Gå til innhold

7800GTX Overklokker som bare f....

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynnt og eksperimentere med mitt nye Gigabyte 7800GTX kort og dette er meget lovende.

Stock speed:

Core 430MHz

Ram 1200MHZ

Tmp 64 grader C

3DMark05 : 7600 (ingen overklokking ellers i systemet)

Foreløpig OC på luft:

Core 500MHz

Ram 1400MHz

Tmp 70 grader C

3DMark05: 8450 (ingen oc ellers i systemet)

System:

AMD64 4200+

2GB OCZ 3200+ Platinum Rev.2 (4x512)

DFI Lanparty SLI-DR

Er bare meget fornøyd med dette killerkortet.

Skal begynne å oc resten av systemet senere. Kanskje jeg klarer 9000 3dmark05?? :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager feilpost. :blush:

Tempen ligger rundt 68-70 grader med denne overklokken og standard luftkjøling (som knapt kan høres). Håper snart microplex får inn en vannblokk til 7800GTX.

Kommer tilbake med mer infor når jeg har tynet DFI kortet max.

Lenke til kommentar

Vil bare bekrefte trådstarters observasjoner ang. dette kortet.

Kjørte nettop en runde 3dmark05 med kortet klokket på 510/1350 Mhz. Temperaturen bikket såvidt over 60! Vurderer sterkt å prøve å pushe det litt til, men er usikker på hvor langt jeg tør å gå...

(3dmark-scoren ble forøvrig 8193. Noe dårligere enn trådstarter, men så kjører jeg med Intel-prosessor også da. Har tydeligvis litt å si hvilken platform/prosessor man kjører på for dere som tvilte på det!)

Lenke til kommentar
Håper snart microplex får inn en vannblokk til 7800GTX.

Kommer vistnok i August.

Fyrte av en epost til DangerDen temmelig umiddelbart etter at jeg hadde anskaffet meg kortet mitt for å høre om de hadde noen kjøleløsninger til 7800GTX. Dette er svaret jeg fikk:

7.Juli

Hi,

Thanks for asking, our current Maze4 GPUs will fit the 7800s but our NV-68s need to be revised and this block will be available in a couple weeks.

Best Regards

Dan Stephens

[email protected]

Maze4-blokken er kanskje ikke så mye å satse på ettersom den ikke kjøler minnebrikkene, men det blir spennende å se hva de får ut av NV-68-modifiseringen..

PS: Man kan bestille vannblokker direkte fra DangerDens hjemmeside; de shipper internasjonalt.

Lenke til kommentar

Er mer og mer overrasket over dette kortet. Kortet er dønn stabilt på 500MHz Core og 1350MHz RAM. Har nå klart å passere 9000 3DMark05 på følgende settings:

AMD X2 4200+ @ 2640MHz Vannkjølt 1.53v (klarer ikke høyere med 4 brikker)

DFI Lanparty SLI-DR

4x512MB OCZ Platinum Ed. Rev.2 @ 240MHz 2.3.3.8 2.9v

1xGigabyte 7800GTX @ 525MHz Core 1404MHz Ram (standard kjøling)

3DMark 05 Score : 9003

Da jeg kjørte med 7800GTX på disse settingsene fikk jeg noen artifakts så dette er nok ikke stabilt selv om maskinen ikke har krasjet.

Gleder meg til det kommer en vannblokk til GTX, da blir det sikkert enda bedre resultat.

Lenke til kommentar

Artig å se så høy score.

Hvis det kommer en kjøler som kjøler både minnebrikkene og kjernen så kan dette bli en skikkelig killer!

(da er kanskje prisen ikke så verst allikevel ?)

Lurer litt på hva sjefen i Ati tenker når han ser disse tallene...

Lenke til kommentar
Jeg prøver å overklokke med rivatuner men jeg får ikke opp den slidebaren slik at jeg kan justere noe. Hva gjør jeg galt ?

Hmm.. Hadde samme problemet. Sliderne var "grået ut". Alternativt går det an å klokke kortet direkte fra Nvidia Display --> Clock Frequency Settings.

Lenke til kommentar
Knall bestilte min nye PC i natt inkludert 7800GTX :love: så dette blir det mye morro med fremover! Litt rart å skille seg fra ATi også :cry:

Gratulerer!

Hehe, man blir fort knyttet til ulike skjermkort- og CPU-produsenter, og det er som oftest fullstendig irrasjonelt! Gå for det beste, sier nå jeg, og la markedskreftene få gjøre jobben sin..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...