jingt Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Noen som har en god ide om en vanntank som både er enkel å lage+sikker Har lenge trodd at silikon var noe som holdt, men har fått høre at det ikke er så sikkert som jeg hadde trodd. Tupperwarekopien som ikke var tatt rundt kanten brukte jeg silikon for å tette. Silikonen er 100% i kontakt med vannet all the time. Så av den grunn vurderer jeg å skifte vanntank. Har tenkt på å lime sammen plexi, men blir nok litt vanskelig uten borr og skruer. Vil helst ha noe som er enklere enn det. Takk på forskudd Lenke til kommentar
MagE Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Du må ikke bruke for mye silikon. La den herde før du lar vannet komme oppi. Tror skruer og borr er bedre. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 jeg også lurer på å lage meg vanntank.. noen som har gjort det før ? som kansje kunne poste noen bilder \ tegninger \ mål osv. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har vært i dialog med Skrue, og han har en riktig fin og plasseringsvennlig (liten) vanntank som helt sikkert kommer med i vannkjølingsguiden del 2, når den måtte komme. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 hva er best av limpistol og silikon? Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 kunne vell brukt lim pistol til å lime platene sammen. så silikon i fugene å hjørnene for å tette =P vil tro det vil funke. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 jeg også lurer på å lage meg vanntank..noen som har gjort det før ? som kansje kunne poste noen bilder \ tegninger \ mål osv. Her kommer to bilder av min. Oppskrifta har jeg fått av Skrue btw Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 den tanken såg jo veldig bra ut ! var faktisk interessant. kunne jeg også fott den "oppskriften" mål osv ? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Er de plexiplatene 10mm? Ser tykkere ut, men jeg viste ikke at de lagde tykkere. BTW: den var tøff. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 er nokk 10mm tror det som er max...vanlig vis av plexi tykkelser. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Bruk silikon over alt. Da er det ikke helt umulig å skru opp siden. Dessuten er det vel liten vits med lim når boksen allikevel er skrudd sammen. Vanntanken min er forresten temmelig liten: 43x48x75 Jeg brukte 8mm plexiglass. Desverre har jeg ikke kamera for hånden, ellers skulle jeg ha tatt et par bilder. Skal se om jeg får tak i kamera i løpet av dagen eller morgendagen. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Er de plexiplatene 10mm? Ser tykkere ut, men jeg viste ikke at de lagde tykkere. BTW: den var tøff. Det er 8mm. Man kan bruke silikon, ja, men jeg har prøvd det to ganger uten å få den tett etter at den har vært demontert en gang. Nå bruker jeg flytende pakning, som i motsetning til silikon, ikke blir hard og vil derfor hodle det tett om det blir skøvet litt mellom platene Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Her er bildet av vanntank+ pumpe. Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 er det en maxijet pumpe ? for forstott det slik at di har en "nippel" som er endel større en vanlig. ? derfor folk kobler dem rett inn i tanken ? nor du har borret hull i plexien til den store nippelen på pumpa.. har du bare tredd nippelen i hullet , tettet med silikon ? eller limt fast ? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 er det en maxijet pumpe ? for forstott det slik at di har en "nippel" som er endel større en vanlig. ? derfor folk kobler dem rett inn i tanken ? nor du har borret hull i plexien til den store nippelen på pumpa.. har du bare tredd nippelen i hullet , tettet med silikon ? eller limt fast ? Det er en MaxiJet MJ1000. Det er ikke en nippel, men en helt vanlig 90 graders bend (10mm / 3/8" ). Mellom denne benden og slangen har jeg en 10mm silikonslange. Hullet er på 14,0 mm i diameter. Ja, inntaket på pumpa er ganske stor. Tror utvendig diameter var 18 eller 19 hvis jeg ikke husker feil. Jeg la på en del silikon og tredde den inn, ja. Bare silikon. Brukte forresten ei klemme til å klemme pumpe og tank sammen mens silikonet enda ikke hadde festet seg helt. Faktisk ble den ferdig montert rett før jeg tok bildet. Nå skal jeg gi den (silikonen) minst to døgn på å herde, før jeg tester den. Etter det skal jeg montere dette og radiatoren i en boks jeg ikke vet hvordan skal se ut. Trenger forslag og tips til hvordan denne skal se ut. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Vanntanken min er limt sammen med sikaflex, det er sterkere enn silikon. Hvis du vil være på den sikre siden kan du legge et lag med silikon i kantene, over sikaflexen. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Vågebu: Men du har bare lim? Ikke skrudd? Da er det klart du ikke klarer deg med silikon. Jeg bruker bare silikonet som tetningsmiddel., Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Jeg har brukt sikaflex, som virker ganske godt som lim. Det brukes og i dusjer, båter, gulv, og andre plasser som skal være vanntette. Har hatt vann i tanken noen uker, uten problemer. La litt silikon i kantene, som en dobbelsikring. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Det er helt klart mye sikrere med skruer. Silikon skal som meastp sier bare brukes som tetningsmiddel. Silkaflex = silikon Silikion i baderom pleier å bli brutt ned etter et år, og må fornyes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå