andersab Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Enkelt å sette grensa. Bare å klikke på temperaturen under fanen "Hard Disk". Hvor finner jeg nyeste versjon av chc? Lenke til kommentar
andersab Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Prøvde nå å Flashe bios som beskrevet tidligere i tråden. Endte opp med at vifta går stort sett hele tiden, det gjorde den ikke før. Selv om jeg har på chc. Ser at den tok backup av den gamle biosen. Hvordan kan jeg flashe tilbake? Lenke til kommentar
THacker Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Tok du den nye flashen da?`- og ikke den "drivere til kn1" flashen? det er en egen link tidligere i tråden tilden nyeste.. Lenke til kommentar
andersab Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Tok nyeste ja, den som det var linket til for seg selv (q3b31] 3. Sept) Hadde egentlig ikke noe vifteproblem fra før, men ville oppdatere alikevel. Mulig det bare er innbillning, men synes den går oftere nå... Skjønner ikke hvordan jeg får brukt den backup fila. Lenke til kommentar
THacker Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Rart.. jeg har ikke noe viftetrøbbel.. sjekk biosen... kan jo være noen innstillinger der bare.... Du må vel loade den backupfila inn i det programmet på noen måte? Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Merkelig. Men ikke bruk backupfila som winplhlash laget. Har dårlig erfaring med det selv Måtte sende inn pc'en etter det. Men sjekk bios. (husk at du må loade defaluts i bios etter en bios oppdatering) Lenke til kommentar
andersab Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Prøvde å loade default settings i bios nå, men det ble ikke noe forskjell. Jeg nevnte tidligere i tråden at jeg hele tiden fikk Temp Warning fra chc selv om jeg hadde satt den på 58 grader. Temperaturen lå somregel rundt 60 før jeg oppdaterte bios, og nå starter viften nesten med en gang den kryper over 50 grader, så det har skjedd noe. Har sjekket litt i bios. Hvor er det man kan stille på sånt der? Finner ingenting som har noe med temp å gjøre. Ingen som vet hvordan jeg kan få tilbake den gamle biosen igjen? Var så digg å slippe den vifta! Lenke til kommentar
THacker Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Jeg skal gå igjennom settings'a mine når jeg kommer hjem fra jobb i kveld... Så kan vi se... Dette med å loade backupen aner jeg ikke... Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Mulig de har justert ned temeraturgrensen litt. Bare se tidligere i denne tråden så ser du en link til driversiden til kn1. Der er det forskjellige BIOS versioner. Prøv disse. Men til meg spinner ikke vifta opp på to skoletimer med chc (800mhz. 0.732v) Men rommet er halvkaldt da Lenke til kommentar
THacker Skrevet 13. september 2005 Del Skrevet 13. september 2005 Til info... : maskinen er med på ukens tilbud igjen: NÅ KUN 12 595,- Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Damn. Jaja. Verdt 500 spenn ekstra uansett Kjører med 77.77 drivere, og det er KNALL! Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 opplever samme problemet som deg andersab. etter flashen til nyeste, så setter vifta i gang nesten umiddelbart temperaturen overstiger 50c. Litt irriterende, men til gjengjeld har man jo en litt kaldere maskin. Lenke til kommentar
andersab Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) jaja, da får vi vel leve med det så lenge Fragment, er det helt ufarlig å sette ned volten? Hadde vært deilig å hatt den helt lydløs som du sier... Iallfall når jeg ikke spiller på den. Velger du det ved multiplier 6x? Hadde du trøbbel når du la inn 77.77 driverne forresten? Endret 18. september 2005 av andersab Lenke til kommentar
st.anger Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 hei! min pc ligger på 62-63 grader når jeg kjører Max Battery? er dette veldig mye eller? Lenke til kommentar
THacker Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Det høres mye ut ja... jeg har akkurat spilt colin mcrae i en time og min er 52 grader... åssen cpu har du? Det er ikke farlig asså... går bra det.... sjekk hvor varm den blir på max performance da... Lenke til kommentar
st.anger Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 (endret) har 2.0 ghz....vifta setter i gang hver gang den blir 65 grader.....på max performance så går den veldig ofte så den blir derfor ikke no særlig varmere Endret 21. september 2005 av st.anger Lenke til kommentar
THacker Skrevet 21. september 2005 Del Skrevet 21. september 2005 Da er det nok ikke unormalt vil jeg tro... jeg har 1,73'ern Lenke til kommentar
Bjoern^^ Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 jeg har også kn1 med 1.73Ghz. Tempraturen ligger stabilt på 64 grader hele tiden. Uansett om jeg kjører på max battery eller max preformance. Og viften går heletiden. Det er sinsykt irriterende. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få kjørt ned tempraturen på cpu-en og eventuellt ordnet det slik at vifta kjører bare i noen sek. av gangen? På forelesningene ser folk på meg og lurer på hva i helvete er det som skjer, når jeg slår på pcen. I need help! Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Jeg har akkurat skrudd og satt inn arctiv silver 5 på GPU og CPU. Viften spinner opp oftere nå enn før men ACr5 blir vel bedre etterhvert, ikke sant? Det var kun "sølvpapir" som var heatspreader i sted. Vent med å gjøre dette til jeg poster hvordan det har gått etter en stund! Det eneste jeg er usikker på, er om kjølerne får skikkelig kontakt uten "sølvpapiret" og en tynn "tyggispute" som festet sølvpapiret til heatsinken... To be continued... Endret 22. september 2005 av Fragment Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Let me jump in here if I may and say that the Quanta KN1-C (PowerPro G 3:8) is typical Quanta build quality...that is to say it is very good to excellent. I have yet to see anything that Quanta builds be mediocre. Yes, it is high quality plastic. The screen quality is better than either the Asus Z71V or Compal CL56. The brightness and clarity is also much better. Maybe that is because Quanta manufactures their own screens, so they have better say over quaility control. The fan is also not loud, and with an application of Arctic Silver 5 replacing the standard thermal pad, it comes on less often, and when it does come on it does not wind up to the faster RPM that it would without it. Ser bra ut for meg da! Kilde: Post 12 Sjekk denne også! Endret 22. september 2005 av Fragment Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå