paknive Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Sitter her og kobler og lodder litt fra PSUen, og fant ut at dette nok er noe flere har lurt på...... hva av hvilke strømledninger som er hva..... Altså, det jeg hittil (tror) jeg har fullet ut, er følgende: GUL-> 12v+ SORT(ved siden av gul) ->12V- SORT(mellom sort og rød) -> 5V- RØD -> 5V+ Dette ser ut til å gjelde de fleste ledninger fra PSUen til MOLEX og floppy kontaker, vifter ser ut til å benytte det samme og i tillegg: RØD (el annen farge alt etter fabrikat) plassert i modten -> RPM-giver Men sitter her og ser på S-ATA kontakten, der er det i tillegg en orange ledning, noen som noen som helst peiling på hva den er for noe...? Si gjerne i fra hvis jeg har tatt feil på noe her el hvis man har mer å tilføye.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Du finner info her: http://64.28.25.3/rubweb/ressurser/stromforsyninger.html Orange på Sata er 3.3V. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 SORT(ved siden av gul) ->12V-SORT(mellom sort og rød) -> 5V- Begge er 0V, hvis det hadde vært -12 og -5 V ville du fått 24 og 10 volt, noe som er litt vel høye spenninger Lenke til kommentar
paknive Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 :!: hehe oisann, det hadde jo blitt moro ja.... Hmm, er begge de to svarte like da, dvs samme hvem man bruker....? Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 :!: hehe oisann, det hadde jo blitt moro ja.... Hmm, er begge de to svarte like da, dvs samme hvem man bruker....? Ja.. det er lik spenning i alle de svarte så det spiller ingen rolle hvilken svart du bruker... Lenke til kommentar
pæren Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) :!: hehe oisann, det hadde jo blitt moro ja.... Hmm, er begge de to svarte like da, dvs samme hvem man bruker....? Ja.. det er lik spenning i alle de svarte så det spiller ingen rolle hvilken svart du bruker... Bare for å pirke: De svarte er like, men de har ikke spenning, de er jord. Endret 15. juli 2005 av pæren Lenke til kommentar
paknive Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 QUOTE (resn @ 15/07/2005 : 17:41) QUOTE (paknive @ 15/07/2005 : 17:34) hehe oisann, det hadde jo blitt moro ja.... Hmm, er begge de to svarte like da, dvs samme hvem man bruker....? Ja.. det er lik spenning i alle de svarte så det spiller ingen rolle hvilken svart du bruker... Bare for å pirke: De svarte er like, men de har ikke spenning, de er jord. Dvs at jeg kan mikse de to svarte på MOLEX-pluggene uten å være redd for noe....? Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Ja, det kan du! Gul - svart = 12 volt Rød - svart = 5 volt Gul - rød = 7 volt svart - svart = 0 volt Morsomt har du ikke viftestyring så sett vifta på rød og gul og den går mye roligere pga bare 7 volt:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå