Jonhk Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Kjøpte på torsdag (7. juli) D70-kit til 7999,- på Japan Photo. I dag kommer kampanjen for juli i posten med ny pris 6999,-. Det står i klartekst i katalogen at priser gjelder i juli, men det syntes ikke forretningen noe om da jeg ringte i dag. Har noen erfaringer fra tilsvarende? Jeg vil ha tilbake de 1000 kronene som den "lett umoralske" selgeren, slik jeg ser det, snøt meg for. Juridisk har jeg nok en god sak, men har noen vært med på tilsvarende kanskje???? Får jo ikke akkurat lyst til å handle der igjen dersom de ikke ordner opp. Lenke til kommentar
saschagabor Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 jeg ville gått rett tilbake med kameraet! er virkelig for gale om de ikke gir deg en "tabbe-garanti" her! Lenke til kommentar
mjetro Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Du har en god sak moralsk, og jeg tror du har en god sak juridisk også. Jeg sitter med kampanjebrosjyren foran meg. Der står det med liten skrift på baksida: "Tilbudene i denne brosjyren gjelder juli 2005 om ikke annet er spesifisert....". Men jeg ville ikke gått tilbake til den samme butikken. Jeg ville sendt en epost til [email protected], evt et brev til Japan Foto, postboks 113, 1416 Oppegård. Jeg ville lagd det som en formell klage, der jeg nevner at jeg ikke har fått medhold i butikken. Gjerne tatt med navnet til den jeg snakket med i butikken. (Muligens raskere metode: Skriv ferdig brevet og gå til butikken og vis det fram til butikksjefen. Spør om de fortsatt står på saken og få med navnet til den du snakket med). Det skader heller ikke å nevne at den snodige tilbudspraksisen er blitt tema i dette forumet. Japan Foto kan neppe være interessert i å bli stemplet som uetiske. Sånt sprer seg fort på nettet. Hadde de ennå hatt de beste prisene, kunne de muligens tålt litt.... Lykke til. Hold forumet orientert. Endret 12. juli 2005 av mjetro Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Gutta i Japan Foto, Sandvika tipset meg heldigvis i går om kampanjen som startet i dag slik at jeg fikk meg et back up kit til spotpris. Men de er litt frynsete da kittet ikke er importert via Interfoto men en Nederlansk forhandler og ble levert uten norsk bruksanvisning som anonsert. Lenke til kommentar
AK+ Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Far min kjøpte også D70 Kit hos Japan Foto i Stavanger 08Juli for 7999kr. Har ikke tatt kontakt med butikken enda, men kommer til å sende dem en mail. *Følgte heller ikke med Norsk bruksanvisning. Lenke til kommentar
Jonhk Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg har mailet klage til dem sentralt. Venter på svar. Det verste er nesten at jeg spurte selgeren om han ikke hadde bedre pris og at jeg regnet med kampanjer etc, men det ble benektet. Han hadde nettopp fått inn D50-kit, som sikkert er til denne kampanjen. Okke som er kameraet glimrende, men de penga er særdeles sure. Og jeg kan ikke skjønne annet enn at tilbudet gjelder for HELE juli. Slike selgere tenker FRYKTELIG kortsiktig! Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg slenger meg på denne saken.. Kjøpte selv D70 her i Drammen på JP på onsdag forrige uke. Føler meg litt snytt.. Hold meg oppdatert hvordan det går i deres saker da Lenke til kommentar
lars91 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Hvorfor det? Hva skjedde der? Bor her i drammen så er interesert Lenke til kommentar
F1_4 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Overhodet lest tråden og skrapet sammen en sammenheng? Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Har du ikke lov å returnere kamera da? Elkjøp har 30 dagers åpent kjøp. Mener at en har 14 dagers angrerett i Norge, stemmer ikke dette? Isåfall, lever det tilbake og få igjen penger. Kjøp det så til redusert pris. Bør funke? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Har du ikke lov å returnere kamera da? Elkjøp har 30 dagers åpent kjøp. Mener at en har 14 dagers angrerett i Norge, stemmer ikke dette? Isåfall, lever det tilbake og få igjen penger. Kjøp det så til redusert pris. Bør funke? 14 dagers returrett gjelder bare ved nettkjøp o.l. Lenke til kommentar
