Ninjahamster Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Sliter fremdeles med veldig mye viftestøy selv etter at jeg har installert biosupdate (Q3B51). Vifta går nesten hele tiden selv om jeg bare er i Windows eller på Internett. Noen forslag til hva som kan forbedre dette? Blir litt slitsomt i lengden. Har også installert notebook hardware control. 5459522[/snapback] Har du alle luftinger/hull i PCen frie under bruk? Vet ikke hvordan det er med støtter under denne PCen, men d kan ofte hjelpe å heve PCen litt over underlaget så luften får fri gjennomstrømming. En annen ting kan være at du har det veldig varmt i rommet. PCer med viftekjøling kan ikke bli kaldere enn det er i rommet... Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Du har installert NHC, men har du konfigurert det? Kjører du pc'en på full spiker er det ikke rart at du har mye viftestøy. Jeg kjører på 0,700 volt og kun på 800 mhz når jeg har i batteri. (grønt flagg nede i systray) Endret 18. januar 2006 av Fragment Lenke til kommentar
Shalashaska Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Har brukt dynamic switching med strømkabel tilkoblet og max battery når jeg kjører på batteri. Har ikke rørt voltage control. Mest på grunnlag av at jeg ikke har peiling på det. Endret 18. januar 2006 av Shalashaska Lenke til kommentar
THacker Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Fragment: kan du fortelle meg hvilken cpu du har? jeg har 1,73'ern.... Kan du poste printscreen av hvor du skrur ned (og opp) voltagen? jeg har ikke gjort dette selv fordi jeg ikke har turd, eller greiie på max/min verdier på min cpu.. help..... Lenke til kommentar
MadsJohan Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Sliter fremdeles med veldig mye viftestøy selv etter at jeg har installert biosupdate (Q3B51). Vifta går nesten hele tiden selv om jeg bare er i Windows eller på Internett. Noen forslag til hva som kan forbedre dette? Blir litt slitsomt i lengden. Har også installert notebook hardware control. 5459522[/snapback] Høres sikkert rart ut, men jeg følte at vifta på min KN1 gikk oftere etter at jeg oppdaterte BIOS. Mulig dette bare er subjektivt da. Lenke til kommentar
Shalashaska Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Sliter fremdeles med veldig mye viftestøy selv etter at jeg har installert biosupdate (Q3B51). Vifta går nesten hele tiden selv om jeg bare er i Windows eller på Internett. Noen forslag til hva som kan forbedre dette? Blir litt slitsomt i lengden. Har også installert notebook hardware control. 5459522[/snapback] Høres sikkert rart ut, men jeg følte at vifta på min KN1 gikk oftere etter at jeg oppdaterte BIOS. Mulig dette bare er subjektivt da. 5463714[/snapback] Samme her. Men vifta begynte først å gå på 75 grader med gammel bios. Etter jeg oppdaterte starter den på rundt 55 grader. Er jo en viss sammenheng der. Vet ikke helt hva som er vanlig temperatur for KN1 å ligge på ved vanlig Windows bruk jeg. Lenke til kommentar
THacker Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Det er vel en grunn til at de har stilt ned taket vil jeg tro........... Elllller? Lenke til kommentar
terion Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hm, min puslær og går engang hvert 5. minutt eller noe den, kjører linux og fælt lite prosesser på den da.. Klokket ned til 800mhz.. Men jeg er vandt med å ha en laptop hvor vifta gikk hele tiden, så denne bryr jeg meg ikke noe om .. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Har bestilt meg nå men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan spore pakken min, noen som vet? Jeg finner ikke noe nummer jeg kan bruke hos posten.no :S Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har bestilt meg nå men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan spore pakken min, noen som vet? Jeg finner ikke noe nummer jeg kan bruke hos posten.no :S 5470797[/snapback] Du mottar mail fra MPX når den er sendt med sporingsnummer. Har mottatt min nå. Bestilte tirsdags kveld, fikk den i går fredag kveld levert på døra av posten. 140 NOK for PCen og en 19" LCD skjerm i frakt. Billig. Fy falte for en digg PC Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 har fått mail, men finner ikke noe sporingsnummer i den Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 har fått mail, men finner ikke noe sporingsnummer i den 5477139[/snapback] Logg inn hos mpx og snok rundt i ordrestatusen der, der skal du finne den! Lenke til kommentar
kadaver Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 @Blazter: Sporingsnummer blir vel ikke sendt ut før maskinen blir sendt, er du sikker på at den er det? @DJZooL: Hvordan er du fornøyd? Støynivå? Batteritid? Regner med å få min på tirsdag, den skulle bli produsert i morgen... Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 skjønner ingenting nå. når jeg går på ordrehistorikken min på mpx så kommer kn1 bestillingen min opp, men først så sto det leveringsdato 190106, så sto d 20.01.06 og nå står det 22.01.06? betyr dette at pakken har blitt sendt, eller er det datoen hvor pakken blir sendt? Lenke til kommentar
kadaver Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 @Blazter: Viss du ser nederst så står det at rød tekst er usikker dato, grønn er bekreftet leveringsdato og rød er den faktiske leveringsdatoen. Hvilken farge har datoen? Lenke til kommentar
THacker Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Den leveringsdatoen til mpx flytter seg en dag fremover hele tiden.... skjønner ikke helt hvorfor men lev dato er ikke til å stole på... Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Blå lev.dato=Levert Grønn lev.dato=Bekreftet dato Rød lev.dato=Usikker dato så altså grønn da er den på vei, rød er de usikker på når de selv får sendt den og blå da er den levert på ditt postkontor.. Lenke til kommentar
kadaver Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Dette er feil. Min er enda ikke sendt, men står som grønn og datoen endrer seg etterhvert som dagene går. Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) er det en ferdig bærbar, eller er det en du har selv valgt komponentene på ? mulig de venter på en del, eller kansje de er vanskelig å bruker lang tid på å sende deg maskinen bare for å være important? hehe. enkleste du gjør er å plukke opp en telefon å ringe dem å spørre hva som skjer?. Endret 22. januar 2006 av lundvegard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå