Gå til innhold

Arrangere LAN, trenger litt hjelp


Anbefalte innlegg

Glisevask: Sørg for å at all info HELT klar før du lager ny nettside (trur det stod i en post lengre bak), fordi viss LANet blir flyttta og tid/dato blir endret, kan det bli mye usikkerhet rundt LANet og folk blir usikre om dei vil komme...

rart ingen har nevnt dette før :hmm:

 

PS: God nettside...har du laga før? du snakte om en englandstur, kor gammal er du? vi var til ENgland i 10. klasse....dritfett! :D

Endret av toen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg var sjef på ULan som vi hadde her i Førde, vi hadde vel ca 100 besøkende, vi fekk låne 3 cisco switcher til 250.000, + vi hadde fiber backbone, og 20mbit internett linje..hehe..vi hadde knapt nedetid.

 

når det gjelder mat, så er det veldig viktig å snakke med butikk der du skal kjøpe, om tilbakelevering av det dere ikkje bruker. brus, mat og alt.

 

eg fekk avtale med Bautas her i førde om å få låne mange strømskap, mot at vi malte ei brakke:P vi fekk gratis fiber snorer :D, kort sagt, eg brukte mange timer på avtaler.

 

og vi skal arrangere lan no i ferien igjen, (høstferien), da har eg fiksa 20mbit internett, + vi har allerede fiksa Cisco eller HP switcher.

 

til servere så har vi Dual P3 450mhz server med scsi disker som vi kan bruke til litt av kvert, AMD XP2500 har vi liggende, XP2000 har vi, P3 450mhz til, P3 1ghz med scsi,

 

vi skal arrangere singstar konkuranse, så vi har skaffet oss PS2, og prosjektor:P

 

som har vi delt ut oppgaver, mine oppgaver er bla å konfigurere switchene, der vi bla skal ha Spanning Tree, for å hindre loop.

 

+ vi skal sans bruke radius + captive portal til registrering og slikt, på bla trådløst.

 

heimeside er veldig viktig, med rikelig med informasjon og slikt.

 

godt tips er å reise rundt å snakke med folk, bedre å møte opp ansikt til ansikt enn å ringe. da viser du litt meir seriøsitet og modenhet. hør med bedrifter som er grosister til å sponse dere med TP kabler og Støyt (skøyte kabler)

 

dere bør ha eit system for å hindre virus. grundig virus sjekk før folk få kople seg på.

 

CS server veit eg ikkje noke om, men eg har installert ein BF2 server på ein P4 1.6ghz med 512 ram, klarer 24 spillere som ein drøm. =)

 

XP2500 funker fint med 32 spillere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...