melbamix Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg drar denne uken, nærmere bestemt fredag til malaysia. Der er det meget mye rimeligere for datakomponenter enn her. Tenkte spesielt på CPU, ram, skjermkort osv. Jeg kjøper AMD, kingston, apacher, ATI eller geforce. Men spørsmålet, hvis jeg får noe problemer med disse, hva gjør man da?? Sender den tilbake til malaysia? Importøren i norge?? Noen som har peiling? Og noen som vil jeg skal kjøpe med noe?? Mvh Melba Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Du tar jo en sjanse. Har selv vært der og handla billige ting, men jeg tror ikke du får noe hjelp om en ting går sund. Mine ting overlevde. :smile: Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 29. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2002 Hmm, nei, er vel kanskje ikke noe verdensgaranti på ram brikker på lik linje med sony sine digitale kameraer. Men lurer på om det er verd risikoen. Men det må da være mulig hvis noe går istykker å få bytta det uten å sende det til malaysia.... Gir ikke firmaene slike garantier uavhengig av Hvor du kjører det? Hvis jeg kan fremlegge kvitt.... Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Hvorfor skulle noe "gå i stykker"? Når du tar det med til Norge så er det jo bare å legge tingene i en hard boks eller noe, så da skulle de ikke gå i stykker.. Og du skal være bra klumsete hvis du ødelegger det ved montering hjemme i PC'n.(ellers så må delen være svært svak) Så ingen ting skal jo gå i stykker da, og hvis det nå koster halve prisen og du kjøper mange deler og en går i stykker og du kanskje ikke skulle få byttet den så har du jo sikkert spart i forhold til her hjemme uansett. Men lykke til! :smile: og du vil nok se at ingen ting går i stykker.. :smile: Lenke til kommentar
alexio Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 du kan jo si at du kjøpte varen brukt av en som kjøpte den på f.eks. psdata, det er dokumentasjonen du trenger, så kan du jo gjøre som en av kompisene mine gjorde, han flytta klistremerket på hovedkortet, og fikk med usb.2.......hehe det går nok greit til slutt..... alexio Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-07-29 11:52, melbamix skrev:Men spørsmålet, hvis jeg får noe problemer med disse, hva gjør man da?? Sender den tilbake til malaysia? Importøren i norge?? Noen som har peiling? Som vanlig er det selgeren du tar kontakt med. Det kan jo være litt vanskelig, men det vet du jo selv. Tror egentlig du vet svaret på det du spør etter... :wink: Får bare håpe at ikke noe ryker. :smile: Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Det som er fett er om varen er DOA.. Lenke til kommentar
KaldBlod Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 tror du får 256mb ram til rundt femtilappen der... kjenner en fyr som skal til mal. snart, kunne skaffe meg en del "stæsj" Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 nja, femtilapp var vel kanskje en underdrivelse, dog litt sanr, emn det innebærer en risiko jeg ikke vil ta. Får sony 115e der til under 3000nok. Men da kjøper du det i chinatown. Og er du riktig uheldig er det en politimann som selger det til deg. D koster det mere i penger under bordet enn det er verdt. :smile: Lenke til kommentar
tokr Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Tar du turen til Singapore... har de tre eller fire store varehus som kun selger elektronikk/data... de har absolutt alt mulig rart... da jeg var der for et par år siden, var det fortsatt noen som prøvde og selge Sega master station 2 eller hva det nå enn het... ble skuffet over at det ikke var det nyeste av det nyeste over alt... men det var sikkert fordi det var vanskelig og finne i alt rotet... hundrevis av butikker... omtrent som IRL-webshop-guide :smile: Det er ikke så mye lureri som folk skal ha det til heller... ta deg bare littegranne tid til og lese om hvor du skal kjøpe... Husker ikke hvor i Kuala Lumpur det var billig elektronikk... men syntes og huske et stort elektronikk varehus der også... For øvrig er Malaysia kanskje det fineste landet jeg har vært i... Ta deg tid til og se deg litt rundt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå