Gå til innhold

MPX Notebook KN1

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hoi.

Ser det er mange fornøyde med denne maskinen her, sitter og har kjempelyst til å trykke på bestill-knappen på MPX nå :)

Noen spørsmål først;

1. Noen som har testa linux på den og hvordan oppfører vifter etc seg da?

2. Hvordan er hengslene til skjermen?

3. Innsynsvinkel på skjermen, er den noe klage på?

4. Takler den CoD2 bra? :)

- tt

Lenke til kommentar
Hoi.

Ser det er mange fornøyde med denne maskinen her, sitter og har kjempelyst til å trykke på bestill-knappen på MPX nå  :)

Noen spørsmål først;

1. Noen som har testa linux på den og hvordan oppfører vifter etc seg da?

2. Hvordan er hengslene til skjermen?

3. Innsynsvinkel på skjermen, er den noe klage på?

4. Takler den CoD2 bra? :)

- tt

5293691[/snapback]

Ja den får mye skryt, så jeg har allerede bestilt. Gleder med så til den kommer :). Kan ikke svare på alle dine spørsmål ennå, men folk har fortalt meg at innfallsvinkelen er klar og fin. Når det gjelder takling av CoD2 skal det gå fint, da KN1 har 6600 GO som kjører alle nye spill med gode detaljer. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ikke testet linux, så det vet jeg ikke noe om...

Når det gjelder hengslene på skjermen, så virker de veldig solide, de er så stramme at man må bruke to hender for å løfte skjermen og holder posisjonen man setter den i.

Innsynsvinkelen er god

Takler CoD2 uten problemer!

Lenke til kommentar
går vifta hele tiden med nye bios?

5294001[/snapback]

Den gjorde det med den Biosen som kom med da jeg kjøpte den, men oppdaterte den og nå går den nesten ikke i det hele tatt!

:)

5294155[/snapback]

sitter og lurer fælt på å trykke bestill, det er jo en bra spillemaskin, samt den kan være en god en på farta, må bare finne litt mer ut om denne notebook control, om de finnes noe liknende til linux..

Lenke til kommentar

Det har ikke vært en ide å lage en egen tråd som inneholder viktige oppdateringer og nyttige verktøy til MPX KN1? F.eks. linker til nye drivere og bios-oppdateringer m.m? Man finner sikkert flere slike linker på forumet, men det ville vært fint dersom noen kunne lage en egen tråd der alt er samlet. En såklat "MPX KN1 Tips and Tricks" post.

Noen som tar utfordringen? :thumbup: Skulle gjerne gjort det på egenhånd, men har ikke fått pc'en ennå og vet ikke mye om de ulike driver og bios-oppdateringene?

Lenke til kommentar

Mine linker til oppdaterte drivere, bios, med mer til MPX KN1:

Oppdaterte drivere og bios har jeg funnet på to steder, på MPX's egen nettside, og på en nettside til en dansk forhandler, Sabio Digital. Sabio Digitals side er den som har vært raskest ute med nye biosoppdateringer. Om resten av driverne som ligger der er nyere eller de samme som på MPX's side vet jeg ikke.

ftp://drivere.mpx.no/Notebook/KN1/

http://sabioproducts.com/service_system.php?id=5

Når det gjelder skjermkortet så har Nvidia vært trege med å legge inn Go-serien i sine nyeste driverpakker, selv om de støttes av driverne. Men ved å legge inn en modifisert inf-fil, kan man få de nyeste driverne også for Go-serien. Ved å følge linken under kommer du til en side hvor du finner disse inf-filene. Der velger du bare versjonen på driverpakken du har (f.eks 78.01) og så laster du ned inf-filen som tilhører din driverpakke, og legger den i samme mappe som der du pakker ut nvidiadriverne og så er det bare å oppdatere til de nyeste driverne!

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=66

Ellers har man selvfølgelig Notebook Hardware Control som er et program som gjør at man kan endre prosessorhastigheten, og dermed varmeutviklingen og viftestøyen, samt viser diverse temperaturovervåkninger og systeminformasjon+++

Et must for alle eiere av KN1!

http://www.pbus-167.com/chc.htm

Lenke til kommentar
Mine linker til oppdaterte drivere, bios, med mer til MPX KN1:

Oppdaterte drivere og bios har jeg funnet på to steder, på MPX's egen nettside, og på en nettside til en dansk forhandler, Sabio Digital. Sabio Digitals side er den som har vært raskest ute med nye biosoppdateringer. Om resten av driverne som ligger der er nyere eller de samme som på MPX's side vet jeg ikke.