Tjodleik Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Kjøpte D70 i dag i Drammen, jeg. Føler ikke det var så dumt... Men de er litt frynsete da kittet ikke er importert via Interfoto men en Nederlansk forhandler og ble levert uten norsk bruksanvisning som anonsert. Hvor var det annonsert? Det fulgte heller ikke med norsk bruksanvinsing hos meg, men jeg har ikke sett at de har lovet det. Har de derimot det, så stikker jeg nedom dem en tur! Endret 12. juli 2005 av Tjodleik Lenke til kommentar
Jonhk Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2005 Ser det er norsk flagg i katalogen på d70, ikke d50. Det må bety samme kit som jeg har. Men gi meg 1000 kr så kan bytter jeg gjerne bort min svenske manual med en engelsk, var ikke norsk til min heller, selv om jeg betalte mer. Svensk og engelsk blir for meg ett fett. Ser ingen returordning spesielt for JP, slik som feks Elkjøp, ei heller prisgaranti som en del opererer med På Smart Club er det dobbel prisgaranti, altså at du får igjen dobbelt så mye som det du har betalt "ekstra" i forhold til den billigste butikken du finner, også på fotoutstyr. Det kan dreie seg om noen kroner, det! Men JP.........her trengs en revisjon av praksis på tilbud og selgerivrighet. Sammenligner man med OBS-katalogen, så står det der alltid dato når prisene gjelder fra og til. JP kan ikke påberope seg noe annet i denne saken. JULI må være perioden, evt frem til utsolgt (det som inntreffer først). Enig?? Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 (endret) Hvor var det annonsert? Side 11 i annonsebrosjyren, Norsk flagg + "Norsk utgave" ved bilde og pris av D70 kit... Forøvrig er hele annonsebrosjyren et utmerket objekt for forbrukerombudet da "førprisene" stinker. Endret 12. juli 2005 av froggyler Lenke til kommentar
AK+ Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 "Far min kjøpte også D70 Kit hos Japan Foto i Stavanger 08Juli for 7999kr. Har ikke tatt kontakt med butikken enda, men kommer til å sende dem en mail. Følgte heller ikke med Norsk bruksanvisning" * Japan Foto tok kontakt på tlf i dag og beklaget seg. De skulle selvfølgelig refundere mellomlegget:-) Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 14 dagers returrett gjelder bare ved nettkjøp o.l. Hvor i alle dager har du dette fra? :!: Man har 14 dagers angrefrist på kjøp i Norge, nettbutikk eller ei. Syns and_mit forslag var utmerket, illustrerer bra hvor på bærtur denne selgeren på Japanphoto er. Ubegripelig at de ikke lærer opp sine ansatte i de mest elementære reglene i kjøpsloven. Lenke til kommentar
Jonhk Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Jeg er ikke i tvil om at min selger kjente til denne kampanjen i salgsøyeblikket så da har jeg en god sak. Ser at JP i Stavanger ((* Japan Foto tok kontakt på tlf i dag og beklaget seg. De skulle selvfølgelig refundere mellomlegget:-) har behandlet kunden skikkelig, så denne følger jeg opp! EDIT: Good news!!! Har snakket med Aleksander på JP Holding som sa det var en trykkfeil i materiellet og at de skulle godtgjøre meg mellomlegget. Bra! Jeg er på vei til forretningen allerede i ettermiddag for å ta ut objektivet 70-300. Eller blir jeg sterkt frarådet dette objektivet?? Endret 13. juli 2005 av Jonhk Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 14 dagers returrett gjelder bare ved nettkjøp o.l. Hvor i alle dager har du dette fra? :!: Man har 14 dagers angrefrist på kjøp i Norge, nettbutikk eller ei. Syns and_mit forslag var utmerket, illustrerer bra hvor på bærtur denne selgeren på Japanphoto er. Ubegripelig at de ikke lærer opp sine ansatte i de mest elementære reglene i kjøpsloven. Og hvor har DU dette fra ? Les kjøps loven før du lirer av deg svada. Det er kun ved messe kjøp eller postordre/internett at man har en 14 dagers retur rett. Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Sjekket dette opp, dere har selvfølgelig rett. I stand correct, beklager. Benyttet meg av dette et par ganger, men det var på Elkjøp og de har den selvpålagte 30 dager angrefristen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå