Eddie123 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Hei. Har en PC, A64 3000+, med MSi 745 NEO2 Platinum hovedkort. Dette kortet mangler gameport, så derfor kjøpte jeg meg et billig lydkort fra STLAB, hos Komplett. Kortet er basert på C-media 8738 chip'en. Dette kortet ble altså kun kjøpt inn for å få en gameport. Når jeg så installerer kortet, så får jeg feilmelding i enhetsbehandling, feil 12, det er ikke tilgjengelige ressurser til gameport'en. Alle lyd-relaterte deler på kortet ser ut som om de virker, men det er ikke de jeg er interesert i. Konflikten ser ut til å være at I/O området 201-201, som gameport'en trenger, ikke er tilgjengelig. Men her er det dumme: Det er ikke mulig å finne ut hva som eventuelt bruker 201-201, og heller ikke endre I/O området på gameporten til noe annet, muligheten til det er grået ut. Noen som kan hjelpe meg med dette problemet ? Takk. Endret 4. august 2005 av Eddie123 Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Bumper denne tråden, det haster faktisk litt.... Ingen som kan hjelpe meg ? Vegard Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 4. august 2005 Forfatter Del Skrevet 4. august 2005 Prøver igjen, da det ser ut til at det ikke er så mye lydkortet som er problemet, men hovedkortet. Har browset rundt en del på en del forum'er, og har kommet fram til at det ser ut til at det er en bug på hovedkort som har Nforce 2/3 brikkesett, og som ikke har innebygd gameport. Problemet ser ut til å være at hovedkortet ikke tillater at gameporter som bruker adresse 201 blir aktivert. Dette kan ifølge de forum jeg har sett løses ved å bruke et lydkort som har drivere som tillater at man endrer IO adresse. Mitt STlab lydkort tillater ikke dette. Lydkort som er forsøkt av andre, og som blir rapportert at virker, er Soundblaster Audigy 1, og SB live 5.1. Ingen av disse er i salg........... Noen som kan hjelpe meg, enten med tips om lydkort, billige, som har drivere hvor man kan endre IO adresse, eller som har et pent brukt audigy 1, eller live 5.1, som de kan selge meg ? Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå