Enceladus Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg fikk i dag mitt Logitech Z-5500 5.1 høyttaler sett. Men jeg får ikke til surround delen av høytalerene. Senterhøytaler og sub er det eneste det er lyd i. Hvordan får jeg liv i de restrerende 4 høytalerene? Og et surround sett som fungerer i spill, film og musikk? Utfyllende informasjon: På det medfølgende kontrollpanelet med lcd skjerm står det følgende når jeg slår den på: Input: Direct 96 - 24 Effect: 6 Ch Direct Betyr ikke dette at alle 6 høytalere er aktiverte? Jeg trykte også på en "test" funksjon som sendte en lyd rundt i hver av høytalerne samt sub. Dette fungerte fint. I installasjonsguiden står det også: For å kunne spille av 5.1 lyd på pc-en må du angi en 5.1-innstilling flere steder: 1. i kontrollpanelet under "lyd" (Dette har jeg gjort tror jeg, den eneste forandringen jeg gjorde var å skifte til "5.1 Surround sound speakers" i speaker setup. 2. i programvaren som ble installert sammen med lydkortet (Jeg har instalert "Sound Blaster Live" driveren som fulgte med "Creative SB Live! Player 5.1 PCI Bulk" Lydkortet. Hva mer som kan gjøres vet jeg ikke. 3. i programvare til spill, dvd-spiller eller annen mediespiller (Vel, jeg skrudde på surround modusen i Doom 3 men det var fortsatt bare senter høtaler og sub som laget lyd.) Det må være en eller annen innstilling enten på lcd kontrollpanelet eller på pcen som må gjøres for å aktivere alle høytalere i surround men hvordan det gjøres aner jeg ikke. Dette er min første erfaring med surround. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
e321 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Du har nok installert et program som heter Creative surround mixer? Gå inn der og dobbelsjekk. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Du har nok installert et program som heter Creative surround mixer?Gå inn der og dobbelsjekk. Hva gjør dette creative surround mixer da? Og hvor mener du med der? Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hvordan koblet du till z-5500 ? brukte du den kabelen med 3 minijacks på? har du satt den rett? har du satt z-5500 til å kjøre DD suround? det jeg gjorde får å få 5.1 til å virke var: koble till alt på subben, koble trippelkabelen til pc og kontrollpanel(den grå boksen som er koblet til subben), stille lydkortet til 5.1 og velge direct, som kilde på kontrollpanelet og deretter velge DolbyD Sorround. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Hvordan koblet du till z-5500 ?brukte du den kabelen med 3 minijacks på? har du satt den rett? har du satt z-5500 til å kjøre DD suround? det jeg gjorde får å få 5.1 til å virke var: koble till alt på subben, koble trippelkabelen til pc og kontrollpanel(den grå boksen som er koblet til subben), stille lydkortet til 5.1 og velge direct, som kilde på kontrollpanelet og deretter velge DolbyD Sorround. Jeg har brukt den kabelen med tre minijacks ja. En svart en grønn og en orange i hver ende som er koblet til de samme fargekodene på både pc og kontrollpanelet. Jeg vet ikke om jeg har satt den til å kjøre DD suround. Direct er valgt, det står følgende på kontrollpanelet: Input: Direct 96 - 24 Effect: 6 Ch Direct Hvordan stiller jeg lydkortet til 5.1? Hvordan velger jeg Dolby Suround? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg har nå fått de to fronthøytalerene og de bakre høytalerene til å fungere samt subben. Men center høytaleren er det ikke liv i. Jeg testet høytalerne i surround mixer programmet som fulgte med lyd driveren dette fungerte fint bare at det ikke var liv i center høytaleren. Det merkelige er at i går fungerte denne men i dag er det de fire andre som fungerer. Noen som har en ide om hvordan jeg kan få center høytaleren til å fungere? Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 (endret) trykk på effekt knappen helt til det står DD music / DD Movie på skjermen, da skal du ha aktivert 5.1 i lyd-drivern bør det jo være en plass hvor man kan velge om man bruker headsett, pc høyttaler, 5.1 osv... edit: leif Endret 14. juli 2005 av Dwagon Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 surround mixer er det programmet aom styrer det som har med lyd å gjøre på pc'n din det er der du stiller inn hvor mange høyttalere osv du bruker det er der du må stille det inn til ditt anlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå