manu98 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hei. Jeg har kjøp meg ny data men når jeg prøver å starte med 2 ram brikker( disse ) starter den ikke. Men når jeg tar ut en starter den. jeg har dette hovedkortet .Når jeg har inn bare en har det ikke noe å si hvilken brikke jeg har inn. Hva kan det være? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Kan være at den ene brikken er defekt. Har du brukt begge brikkene før?? Jeg kjøpte nylig 2x1gb brikker og det var kun den ene brikken som virket så jeg har sendt de tilbake. Endret 13. juli 2005 av Scortech Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Det har jo ikke noe å si hvilken av brikkene jeg har inn.Bare at det ikke går med 2 Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) det har mye å si det.Hvis du prøver kun med en brikke av gangen og maskinen ikke starter med en av de brikkene så er den brikken defekt. Hvis den ene brikken er defekt og du prøver med begge brikkene i maskinen så er det klart at maskinen ikke starter. Endret 13. juli 2005 av Scortech Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Ingen av brikkene er defekt. Det har ikke noe å si hvilken av brikkene jeg har inn når jeg bruker en å en, begge virker. Trur det er hovedkortet det er noe feil med. Har lest litt så det er andre som har hatt samme probleme med det hovedkortet. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hvilke hk har du? Det står vel i hk manualen angående minne og bruk av f.eks dual channel osv. Lenke til kommentar
Exerqtor Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg har så og si det samme problemet med min data, bare at jeg MÅ bruke to brikker for at det skal fyre opp.. Har for tiden en PC3200(512) og en PC2100(128).. Jeg regner med og må kjøpe to nye ram for og få rettet opp problemet. Lenke til kommentar
manu98 Skrevet 14. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2005 Nå har jeg fått det til. Det var bare å oppgradere biosen i hovedkortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå