Fragment Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 Dette med lystyrke er kanskje for du har aktivert auto-dim i bios? Lenke til kommentar
terion Skrevet 5. januar 2006 Del Skrevet 5. januar 2006 http://kn1.tinnion.net/kn1/ åpen wiki for kn1 booken.. Lenke til kommentar
MadsJohan Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 (endret) http://kn1.tinnion.net/kn1/ åpen wiki for kn1 booken.. 5388624[/snapback] Kjempebra tiltak!.. Kan dere være så snill å sjekke ut dette bildet, og se om skjermen deres ser slik ut som min (se vedlagt bilde). Jeg har nemlig noen mørke områder på skjermen, lurer på om flere har slike? Håper noen kan være så snille å svære Endret 6. januar 2006 av MadsJohan Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 har lest gjennom hele denne laaaaange tråden. Får bare mer og mer lyst til å bestille en KN1, men nå når jeg kom til side 22-23 ble det plutselig nedgradert bestillingslyst. Ser ut som skjermen til noen fungerer litt dårlig? Har også et annet spørsmål: noen som har fått pikselfeil på skjermen sin? Lenke til kommentar
terion Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 har lest gjennom hele denne laaaaange tråden. Får bare mer og mer lyst til å bestille en KN1, men nå når jeg kom til side 22-23 ble det plutselig nedgradert bestillingslyst. Ser ut som skjermen til noen fungerer litt dårlig? Har også et annet spørsmål: noen som har fått pikselfeil på skjermen sin? 5396220[/snapback] Min har ingen feil med skjermen, ingen sorte flekker, ingenting.. helt perfekt jeg var også vandt med å leve med 1280x800 oppløsning fra før av, det plager meg overhodet ingenting eller, det er helt kurrant oppløsning. Ja, det er litt smått idag, men ingen problemer.. får gjort alt jeg vil. Med nvidiadriverene til skjermkortet så kan man jo også ha fler virituelle skrivebord i windows, det samme bruker jeg i linux, og det er genialt. Vifta går litt ofte, men ikke plagsomt ofte, bruke notebook hardware control, eller cpufreq til linux og klokk den ned til 800mhz når man bare bruker den i stille miljøer, så merker man det ikke lykke til med å finne en annen pc i samme klasse til samme pris, isåfall så si fra, så skal jeg vurdere å bytte med tanke på alle kriterier jeg satte for maskinen; god batterikapasitet, nvidia skjermkort, masse ram, stillegående, alle portene skulle være bak og til nød noen på venstre side ingen på høyre, og widescreenskjerm 15.4" da jeg syntes 17 er for stort, laptopen i seg selv også skulle ikke veie allverdens.. Dette ble en lang og kjedelig post men jeg bare sier min mening jeg.. Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) Har hatt min KN1 siden August 2005, har ingen pikselfeil, og heller ikke opplevd problemer med skjermen! Kjempemaskin som anbefales! Kjøpte forresten en LaCie P3 250 Gb ekstern harddisk, og det lille suset fra denne overdøver stort sett datamaskinen, så støy klager jeg ikke på... hehe Ganske kjekt med litt ekstra lagringsplass, 80 Gb fyller man jo fort opp! Endret 7. januar 2006 av yazzi Lenke til kommentar
THacker Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 (endret) FRAGMENT: Jeg skjønner ikke hva du mener helt... Mener du at jeg kan ha flere valg på en knapp? - Eller forskjellige funskjoner for den knappen? Jeg har kun skru av skjerm med lokk-igjen-trykking.... Orker ikke vente/dvale når jeg bare klapperatt for å se 4 minutter på teeeeven.. Jeg har heller ikke hatt problemer med skjermen...... Tror dette er spesielt for de uheldige tidligere i tråden.... Denne maskinen er nok ikke "rammet" av dårlige skjermer......... Endret 7. januar 2006 av THacker Lenke til kommentar
terion Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 FRAGMENT:Jeg skjønner ikke hva du mener helt... Mener du at jeg kan ha flere valg på en knapp? - Eller forskjellige funskjoner for den knappen? Kan ha fler forskjellige funksjoner for dvaleknappen, avknappen og lokket, men seff bare one at a time Dvale/standby, hibernate eller slå av vel om jeg ikke husker feil fra windowstidene.. Han har det oppe i den andre posten oppi her Lenke til kommentar
MadsJohan Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 Jeg har heller ikke hatt problemer med skjermen...... Tror dette er spesielt for de uheldige tidligere i tråden.... Denne maskinen er nok ikke "rammet" av dårlige skjermer......... 5397757[/snapback] Ja, det serut som om jeg bare har vært uheldig. Skal sende den inn til MPX så får de fiksa den. Ellers er skjermen kjempefin og pc'en generelt er deilig. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 7. januar 2006 Del Skrevet 7. januar 2006 når neste lønning kommer er det rett in på mpx og bestille et eksemplar Lenke til kommentar
