Gå til innhold

MPX Notebook KN1

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har hatt min MPX kn1 i noen uker nå, men er ganske plaget med viftestøy, dette selv om jeg bruker maskinen på batteri, evt har Centrino HC på "Max battery" Viften går kontinuerlig selv om jeg kjører den på 800 eller 1730 mhz

Slik har det vært helt siden jeg fikk den, men plutselig for noen dager siden var støyen borte, og det kom bare vifteutblåsninger med noen minutters mellomrom...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for det er jo kjekt med en pc som ikke bråker så mye... Spesielt nå som jeg har opplevd forskjellen mellom kontinuerlig viftekjøring og når den er helt stillle...

Noen som har lignende erfaringer og evt tips? Alt mottas med takk!

:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke dette problemet.. men jeg lese tekstfila som fulgte med biosoppdateringa til fragment tidligere i denne tråden, og det kan være en løsing å oppdatere den..

sjekk også i biosen om det alternativet er enabled... husker ikke hva den heter nå...

Lenke til kommentar

fytti munnkanter fragment! nå var je skræmt.... oppdaterte biosen nå og når den var på 100% kutta den strømmen lissom.. starta den på nytt og fikk feilmeldingen operating system not found :D hoff..... fikk hjerte opp i halsen.. my shait på denne harddisken lissom... :)

var heldigvis bare å stille på boot sequencen da... phew...

Lenke til kommentar

Okei!

Da har jeg lastet ned alt, så da får jeg prøve å oppdatere Bios'en!

*krysser fingrene*

Takk forresten!

:thumbup:

Funket jo som bare juling! Fikk også "OS not found" men nå visste jeg jo løsninga på det problemet også! :D

*nyter stillheten*

Godt å få luket bort det problemet på en ellers så bra maskin!!

Endret av yazzi
Lenke til kommentar

tja. Vi diskuterer kn1 og utveksler erfaringer. Synes dette har mye med emnet "mpx notebook kn1" å gjøre jeg. ;)

jeg er virkelig overrasket over maskinen. Med chc og undervolting er den musestille. Viften startet ikke opp under begge forelesningstimene! Det eneste jeg savner er en mulighet til å kjøre vifta på lav fart hele tiden. no big loss men da har jeg iallefall muligheten.

Gleder meg til dark messiah of might and magic kommer ut, slik at jeg får spilt det på denne dritbra bærbare! Det er en bug med msn messenger, men det er jo bare programvarefeil.

Lenke til kommentar

Veldig rart, men før nest siste versjon av winamp hadde jeg skikkelig problemer med å få brukt dette programmet... men på nest siste release fungerte det bra... mmhm.. trodde det også var programfeil.....Måtte bruke mediaplayern lissom.. pføy..

Faktisk tenkt på dette med vifta jeg også fragment.. Er litt plagsomt at den spinner opp i stille omgivelser, og det hadde kanskje vært bedre om det var en jevn stille fart i noen situasjoner... men men...

Et tips til dere som bruker chc er å skru av hdd diagnosesaken når maskinen kjører på batteri.. denne funksjonen ser jeg ikke helt vitsen med hele tiden, og den bruker sikkert strøm.. alle sånne funksjoner gjør det...

Fragment: Har du nedklokka skjermkortet via kontrollpanel->skjerm->instillinger->avansert og nvidia ? Har du noen erfaringer med dette? jeg synes det er lite forskjell egentlig.. noe, men lite... Jeg har bare satt den ned til 50% ytelse da.. kanskje jeg skal skru den helt ned...... hmm...

Endret av THacker
Lenke til kommentar

jeg har skrudd ned til max battery ja, men har ikke sjekket om dette hjelper mye på batteriet.

Men jeg gjør det når jeg kun skal skrive samtidlig skrur jeg ned volten på multip. 6 til det nest minste eller 3. minste og låser multip. på 6. Da har jeg batteri i lang tid. Men gjør man slik, er det ikke noe å spille på akkurat. Men uansett: skrur du ned volten, er det utrolig hvor lite viften spinner opp altså!

Var det forresten med en cd med winxp til dere? til meg var det en recovery-cd, men på den er det jo bare "linker" til filer på hdd'en...

Lenke til kommentar

Sjekka igjennom cdene som fulgte med lappen nå.. og jeg tror du blander med "driver" cd'n. Den er helt hvit og det står KN1 series, driver etc....

Gjennopprettingsskiva ligger i ett papircover sammen med en diskett. Papircoveret har en stor MPX (som i butikken) logo på seg.. det er dette som er gjennopprettingsskiva...

Du har nok ikke bladd godt nok igjennom skivene som fulgte med fragment :p ... Eller fulgte den ikke med?

- Nå er det seriøst trøbbel med serveren her ass... Sliter med å poste grunnet trafikk lissom.

--

Off topic...

fredagshumor

Endret av THacker
Lenke til kommentar

Det er helt normalt... i skrivende stund er min 58 grader.... ikke noe farlig.. jeg har også problemer med at chc advarer _hele_ tiden! Men hvor er det du stiller advarsel skalaen? jeg har faktisk ikke funnet denne..

Hvilken versjon av chc kjører dere? jeg kjører 1.8.2....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...