Thomas J.L Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Hei... Blir snart gal av at routeren disconnecter fra internett hele tiden. Har prøvd firmware oppgradering,sjekke innstillingene, nappe ut strømmen på både modemet og routeren. Det er en Jensen Broadband Router. Please hjelp meg går ut over ting som er nært meg Hva kan det være? Endret 12. juli 2005 av wolfenkill Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hva er det som gjør at du er sikker på at det er ruteren som svikter? Det kan godt hende det har noe med den andre enden og gjøre; altså pc'en/nettverkskortet. Er du tilkoblet trådløst? Er det ustabilt/hvor lang tid blir du disconnected? Lenke til kommentar
mbst Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Har du prøvd å kjøle den litt ned, med en bordvifte etc? Nå i den ganske så uutholdelige sommervarme kan det tenkes at den blir for varm? Folk stapper jo ofte routere etc inn i skap og trange tomrom, der blir det fort varmt. Jeg har også problemer av samme art.. tester med vifte. Vet ikke sikkert, men tror det hjelper meg. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hvordan discer den? Har samme problem med en Jensen USB plugg. Kommer aldri til å kjøpe noe derfra igjen Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Bruker kabel, jeg tror det er routeren fordi det kommer Network cabel unplugged, det skjer ikke vist det er modemet som kobler ut. Fordi jeg skal enda være i nettverk vist modemet kobler ut. Akurat nå er det iskaldt i tromsø så tror neppe det er varme, de henger på en vegg i gangen, 10cm i fra hverandre. De kjennes ikke overopphetet Første gang det skjedde var vell noen uker siden, var ikke hjemme første gang det skjedde. Så har vært fornøyd med den hittil, har vell hat den i et år snart. Hvordan jeg vet at det ikke er nettverkskortet? Det er fordi at det skjer med begge pcene i nettverket Endret 12. juli 2005 av wolfenkill Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 - scan for virus/trojanere - reset router til factory defaults - dobbeltsjekk at det ikke er modemet (koble direkte) Hvor lang tid tar det før tilkoblingen kommer tilbake? Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) - scan for virus/trojanere- reset router til factory defaults - dobbeltsjekk at det ikke er modemet (koble direkte) Hvor lang tid tar det før tilkoblingen kommer tilbake? Har sjekket for virus/trojanere, ingenting der. Reset router til factory defaults kan bli litt verre han som har abbenomanget husker ikke passordet til internette. Kan mase på han så han kan ta kontakt med telenor. Dobbeltsjekk at det ikke er modemet (koble direkte) Må ha passordet til det og telenor programvaren til modemet. Tar cirka 3 minutt til tilkoblingen er oppe igjen Endret 12. juli 2005 av wolfenkill Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hvs han ønsker å resette ruteren så finnes det som oftest en "knapp" på ruteren som restarter den! Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Fikk ordnet passordet nå, skal bare vente på at jeg blir disconnectet så resetter jeg alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå