Fragment Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Allerede etter en dag er pc'en blitt mye kaldere! Jeg anbefaler dere å bytte ut thermal pads med arctic silver 5! Lenke til kommentar
THacker Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 Hvor mye snakker vi om her? er det virkelig verdt det.. jeg føler ikke jeg har noe proBlm med varmen, men "modding" er alltid artig Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 (endret) Hmm. Har ikke noe tall på hvor mye. Men det hjelper mye iallefall! Det blir bedre ettethvert også! Men når du skal bytte pad med AC, husk å bytt på KUN professoren og GPU'en. Ikke bytt på den saken "lengst bort". Tror dette er chipset. Der er det en TYKK pute som må stå der. Hvis ikke, når ikke kjøler ned! Sendte forresten en mail til MPX med forslag om et valg i BIOS der man kan velge vifta "på" hele tiden. Dette på et lavt turtall selvfølgelig, for å unngå unødvendig støy. Jeg fikk svar i dag: Hei Jeg holder på å undersøke saken nærmere. mvh (anstatt i mpx) Endret 23. september 2005 av Fragment Lenke til kommentar
andersab Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Noen av dere som har fått noe futt i mikrofonen? Må skrike for å få noe ut av den. Har satt alt på maks. Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Har samme problem med mic'en... Fungerer elendig, men så har jeg ikke behov for den, så det gjør jo forsåvidt ikke så mye... Men for dem so har bruk for den er det sikkert ganske irriterende + den burde jo ha virket bedre enn den gjør eller så kunne de jo like godt ha droppet den... Lenke til kommentar
andersab Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Har ikke bruk for den, men liker at ting fungerer Denne er jo ubrukelig, hvis ikke det er jeg som gjør noe galt... Lenke til kommentar
knut Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Noen av dere som har fått noe futt i mikrofonen? Må skrike for å få noe ut av den. Har satt alt på maks. For å få den til å fungere skikkelig må man aktivere mic +20dB boost som man som oftest finner i kontrollpanelet til lydkortet. Siden KN1 har en Realtek ALC880 husker jeg at Realtek har et eget kontrollpanel som legger seg i taskbaren. Husker ikke akkuratt hvor den finnes, og jeg har heller ingen maskiner med det samme lydkortet her nå. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Dette kontrollpanelet som leadtek har laget selv, legger seg (etter mye research) i Konrtrollpanelet til windows Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Har snust litt rundt på maskinen min, men fant ikke noen funksjon som heter *"microphone boost" eller hva det var... Noen som vet hvor man gjør innstillingene? Eneste jeg har i kontrollpanelet er "sound effect manager" og jeg så ikke noe der... Lenke til kommentar
knut Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 Har snust litt rundt på maskinen min, men fant ikke noen funksjon som heter *"microphone boost" eller hva det var... Noen som vet hvor man gjør innstillingene? Eneste jeg har i kontrollpanelet er "sound effect manager" og jeg så ikke noe der... Fikk inn en maskin med ALC880 chippen her om dagen. Jeg fant den ved å gå i lydmikseren og så opptak. Så velger du options og huker av for advanced controls. Da dukker det opp en ny knapp under mikrofon som heter advanced. Og der skal du finne microphone boost. Lenke til kommentar
snake3eye Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hallo Lurte på om noen har en link til et sted med flere bilder av denne pc en. Er kun to små bilder på mpx. Hadde vært kjempe bra. Lenke til kommentar
knut Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hallo Lurte på om noen har en link til et sted med flere bilder av denne pc en. Er kun to små bilder på mpx. Hadde vært kjempe bra. http://hardware.no/art.php?artikkelid=14587 Lenke til kommentar
Karl_O Skrevet 29. september 2005 Del Skrevet 29. september 2005 Hallo Lurte på om noen har en link til et sted med flere bilder av denne pc en. Er kun to små bilder på mpx. Hadde vært kjempe bra. http://sabioproducts.com/support/prod_images.htm#kn1 Her finner du masse gode bilder og all informasjon du ellers måtte trenge... SD-KN1 = MPX KN1 Lenke til kommentar
andersab Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Er det kommet noen ny Bios enda? Hvilken side vil det eventuelt komme på? Er så lei av at viften begynnte å gå mere etter at jeg oppdaterte bios til den som det ble lagt ut link til tidligere i tråden. Pcn holder seg på ca 50 grader nå, mot ca 60 før. Ser det ligger endel drivere osv her, er dette samme pcn, eller ser den bare lik ut? Er litt forvirret av alle de forskjellige navnene på pcn. Kan jeg bruke biosen som ligger der? Endret 2. oktober 2005 av andersab Lenke til kommentar
snake3eye Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Har sett veldig mye på denne pc en her... men en ting jeg lurte på; hva er muligheten for å bestille pc en og deler hver for seg også bygge den sammen. Blir det billigere da ? får du gjort det i Norge, eller må du eventuelt bestille ifra utlandet, og i så tilfelle, hvordan er det med porto ifra utlandet?? Og om man bestiller ifra utlandet, må man da betale noe ekstra for å få det inn i lander? Lenke til kommentar
Horghen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) broren min fikk denne maskinen i dag, men når han skal skrive inn windows passordet så funker ikke noen taster (z,a,s eks) noen som vet hva han må gjøre? eller må han sende data'n tilbake? Nevermind..han fant det ut* Endret 3. oktober 2005 av Xard Lenke til kommentar
THacker Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Xard: Jøsses.. hva var problemet? andersab: Jeg har lurt på samme sak mht. oppdatering av bios mv. og har derfos sendt mail til mpx om dette. Håper på rask tilbakemelding og poster naturligvis svaret i denne tråden. Lenke til kommentar
andersab Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Det er bra THacker. Xard, hehe. Bra dere fant det ut. Har en kammerat med samme problemet som var så frustrert, og holdt på å sende pc'n på service. Men jeg oppdaget at han hadde prøvd å skrive feil kode. Ikke alle tastene virker når man skal taste inn Reg-key til windows av en eller annen grunn. Noen som vet hvorfor egentlig? Endret 4. oktober 2005 av andersab Lenke til kommentar
THacker Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Folkens: Måtte ringe MPX da jeg ikke fikk noen svar på min e-post henvendelse og adressen ftp://drivere.mpx.no skal til enhver tid være oppdatert. Veit ikke helt om jeg stoler på dette... må prøve å følge med litt og se om det legges ut noen nye versjoner.... Etter hva jeg kan se er biosen den samme som nevnt tidligere i tråden og flere har problemer med. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 hmm. Har ikke fått svar angående mine forslag jeg heller. Må vel sende en purremail! prosessoren er iallefall kjøligere etter jeg byttet til kjølepasta, men det virker som om skjermkortet er varmere. jeg kommer til å poste svar på den masemailen jeg sendte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå