Gå til innhold

MPX Notebook KN1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan går det med maskinene deres? :p

Plutselig ble alt stillt.. hehe

5348667[/snapback]

Heisann

Måtte formatere og legge inn WinXP fra scratch grunnet virus :hrm:. Recovery-CD'n funka heller ikke, da jeg har "resizet" partisjonene med PartitionMagic. Har iallfall fått lagt inn XP PRO nå da :). Ellers har jeg ikke oppdatert noen av driverne ennå, må vel gjøre det. Er spent på hva BIOS-oppdateringen gjør med viftestøyen osv.

Lenke til kommentar
Heisann

Måtte formatere og legge inn WinXP fra scratch grunnet virus  :hrm:. Recovery-CD'n funka heller ikke, da jeg har "resizet" partisjonene med PartitionMagic. Har iallfall fått lagt inn XP PRO nå da  :). Ellers har jeg ikke oppdatert noen av driverne ennå, må vel gjøre det. Er spent på hva BIOS-oppdateringen gjør med viftestøyen osv.

5352708[/snapback]

Hehe, jeg gjorde det med vilje, selv om jeg bestillte den med XP Pro Eng SP2.

Jeg hadde maskinen kanskje to timer, så var den formatert også hadde jeg lagt inn linux ;)

Eneste som irriterer meg med maskinen er at insert og delete -tastene er gjemt oppe i hjørnet der, og at jeg kommer borti musepekerbrettet hele tiden når jeg skriver. Da plutselig har den markert andre steder i dokumener, så skriver jeg midt inni helt andre steder enn der jeg skal skrive. Har disablet hele musebrettet og bruker eller ekstern mus..

Ellers knallmaskin dette.. Klokking av cpu funker gull under linux også nå, så den er like stille her :D Booter kun windows for spilling..

Lagt merket til at det er utrolig god lyd i maskina.. :D ..tilogmed snev av bass.. :p

Endret av Retrox
Lenke til kommentar

Jepp, lyden er veldig bra synes jeg. Har innstallert Notebook Hardware Control, og får ofte en advarsel om at temp. på harddisk over på 55 grader. Er dette en farlig høy temperatur nei?

Et spørsmål til: Hvilke driverfiler (inf.-filer) bruker dere på skjermkortet fra laptopvideo2go.com? Noen som kan gi en link til den nyeste og beste driveren?

Lenke til kommentar

jeg lurer på hvilke bluetoothdrivere jeg skal bruke?

har jo reinstallert den med en annen xp, for å slippe mpx reklamen overalt.. bl.a

men bluetooth får jeg ikke til å virke igjen..

GODT NYTT ÅR!

(satt tilfeldigvis på en pc akkurat nå, hehe.. ut å feste litt)

Lenke til kommentar
55 grader er ikke på noen måte farlig for harddisken, så de advarslene er det bare å overse.

Nyeste driver fra nvidia finner du på www.nvidia.com, tror det er 81.98, og så laster du bare ned inf-filen fra laptopvideo2go!

Bilder av kn1 finner du på http://sabioproducts.com/service_system.php?id=5

5365937[/snapback]

Jada, 55 grader er nok ingen fare. Er det bare jeg som føler at vifta faktisk går oftere nå etter at man har oppdatert BIOS? Føler iallfall ikke at den går sjeldnere.

Godt nyttår godtfolk!

Lenke til kommentar

Lurer ennå på den bluetooth driveren, noen som har den i virk?

Edit: Fiksa det.. leste igjennom tråden en gang til.. FN+ESC.. teit det ikke er market på ESC tasten..

Fler som sliter med kortleseren? min ødelegger innholdet på mmc-kort, har ikke testa med noe annet.. den nekter også å formatere mmc-kortene.

Noen som også har et speilbilde av recoverypartisjonen? glemte denne når jeg reinstallerte... :p borteborteborte..

sender MPX meg den tro?

Endret av Retrox
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er veldig fornøyd med Fn+F1 hurtigtasten... På en måte en kill switch... :D Jeg snubla over denne tilfeldig her en dag (helt forferdelig da jeg trodde hele driten crasha...).... Bruker den hele tiden :) Myy kjapp til å slå av komputas'n..

Lenke til kommentar

Du vet at du kan velge hviken funksjon den skal ha ja?

kontollpanel -> strømalternativer -> avansert

der har du tre valg:

- stenger lokket (sier seg selv)

- datamaskinens av/på knapp (sier seg også selv)

- Hvilemodusknappen (fn+f1)

Jeg har det slik (i samme rekkefølge):

- ventemodus

- slå av

- dvalemodus

Lenke til kommentar

Trenger igrunn ikke den recoverytingen, eneste jeg mangler nå å få til å bli fiks igjen er jo denne teite kortleseren som ødelegger korta.. iaf mmc-kort, iom at den funker, så er det kanskje bare feil drivere. Får se når jeg får den opp i linux, ellers funker alt annet gull der og. Kommer guides/wiki på kn1.tinnion.net etterhvert..

Ellers er jeg knallfornøyd med maskina..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt KN-1 i ca 1mnd. Pcen er super den, men skjermen skuffer stort. Ser grei ut når du ser på den i 90 grader men når jeg legger skjermen noen få grader bak så blir alt mye mørkere. Bilder som er mørke blir heilt svarte. Irriterende når jeg ser på film elle redigere bilder. I tillegg så stiller skjermen av og til ned i lystyrke når jeg skrur den på. Då står den på minste lysstyrke. Har noen andre dette problemet? :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...