ftp://drivere.mpx.no/Notebook/KN1/

http://sabioproducts.com/service_system.php?id=5

Når det gjelder skjermkortet så har Nvidia vært trege med å legge inn Go-serien i sine nyeste driverpakker, selv om de støttes av driverne. Men ved å legge inn en modifisert inf-fil, kan man få de nyeste driverne også for Go-serien. Ved å følge linken under kommer du til en side hvor du finner disse inf-filene. Der velger du bare versjonen på driverpakken du har (f.eks 78.01) og så laster du ned inf-filen som tilhører din driverpakke, og legger den i samme mappe som der du pakker ut nvidiadriverne og så er det bare å oppdatere til de nyeste driverne!

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=66

Ellers har man selvfølgelig Notebook Hardware Control som er et program som gjør at man kan endre prosessorhastigheten, og dermed varmeutviklingen og viftestøyen, samt viser diverse temperaturovervåkninger og systeminformasjon+++

Et must for alle eiere av KN1!

http://www.pbus-167.com/chc.htm

5298876[/snapback]

Bra post yazzi :thumbup:. Hva om du starter en egen tråd med samme post der du oppfordrer alle til å poste linker til nye drivere o.l? Så slipper man denne lange tråden og tråden blir også mer konkret :).

En ting til. Jeg bestilte MPX KN1 13.12.2005, stauts på ordren er ennå åpen. Men på brikkesettet på min ordre står det ikke at det er med bluetooth, selv om det nå står på produktsiden til KN1. Siden den ennå ikke er sendt fra MPX bør jeg vel få det siste og oppgraderte brikkesettet med bluetooth på min bestilte KN1?

Lenke til kommentar

BT er ikke en del av brikkesettet, men en liten modul som man kan sette inn i en liten luke på undersiden av pc'n, vet om at noen har fått det med, men tror ikke du skal forvente noe! :)

Du står fritt til å kopiere innlegget mitt og starte et nytt emne hvis du ønsker det! :)

Lenke til kommentar
BT er ikke en del av brikkesettet, men en liten modul som man kan sette inn i en liten luke på undersiden av pc'n, vet om at noen har fått det med, men tror ikke du skal forvente noe! :)

Du står fritt til å kopiere innlegget mitt og starte et nytt emne hvis du ønsker det! :)

5301253[/snapback]

Nei blåtann er vel kanskje ikke en del av brikkesettet, men på byggesiden til MPX KN1 står det med bluetooth ved valg av brikkesett. Anyway, jeg kontaktet Mpx.no og fikk endra bestillingen slik at jeg får med bluetooth på den jeg har bestilt :). Alle produktene er til plukking nå, Mpx regner med å sende pakken på mandag eller senest tirsdag :D.

Når det gjelder det å lage en egen tråd med oppdateringer, drivere m.m. til KN1, så kan jeg gjerne gjøre det når jeg får litt bedre tid. Takker for at jeg får kopiere innlegget (linkene) dine yazzi, det er snilt ;)

Ellers vil jeg foreløpig ønske alle en riktig god jul.

Lenke til kommentar
Nå er min levert, venter bare nå på at den skal dukke opp på døra mi :)

Digger Posten Norge :)

5312155[/snapback]

Jeg bestilte min den 13.12, men den er ennå ikke sendt fra MPX.:no: Bestilte en bæreveske til et digitalkamera i tillegg, og det kom på lager på fredag. Håper inderlig at MPX sender pakken i dag som lovet, så håpet om at pakken fortsatt når fram før jul ennå lever.

PS. Laget en egen tråd for oppdateringer, drivere m.m for KN1, men denne ble stengt av en moderator. :hmm:

Endret av MadsJohan
Lenke til kommentar
Jeg bestilte min den 13.12, men den er ennå ikke sendt fra MPX.:no: Bestilte en bæreveske til et digitalkamera i tillegg, og det kom på lager på fredag. Håper inderlig at MPX sender pakken i dag som lovet, så håpet om at pakken fortsatt når fram før jul ennå lever.

PS. Laget en egen tråd for oppdateringer, drivere m.m for KN1, men denne ble stengt av en moderator.  :hmm:

5314200[/snapback]

snodig, jeg bestillte jo min på fredag 15. og får den idag.. ringte akkurat posten, de "hadde problemer med en bil" igår, så jeg måtte vente til idag..

så nå venter jeg igjen, venter og venter.. men den som venter på noe godt.. hehe :)

vi lager ny tråd, evt har jeg plass til å dedikere evt forum eller noe til noe greier.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...