Karl_O Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Virker som om Nvidia ikke har med geforce go-kortene i oppdateringene sine, men hvis du går på www.laptopvideo2go.com får man en modifisert *.inf fil som man legger i samme mappe som de utpakkede filene fra nvidias "driverpakke" og så får man de nyeste driverne... Driverne som fulgte med funket jo forsåvidt greit for meg, men det er nå uansett greit å ha oppdaterte drivere! Endret 12. oktober 2005 av yazzi Lenke til kommentar
THacker Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Det er jo nvidia geforce go 6600 vi har... hvem av disse skal jeg da velge da da? Lenke til kommentar
THacker Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Drit i min siste post.... Jeg hadde ingen problemer med å oppdatere driveren.. lasta ned den saken på nvidia.com og fant lik ini fil på linken du nevnte.. jeg har nå versjon 78.01 Nada problemo.... takk for tipset Siden ikke jeg fikk trøbbel, klarer jeg lissom ikke hjelpe deg heller Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Fikk det til tilslutt... Lenke til kommentar
THacker Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Kjører du også versjon 78.01 ? Lenke til kommentar
st.anger Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Hei igjen alle KN1'owners Er ikke så veldig datakyndig så derfor spør jeg dere. Kjøpte min KN1 for ca 4-5 mnd siden. Derfor har jeg neppe den nyeste bios'n. Ser at dere nevner at det er kommer nyere versoner og at viften her setter igang på 55 grader. På min maskin setter den ikke i gang før 65 grader. Er litt redd for at den skal bli mye mer bråkete om jeg installerer ny bios. En annen ting....er de ikke mulig å få vifta til å gå litt hele tiden, i stedet for ganske kraftig av og til? Har forrestn en 2.0 ghz. Vet ikke om det har noe å si med tanke på bios. mvh Tom Lenke til kommentar
andersab Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Noen som har lagt inn og testet Notebook Hardware Control kontra CHC? Er det noen forbedringer? Som et lite tips kan jeg si at jeg hadde problemer med å spille online spill som BF2, CSS osv over WLAN. Hadde veldig høy ping, og ble fort kastet ut. Etter at jeg lastet ned drivere for WLAN på MPX og brukte disse istedet for XP sine, så ble det mye bedre. Lenke til kommentar
THacker Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Du kan fint oppdatere bios selvom du har 2ghz cpu'en... Når det gjelder dette viftespørsmålet ditt skal det være mulig å stille på følsomheten på denne i NHC. Jeg har ikke prøvd dette selv bortsett fra den forhåndsdefinerte "dynamic mode" saken.. synes det fungerer bra.. Du kan stille så vifta aldri starter, selvom dette IKKE er å anbefale hehe........ Utrolig bra tips dette med WLAN driverne.. har hatt litt problemer med at kortet kutter forbindelsen i ett sekund ellerno, og da er det jo full stopp i spill... du mener driverne på ftp servern til mpx ikkesant? Lenke til kommentar
andersab Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 De driverne ja! Husk å disable Wireless Zero Configuration når du har lagt inn driverne, det er vist denne funksjonen som gjør at den kutter iblant som du beskriver. Kontrollpanel - Administrative verktøy - Tjenester Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Bruker 77.77-driverne, men er visstnok ingen forskjell mellom denne og den du har bortsett fra et par småting som hadde med eldre kortversjoner å gjøre... Når det gjelder CHC kontra NHC er det ikke noen store merkbare forskjeller, er litt mere avanserte valg på diverse innstillinger, samt at man har mulighet til å se systeminformasjon og litt annet småtteri. Kan forresten ikke bruke NHC til å stille viften (ettersom dette hovedkortet ikke støtter viftekontroll gjennom NHC) bare hvor høy effekt man vil ha på prosessoren... Lenke til kommentar
THacker Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Husk å disable Wireless Zero Configuration når du har lagt inn driverne Hva er dette? aldri vært borti dette før jeg tror jeg... Kan forresten ikke bruke NHC til å stille viften (ettersom dette hovedkortet ikke støtter viftekontroll gjennom NHC) Egentlig ikke tenkt på før, men det stemmer jo faktisk ja.. teit egentlig.. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Synes maskinen ble merkbart stillere med den nye BIOS'en! Go quanta! Lenke til kommentar
st.anger Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 litt teit spørsmål....men hvordan gjør man når man skal oppdatere bios'n. Har allerede lasted ned rar. fila Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) For å oppdatere BIOS må du installere et program som f.eks http://sabioproducts.com/support/drivers/K...lashInstall.zip Så åpner du bare BIOS-oppdateringen http://sabioproducts.com/support/drivers/K..._Bios/Q3B51.ZIP i dette programmet og trykker på "Flash BIOS" så går resten av seg selv! EDIT Prøvde å drepe Wireless Zero-greia, men det drepte netet så tror jeg dropper det, må kanskje bruke Intel-programmet som følger med i driverne for å kunne gjøre det.. Men uansett funker nettet mitt bra, så gidder ikke endre på noe... Endret 14. oktober 2005 av yazzi Lenke til kommentar
THacker Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Men hva er det? wireless zero altså? Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 En funksjon XP bruker for automatisk konfigurasjon av trådløse nettverkskort... Lenke til kommentar
st.anger Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 For å oppdatere BIOS må du installere et program som f.eks http://sabioproducts.com/support/drivers/K...lashInstall.zip Så åpner du bare BIOS-oppdateringen http://sabioproducts.com/support/drivers/K..._Bios/Q3B51.ZIP i dette programmet og trykker på "Flash BIOS" så går resten av seg selv! Thanks Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 For å oppdatere BIOS må du installere et program som f.eks http://sabioproducts.com/support/drivers/K...lashInstall.zip Så åpner du bare BIOS-oppdateringen http://sabioproducts.com/support/drivers/K..._Bios/Q3B51.ZIP i dette programmet og trykker på "Flash BIOS" så går resten av seg selv! Thanks 5004997[/snapback] NP! Håper det funket greit! Lenke til kommentar
st.anger Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Funket forsåvidt greit....men etter at jeg flasha så hengte den seg på oppstart. Men det var bare å restarte så funket det. Vifta starter nå opp på 55 grader i stedet for 65. Allikevel så går ikke vifta mer enn tdiligere. Med andre ord har jeg fått en kjøligere maskin, men ikke stillere. Det er forsåvidt helt greit. Når jeg kjører på max battery går vifta veldig sjelden. På dynamic switching går den litt oftere og på max performence går den nesten hele tida. Lenke til kommentar
andersab Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Du må installede de nye WLAN driverne før du dreper Wireless Zero Conf... Dersom du deaktiverer WZC før du har lagt inn driverne så virker ikke nettet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå