Gå til innhold

Skjermen oppfatter ikke skjerkortet!

Shake

Anbefalte innlegg

Skjermen oppfatter ikke skjermkortet... Har testet at det ikke er skjermen som er problemet... Viften på skjermkortet og alt annet fungerer som det skal.. Dette er en nybygd pc, så det er heller ikke sikkert at alt er koblet riktig. Kan og være kabler som er rot med osv. Men uannsett noen som ser en løsning til problemet?

Alt er helt nytt osv.. :nei::cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tatt sjermkortet ut og inn en del ganger for å sjekke om det er på plass... Men det var en ting jeg synes var litt rart.. SKjermkortet står skjeivt hvis jeg sitter det godt nok på plass.. Det måtte jeg gjøre for at viften skulle begyne å snurre på skjermkortet.. Må presse skjerkortet for å kunne skru det på plass i brønnen... Idèr? :(

Lenke til kommentar

Når jeg fikk meg nytt kabinett så fikk jeg problemer med og få grafikkkortet til og sitte skikkelig i. Når det var satt i skikkelig så var det skjevt og jeg fikk ikke skrudd grafikkkortet fast bak fordi hullene ikke var riktig. Det var helt og holdent min feil. Grunnen var det at dette kabinettet jeg nå har hadde så mange nye løsninger som jeg ikke hadde prøvd før. Og feilen var det at pluggene som festes til hovedkortet ikke var satt skikkelig på plass og derfor ble skjermkortet mitt skjevt når det var satt i. Når jeg fikk ordnet de pluggene til hovedkortet så merket jeg da at grafikkkortet glidde på plass med engang. hehe

Håper dette kanskje kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Takker... :blush: En venn av meg mente at disse pluggene til HK'et ikke var nødvendig å skru dem i... Denne kan være løsningen.. pga dette ser ut til å være problemet... :p

Vennen din har ikke det minste peiling på hva han prater om, kabinettet ditt er laget at aluminium som er et metall, metaller leder som kjent strøm, og på baksiden av hovedkortet ditt er det flere hundre potensielle loddepunkt som kan kortslutte om du ikke skrur inni festene. Festene holder hovedkortet vekk fra kabinettet, mest sansynlig har du allerede kortsluttet hovedkortet ditt. Gratulerer.

Lenke til kommentar
Delane er veldig følsome for  statisk elektrisitet!

Har sikkert skada/øydelagd mykje av det som er der...

vet om dette med statisk elektrisitet som du sier, men dette er helt meningsløst tull fra produsentene, som bruker det kun for å finne en unskjyldning for å skjylde på kunden når noe er ødelagt. I mine 10 år med pc bygging har jeg ALDRI ødelagt en pc del... jeg har fått støt EN gang, og jeg har sikkert vært inni en pc 5000 ganger. Den ene gangen ble heller ingenting ødelagt, og det er jo faktisk bare å ta borti kabinettet før man stikker fingrene inn i pcn og skrur ut noe..

Endret av onkeljan
Lenke til kommentar
vet om dette med statisk elektrisitet som du sier, men dette er helt meningsløst tull fra produsentene, som bruker det kun for å finne en unskjyldning for å skjylde på kunden når noe er ødelagt. I mine 10 år med pc bygging har jeg ALDRI ødelagt en pc del... jeg har fått støt EN gang, og jeg har sikkert vært inni en pc 500 ganger. Den ene gangen ble heller ingenting ødelagt, og det er jo faktisk bare å ta borti kabinettet før man stikker fingrene inn i pcn og skrur ut noe..

Det er ikke noe tull. Jeg selv fikk erfare dette da jeg bygget min første pc.Det er mange år siden nå. Uerfaren som jeg var da så holdte jeg på og sitte sammen en maskin.kabinettet hadde jeg lagt på siden så jeg lettere kunne få slengt inn hk.men uerfaren som jeg var da så var det ikke mye bevist jeg var på statisk elektrisitet. Jeg stod faktisk på et teppe og rotet inni maskinen. :!: hk var dødt men butikken jeg kjøpte det av fant ikke hva som var gale med det så jeg fikk nytt.Jeg klarte faktisk å gjøre dette to ganger. så jeg har erfaring med statisk elektrisitet. Siden den gang så har det ikke skjedd siden.etterpåklok.hehe

Enkelte personer har en tendens til og lade seg opp statisk.som f.eks naboen min. :p

Så ikke kom her og fortell at statisk elektrisitet er noe tull.

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
vet om dette med statisk elektrisitet som du sier, men dette er helt meningsløst tull fra produsentene, som bruker det kun for å finne en unskjyldning for å skjylde på kunden når noe er ødelagt. I mine 10 år med pc bygging har jeg ALDRI ødelagt en pc del... jeg har fått støt EN gang, og jeg har sikkert vært inni en pc 500 ganger. Den ene gangen ble heller ingenting ødelagt, og det er jo faktisk bare å ta borti kabinettet før man stikker fingrene inn i pcn og skrur ut noe..

Det er ikke noe tull. Jeg selv fikk erfare dette da jeg bygget min første pc.Det er mange år siden nå. Uerfaren som jeg var da så holdte jeg på og sitte sammen en maskin.kabinettet hadde jeg lagt på siden så jeg lettere kunne få slengt inn hk.men uerfaren som jeg var da så var det ikke mye bevist jeg var på statisk elektrisitet. Jeg stod faktisk på et teppe og rotet inni maskinen. :!: hk var dødt men butikken jeg kjøpte det av fant ikke hva som var gale med det så jeg fikk nytt.Jeg klarte faktisk å gjøre dette to ganger. så jeg har erfaring med statisk elektrisitet. Siden den gang så har det ikke skjedd siden.etterpåklok.hehe

Enkelte personer har en tendens til og lade seg opp statisk.som f.eks naboen min. :p

Så ikke kom her og fortell at statisk elektrisitet er noe tull.

hvis det skjer 2 av 2000 ganger, så er det i mine øyne overdrevet tull. som sagt, d er bare å ta i noe metall før man begynner..

Lenke til kommentar

OnkelJan, nå tar du helt feil. Deler blir ikke ødelagt av statisk elektrisitet med en gang, det kan like gjerne bli senskader av det. Statisk elektrisitet er ikke tull, du kan sikkert regne med at over halvparten av selvbygde pcer som dør av uvisst grunn har blitt offer for statisk.

Lenke til kommentar

jeg kan nesten banne på at problemet her er PSU'en i hoevdkortet ditt ... hadde akkurat samme problemet med et kabinett jeg kjøpte fra komplett - Koblet alt 100% riktig sammen .. skulle boote . alle vifter skrudde seg på - men maskina nekta å "skru seg på"... Tok deretter å demonterte hele maskina ... fant fram et gammelt QTEC kabinett med kongePSU på 350W .. monterte alt på samme måten ..og Voilla .. .boota på første forsøk....

Sikkert på at Power-led, Hdd-led , speaker osv er koblet rett fra PSU til hovedkort?

Sjekk dette først -- hvis ikke test et annet kabinett/psu dersom du har mulighet.

lykke til! :)

Endret av supernapa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...