader. Når det er sagt så skal egentlig slik service bare mangle fra seriøse aktører. Får håpe den kommer over helga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå