Gå til innhold

MPX Notebook KN1

Anbefalte innlegg

Når det gjelder RAM-konfigurasjon så får man utnyttet 915PMs Dual Channel Memory ved å ha to like store rambrikker installert, altså 2*512 MB istedet for 1*1024 MB.  Da vil man ifølge

http://www.intel.com/products/chipsets/915pm/ få 60% bedre peak-båndbredde (hva nå det heter på norsk :hmm: - topp-båndbredde eller noe :))

5432567[/snapback]

Kjøpe 2x1024 hmmmmm :hmm: * tenke tenke *

hadde vært litt snasent i grunn

skulle ikke være noen problemer med wow da iallefall

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg kjøpte 1x1024 brikke forklarte jeg godt tidligere i tråden:

På min gamle bærbar ble ram'en svidd pga at de to brikkene varmet opp hverandre. Jeg sier ikke at du får svidd ram med 2 brikker, men jeg risker ikke det når jeg klarer meg med 1024 ram...Jeg får se etterhvert om jeg oppgraderer til 2048. Dette mest pga gevinsten i fart, ikke antall gb

(Bror bruker den gamle pc'en, og i går ble den ene rambrikke svidd...IGJEN! Fuck elitegroup!)

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat fått min kn1, men bluetoothen fungerer ikke. Noen andre som har erfart dette problemet?

Dette er det eneste problemet, har ikke fått noen feilmedlinger. Wlan fungerer som det skal.

5448886[/snapback]

FN+ESC aktiverer Bluetooth.

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt kjøp av KN1 med 2 Ghz prosessor, 1GB minne og 100 GB harddisk, men kan noen svare meg på noen enkle spørsmål? Hvordan er vekten på maskinen? Bråker den mye? (noe i det hele tatt?) Anbefalerer dere den? :)

5449308[/snapback]

Bråker ikke mye om du bruker notebook hardware control, den støyer selvfølgelig når du kjører cpu opp på max for å spille, men hva kan man forvente av en maskin som takler spill ganske godt?!

Vekta er 2.75kg ca.. Ganske greit nok det.

Jeg har jo en og er meget fornøyd, jeg bestemte meg og gikk for denne etter å ha lest hele denne tråden.

Lenke til kommentar

DJ Zool:

Etter å ha snakket med MPX som sa at prisen på maskinen ikke skulle senkes med det første så bestilte jeg for noen timer siden (2 Ghz, 1 GB Ram, 100 GB harddisk), noe som kom på rundt 12.700 med frakt. Ble så oppmerksom posten din og ringte MPX. De var SVÆRT hyggelige, og ga meg maskinen til 11.600 inkl. frakt. Snakk om kundeservice!

Lenke til kommentar
DJ Zool:

Etter å ha snakket med MPX som sa at prisen på maskinen ikke skulle senkes med det første så bestilte jeg for noen timer siden (2 Ghz, 1 GB Ram, 100 GB harddisk), noe som kom på rundt 12.700 med frakt. Ble så oppmerksom posten din og ringte MPX. De var SVÆRT hyggelige, og ga meg maskinen til 11.600 inkl. frakt. Snakk om kundeservice!

5452720[/snapback]

Ikke dårlig :dribble:

Edit: Da har jeg også bestilt :w00t: Og dette er et must: Laptop-koffert 15,4" widescreen

Endret av DJ ZooL
Lenke til kommentar

Vil bare skyte inn at min KN1 har vært utstyrt med 2 stk 1GB DIMMer siden dag 1, uten å ha noen problemer med svidd RAM eller lignende.

Dette er forøvrig modellen modellen med 1,73GHz CPU.

Med NHC har jeg justert spenninga til 0,7 på 800MHz og 0,988 på 1,73GHz.

Ellers kan man hente litt ekstra levetid ved å justere hastigheten på skjermkortet ned når maskina går på batterier. Dette gjør du i nVidia egenskaper, da NHC bare støtter ATI skjermkort.

Arnulf

Edit: Leif Skriver var på besøk

Endret av Arnulf
Lenke til kommentar

Angående prisreduksjon: Sendte en mail te MPX med ydmyk forespørsel om en liten kompensasjon for redusert pris på KN1 (min ligger til plukking og kjøpt og betalt før prisreduksjon). Ba om et web-cam, eller noe. Fikk kjapt svar og beskjed om at ok webcam (til 539,-) var i posten som kompensasjon.

Greie gutter! :thumbup: Dumt, nesten, æ ikke ba om mer... :hmm: oppgradert ram eller litt fetere prosessor... Nuvel... man får være fornøyd

Danielpaniel, snart KN1-eier....

Lenke til kommentar

Sliter fremdeles med veldig mye viftestøy selv etter at jeg har installert biosupdate (Q3B51). Vifta går nesten hele tiden selv om jeg bare er i Windows eller på Internett. Noen forslag til hva som kan forbedre dette? Blir litt slitsomt i lengden.

Har også installert notebook hardware control.

Endret av Shalashaska
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...