Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med trådløst og WEP

Anbefalte innlegg

Jeg har foretatt målinger på surfometeret på dinside.no, og som forventet ble det ingen endring bortsett fra tilfeldig variasjon. Jeg har ikke prøvd å overføre filer av betydelig størrelse mellom maskinene, hverken før eller etter kryptering, så jeg har ikke noe grunnlag for å uttale meg om dette.

Det jeg kan uttale meg om er at det virker som om Linksys har et svært intuitivt grensesnitt, men igjen har jeg ingenting å sammenligne med siden jeg aldri har rørt en trådløs ruter før (det er grunnen til at jeg har plagdes litt).

Jeg valgte Linksys etter å lest tester og tilbakemeldinger her på hw.no, og er fornøyd med boksen. Men nå har jeg bare hatt den noen få dager, så jeg vet ikke noe om pålitelighet og stabilitet over tid.

Jeg hadde opprinnelig bestillt WRT54GS fra dinpc.no, de som var billigst iht prisguiden, men de fikk den aldri inn. Jeg sendte dem en mail, og de garanterte en dato. De fikk den ikke inn da heller, og jeg fikk tilbud om WRT54GX til samme pris, koster 2-3 ganger mer, og takket ja til det. Den har ikke samme speedboost funksjonen som GS, men det at den har større dekningsområde og at den opprettholder en høyere hastighet over lengre avstand, oppveier i massevis for det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke det er noen i min umiddelbare nærhet som har kompetanse til å komme seg inn hvis jeg skjuler SSID og setter opp at bare mine maskiner har gyldig mac adresse. Eller hvis jeg bare legger på en wep-kryptering.

Hvis det mot formodning er noen som sitter med slik kunnskap vil de nok komme seg inn uansett hva jeg gjør...

Nå har jeg fått masse nytige innspill, og har et litt bedre grunnlag for å prøve på nytt i ettermiddag :yes:

Hvis jeg finner ut mac'en din kan jeg bytte min, komme meg inn og bruke airsnort til og finne key'en din... wolla! Hvis du bruker skjult ssid kan jeg bruke netstumbler til og finne ap'en din... og mac :)

Lenke til kommentar

Vært borte i at noen produsenter bruker forskjellige måter å generere nøkler på vist du bruker et passord for å lage en WEP nøkkel. Det beste er ofte å teste med en nøkkel (ikke passord) generert f.eks her.

Det bruker å hjelpe for meg iallefall når det feiler og WPA-PSK ikke er et alternativ. Men ser at du har løst det med å bruke WPA-PSK som er mye bedere! :w00t:

Lenke til kommentar

Lykke til Inf3rn090 :)

Du må først gidde å lete etter nettet alle plasser der du ikke ser noe nett i utgangspunktet. Eller kanskje du ser flere nettverk, men ikke mitt! hvorfor skulle du da gjøre masse unødvendig jobb med å letet etter ett du ikke vet er der, spesielt siden det er flere usikrede nettverk innenfor ca 100m radius? I praksis er jeg nok svært godt beskyttet! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...