Gamperæva Skrevet 8. januar 2006 Del Skrevet 8. januar 2006 Takker for mange gode og informative innlegg. Har bestilt KN1 i dag (før jeg leste denne bloggen). Ser at SHG har en maskin med 2048 ram og med 760-prosessoren som standard til noen lunde samme pris. HAr også DVI, som er ok siden jeg har skjerm med dvi. (Jada, mangler xp etc) I alle fall, har fortsatt veldig lyst på KN1, spesielt hvis det finnes gode måter å fjerne støy. Støy er noe dri..! Ser at det finnes flere gode varianter for dette. Er det noen som har erfaring med bærbare fra SHG? Man skal jo ikke gå etter specs alene. Mye annet som kan trekke ned. Hvordan er det feks med støy. SHG driver jo relativt stort så bør være et firma å stole på, right?! Lenke til kommentar
terion Skrevet 9. januar 2006 Del Skrevet 9. januar 2006 Ville gått for mpx booken jeg.. hm.. det gjorde jeg visst og *hoppe* Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 (endret) Lurer på en liten ting, har lest her at det er en del som får merker i skjermen sin. Dette kan man unngå hvis man legger en klut mellom ja, men er det ikke slik på denne skjermen at det er en tynn glassplate på den? slik som i acer sine laptoper. Liker ikke tanken på å få varige merker på skjermen, og å måtte legge en klut mellom skjerm og tastatur hele tiden høres tungvint ut. Endret 12. januar 2006 av Blazter Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Det er plastbelegg på skjermen ja. Litt for fort å få merker på den. Men jeg legger ikke merke til disse uansett jeg da Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 "Glass"plate foran har både fordeler og ulemper: * Lettere å rengjøre * Beskytter skjermen * Totalvekten på PCen øker * Gjennskinn fra lyskilder/sol Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Det er plastbelegg på skjermen ja. Litt for fort å få merker på den. Men jeg legger ikke merke til disse uansett jeg da 5425965[/snapback] Fragment du valgte også 1 brikke på 1024mb og ikke 2x512mb, angrer du på dette? og har du bestilt enda en 1024mb brikke å ha i pcn? Vurderer nemlig å gjøre det samme, slik at jeg slipper å kaste en brikke hvis jeg skal oppgradere... Er det noen ulemper ved å kjøpe 1x1024 istedenfor 2x512? Lenke til kommentar
terion Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg valgte en på 1024.. Ennå ikke fått noen merker på skjermen min, jeg klapper den sammen og stapper den i en veske og drar den med meg på tur nesten daglig.. Jeg glapp den også slik at jeg mista den i sofaen så den smalt igjen lokket ganske hardt Ingenting gale skjedde med den heldigvis. Lenke til kommentar
Gamperæva Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Det er plastbelegg på skjermen ja. Litt for fort å få merker på den. Men jeg legger ikke merke til disse uansett jeg da 5425965[/snapback] Fragment du valgte også 1 brikke på 1024mb og ikke 2x512mb, angrer du på dette? og har du bestilt enda en 1024mb brikke å ha i pcn? Vurderer nemlig å gjøre det samme, slik at jeg slipper å kaste en brikke hvis jeg skal oppgradere... Er det noen ulemper ved å kjøpe 1x1024 istedenfor 2x512? 5429087[/snapback] Ingen ekspert, men jeg ser i allefall to fordeler med 1 x 1024. - Enklere/billigere å oppgradere til 2048. - 1 x 1024 bruker krever bittelitt mindre strømbruk å drive enn 2 x 512 - Her er jeg litt grønn, men tror ikke det er støtte for dual, ett eller annet. Tror ikke man får utnyttet alle 1024 like godt med 2 x 512 som i 1 x 1024. (Noen med bedre peil, gjerne arrester og suppler.. ). - Noen i forum mumlet også om at rammen står så tett at de kan "svi hverandre". Da var det diskusjon ift å ha 2 X 1024. Andre sa dette ikke var problem på ny ram, etc. Men ka veit æ.. Fant selv ut det var best å får for 1 x 1024. Aner ikke hva som skulle være bakdeler med det, utenom en bitteliten økning i prisen (hvis jeg ikke husker feil), og at det tar et par dager ekstra å få maskinen levert siden de må modde litt og ikke sende hyllevare. Gikk for KN1 til slutt selv. Ser den står som plukkliste, så det trenger ikke ta mange dagene før den er på vei!! Nydelig!! Lukking fårvard! Daniel Lenke til kommentar
TomSecret Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Når det gjelder RAM-konfigurasjon så får man utnyttet 915PMs Dual Channel Memory ved å ha to like store rambrikker installert, altså 2*512 MB istedet for 1*1024 MB. Da vil man ifølge http://www.intel.com/products/chipsets/915pm/ få 60% bedre peak-båndbredde (hva nå det heter på norsk - topp-båndbredde eller noe ) Lenke til kommentar
krisvt Skrevet 13. januar 2006 Del Skrevet 13. januar 2006 Da var en KN1 bestilt her i gården også, gleder meg til å få tafset på den til mandag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå