e321 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 funker det? Før jeg starter opp kommer det vel opp rett etter bios info'n ett "vindu" der jeg kan velge hva jeg vil starte? Vil helst slippe og tulle for mye, men det hadde vært gøy å prøve linux... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Skal ikke være noe problem det. Bare installer Windows først. Så Linux sin boot-meny(lilo eller grub) overskriver Windows sin. Lenke til kommentar
Siq Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 dette fungerer fint. Har nettopp gjort det selv. Xp på master først. Ubuntu på slave disk etterpå. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Siden det allerede er sagt at det vil funke trenger jeg ikke gjenta det. Jeg vil derimot påpeke at det motsatte kan bli litt strevsomt. Windows har en tendens til å oppføre seg som en bortskjemt drittunge, og kreve at det ligger på master-disken. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Siden det allerede er sagt at det vil funke trenger jeg ikke gjenta det.Jeg vil derimot påpeke at det motsatte kan bli litt strevsomt. Windows har en tendens til å oppføre seg som en bortskjemt drittunge, og kreve at det ligger på master-disken. Det kan fikses ved å remappe disken med GRUB/LILO før man booter, da tror windows at disk1 er disken windows ligger på og omvendt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå