Gå til innhold

MPX Notebook KN1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at MPX selger KN1 med M 760 prosessor på 2 Ghz til 11990 nå...

Prisene går stadig nedover...

5075328[/snapback]

PC'en er en DEMO-utgave, med 80GB HD, de skal vel koste noe mindre.

Når prisene på KN1 kommenteres må jeg innrømme at jeg blir mektig forvirra av prisene ved bygging av KN1 :hmm: . Hvorfor koster det 1852.34 mer når prosessoren endres fra 1.73 til 2.0GHz? I løsvekt er forskjellen bare 800,-. Monteringen må vel være den samme? Samme med HD. Det koster 564,04 å øke fra 80 til 100GB. I løsvekt er forskjellen 401,25. Monteringen er vel også her den samme?

Melker mpx oss utstyrskåte byggere? :thumbdown:

Lenke til kommentar

Aha, så ikke så nøye på hva slags maskin det var, men er det en demomodell så bør den jo være endel billigere ja...

Merkelig at det skal være sånne prisforskjeller mellom pcbyggern og løsvarer... Monteringen må jo være akkurat den samme hvilken prosessor eller HD man vil ha... Dette var jo ikke akkurat god reklame for MPX...

Lenke til kommentar

Det taler heller ikke til mpx sin fordel at Netshop i sin bærbare bygge-pc 259IEN har lagt inn et prishopp fra 1.73 til 2.0GHz på nøyaktig det beløpet som prisforskjellen i løsvekt er.

Ligger mpx inne med prisforksjeller basert på gamle prosessor priser? I så fall er det på tide de justerer selvbygger kalkulatoren sin med de prisene de selv selger PM740 og PM760 prosessorer for!

De bør oppdatere harddisk prisene også. I et firma som selger pc-produkter burde det være mulig å få til en kobling mellom varelagerpriser og disse selvbygger kalkulatorene som gir riktig sluttsum når en har satt sammen de delene en ønsker.

Lenke til kommentar

Hm.

Flashet bios nå, vifteproblemet forsvant..

Ser ut til at viften starter på 55 grader, og går kraftig ned til den er på 50.. Er det mulig å stille hvilken temperatur den skal starte ved? Kan vel øke de temperaturene litt?

Litt irriterende slik det er nå, viften går omtrent kontinuerlig ved max performance.

Ved max battery er den helt stille i lange perioder. Det var den aldri før, deilig, hehe.

Forresten, i CHC, under fanen Temp.

Skal det være mulig å hake av for "Enable notebook fan control"? Det er ikke mulig her. :(

Ser for meg at det er der man kan sette temperaturene..

Endret av Knuty
Lenke til kommentar

Har tidligere sett at det er noen som plages med d:-partisjonen på disken, med tilgang på filer o.l.

Har ikke noe problemer med denne partisjonen selv, bortsett fra at når jeg skal slette filer derfra, så blir jeg ikke spurt om jeg vil legge dem i papirkurven først slik som det vanligvis er, og slik som det er på c:-partisjonen...

Noen som har samme problem, evt løsning?

Lenke til kommentar

Haha! drit morsomt!

Eneste i den tråden var en link til denne! :D hehehe... jaja... kanskje det er den tredje pilsen.. men det der synes jeg var festlig gitt! :D

Når jeg ser nærmere etter så var det kanskje ikke det eeneste da... men dog ;)

Endret av THacker
Lenke til kommentar

Hadde hørt endel negativt om oppløsningen på 1280*800 så jeg var litt skeptisk til både dette og at det var widescreen før jeg kjøpte maskinen, men synes den fungerer veldig bra i bruk! Savner ikke bedre oppløsning i det hele tatt, og widescreen fungerer veldig bra, spesielt til spill og film!

Noen websider "klistrer" seg jo til venstre bildekant,så det blir mye åpen plass på høyresiden,men synes ikke det er noe problem (mens noen (som denne) sentrerer seg i nettleseren, og det fungerer veldig bra).

Ellers er det grei innsynsvinkel, og ikke glossbelegg om du lurte på det...

Når det gjelder resten av maskinen er jeg også godt fornøyd! Var litt plaget med viftestøy i begynnelsen, men fikk oppdatert BIOS'en og nå er ikke det noe problem lenger! Ellers har man godt med maskinkraft tilgjengelig, takler alle de nyeste spillene jeg har testet! Eneste jeg har å utsette ellers er at "Fn"-knappen er helt ytterst til venstre der "ctrl" vanligvis er, men dette er en vanesak så...

Lenke til kommentar

Jeg var også veldig skeptisk til dette med FN knappen før jeg kjøpte maskinen... men denne er plassert riktig i forhold til avstander på ordinære tastatur (skalert naturligvis)... Det er altså ikke noe problem å bruke lillefingern på ctrl knappen uten å trykke feil.

Til eksempel så trykker jeg 90% feil av gangene jeg skal bruke ctrl på acer maskiner der fn og ctrl er byttet om i forhold til kn1......

Noen enig?

Endret av THacker
Lenke til kommentar

Ingen andre som har "problemer" med brenneren? Min brenner utrolig sakte på cd og dvd. dvd ligger somregel på maks 2X. Og den er veldig ømfintlig på hvordan cd-r man dytter inn. Får ofte "strøm-kalibreringsfeil" når jeg skal brenne på en spesiell cd (som jeg har flere hundre av :( ) Andre cdr går fint. Men jeg har fortsatt ikke funnet noen DVD typer jeg kan brenne Max på.

Se denne tråden. En haug med andre folk som har samme problemet med denne brenneren. Umulig å få tak i firmware!

Lenke til kommentar

Jeg var selfølgelig skeptisk til skjermen, ettersom jeg hadde 1400x1050 før, men jeg er virkelig positivt overrasket. Bra innsynsvinkel og jeg synes skjermen er krystallklar :)

fn-knappen er jeg vant til å ha der, så det er ikke noe problem. vanesak!

Brenneren min funker fjell. No problemo :)

men....

jeg transporterer pc'en min i en pc-sekk, og ser at silverlakken kommer til å slites av veldig raskt. Ikke så veldig kult, men ikke noe å gjøre med for meg, iallefall ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...