Thomza Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Har skjermkortene sluttet å kreve ekstern strøm (egen kabel fra PSU til skjermkortet)? Kan ikke helt skjønne hvor kabelen skal inn i tilfelle. Har et Sapphire ATI Radeon X800XL 256MB kort. Endret 12. juli 2005 av Thomza Lenke til kommentar
Pels Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Alle High-End kort trenger ekstra strøm.Dessuten gir PCI-e mer strøm enn AGP. AGP versjonen av X800XL har nemlig ekstra strømkontakt. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Club3D X800XL (PCI-e) har også ekstra strømkontakt, selv om det jo egentlig ikke skulle være nødvendig. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har skjermkortene sluttet å kreve ekstern strøm (egen kabel fra PSU til skjermkortet)? Kan ikke helt skjønne hvor kabelen skal inn i tilfelle. Har et Sapphire ATI Radeon X800XL 256MB kort. Kan ikke si det var så veldig vanskelig å finne strømkontakten på mitt Sapphire X800XL kort. Når kortet står i dataen, så er kontakten lengst mot hdd`ene ut mot deg. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Som sagt, PCI-E-porten gir mer strøm enn AGP-porten, så mange 6600GT-kort på AGP trenger ekstra strøm, mens de ikke gjør det på PCI-E. X800XL er litt i grenseland. På AGP trenger alle X800XL ekstra strøm. På PCI-E vet jeg at PowerColor og Club3D (asdfteam) bruker ekstra strømkontakt. Sapphire gjør det tydeligvis ikke. Jeg syns det bare er et pluss at et kort som X800XL har ekstra strømkontakt. Det er tydeligvis opp mot grensen for hva PCI-E-porten klarer å levere til dette kortet, og med ekstra strømkontakt, kanskje overklokkingen går greiere unna. Det som er verre er at det ligger et PowerColor X800XL Vivo og venter på meg på postkontoret, og jeg har ikke råd til hovedkort og annet utstyr for om to uker. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (...) kanskje overklokkingen går greiere unna. Ble diskutert i den X800XL tråden at dette gjorde at klokkingen gikk bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå