White Fox Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hei Har akkurat formatert og har delt opp disken min i fire partisjoner etter denne guiden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=437565 Men etter formateringen havner alt; windows, programfiler og documents and settings på systemdisken. Hvordan kan jeg flytte over programfiler og documents and settings over på andre disker? Det funker dårlig og kopiere; da det bare kommer opp meldinger om at det kan føre til at diverse ting ikke fugerer osv Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Sånn her har jeg det: C:Windows/Temp/(System) (20 GB) (FAT32) D: Alt annet (480 GB) (FAT32) Siden jeg ikke har noe hemmelig, har jeg heller ikke behov for et langt tyngre filsystem, derfor falt valget på FAT32 Du må fortelle i registry hvor mine dokumenter og sånn skal ligge, grunnen til at det ikke vil fungere å kopiere, er at mange programmer skriver i registry hvor det skal ligge, pluss at alle linker ligger til der de var. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Sånn her har jeg det:C:Windows/Temp/(System) (20 GB) (FAT32) D: Alt annet (480 GB) (FAT32) Siden jeg ikke har noe hemmelig, har jeg heller ikke behov for et langt tyngre filsystem, derfor falt valget på FAT32 Du må fortelle i registry hvor mine dokumenter og sånn skal ligge, grunnen til at det ikke vil fungere å kopiere, er at mange programmer skriver i registry hvor det skal ligge, pluss at alle linker ligger til der de var. Hvor i registeret finner jeg dette? Og hva må endres? Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Sånn her har jeg det:C:Windows/Temp/(System) (20 GB) (FAT32) D: Alt annet (480 GB) (FAT32) Siden jeg ikke har noe hemmelig, har jeg heller ikke behov for et langt tyngre filsystem, derfor falt valget på FAT32 Du må fortelle i registry hvor mine dokumenter og sånn skal ligge, grunnen til at det ikke vil fungere å kopiere, er at mange programmer skriver i registry hvor det skal ligge, pluss at alle linker ligger til der de var. Hvor i registeret finner jeg dette? Og hva må endres? Det er vel sitt sent å begynne å endre på dette nå. Å gjøre om alle registernøklene som peker til de mappene du nevnte er en umulig jobb. Du kan nok ikke flytte programfiler og documents and settings over på en annen disk/partisjon etter at alle programmene dine er installert, dette må du gjøre under Windows-installasjonen. Enkleste måten å få det til på er nok å formatere på nytt, og så velge de plasserinegen du ønsker for programfiler og documents and settings Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Du kan endre plasseringen av program files og ducuments and settings uten at noe blir herpet ja, men jeg tror ikke du kan flytte det som allerede ligger i c:\program files\ etter installen. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ProgramFilesDir og HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders kan du endre på eget ansvar. Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 GeirGrusom: hvordan fikk du til å kjøre 480 GB partisjon i Fat32 filsystem? jeg trodde Fat32 bare støtta opp til 32 GB eller noe sånt jeg. har selv alle mine partisjoner i NTFS. alle mine 10-12 partisjoner. før jeg gadd å ta meg tid til å installere programmene på andre partisjoner enn C: så gjorde jeg dette under installasjonen av programmene. dvs. istede for å velge at de skulle installeres under C: så valgte jeg en annen partisjon, det samme gjaldt når jeg installerte spill en gang i tiden. nå har jeg både slutta å spille og installere programmer på andre partisjoner så nå installerer jeg programmene mine på C: greiest slik. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Fat32 støtter 2TB om jeg husker rett, men ytelsen og plassutnyttelsen synker etter størrelsen på partisjonen, så format funksjonen i WinXP vil ikke formatere partisjoner større enn 32GB med FAT32. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå