Gå til innhold

Nokia 6680 fra England?*Billig*

Anbefalte innlegg

Er i England naa og har faatt et tilbud paa en ny nokia 6680 til kun £220 som tilsvarer noe rundt 2500 kroner. Telefonen er uten noe binding og slikt, og den er i naermest perfekt stand med all medfoelgende tilbehoer og slikt.

Er dritkeen paa aa kjoepe den, men er redd for at det kan vaere litt dumt aa gjoerde det? Har ett aars garanti paa den, men da maa jeg isaafall komme tilbake til England for aa faa den fikset. Er redd det kan vaere noen andre problemer knyttet til kjoepet da telefonen er fra England og ikke Norge.

Dessverre er alt saaklart paa engelsk, og jeg foretrekker aa ha telefonen paa norsk. Lurer paa om dette er mulig ved aa nedlaste software til telefonen eller spoerre i en Nokia store etc? Har sjekket i innstillinger og der er det bare oppgitt 3 standards spraak.

Jeg lurer paa hva folk her paa forumet anbefaler? Jeg vil uansett ikke faa denne telefonen saa billig i Norge paa en goood stund, men det loenner seg ikke saerlig hvis jeg ikke faar brukt den i Norge eller faar andre problemer knyttet til den.

Er det noen som har erfaring med aa bruke en telefon i Norge kjoept fra utlandet? Eventuelt noen med raad/tips til meg?

MVH,

D&B :)

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

En ting du burde sjekke er softwaren. Operatørene i utlandet pleier å legge inn egen software på telefonen. E.ks. Vodaphone som er utbredt i England.

Hvis det er tilfelle, så funker ikke det med et annet sim-kort, f. eks Telenor sitt.

Da må du nok sende den inn på verksted for å få det unbranda og like greit få norsk meny på den i samma slengen. (kan gjøres i Norge. Link) Ellers burde det gå fint. Grei pris har du fått også. Er den helt ny, eller litt brukt?

Endret av kvakkster
Lenke til kommentar
En ting du burde sjekke er softwaren. Operatørene i utlandet pleier å legge inn egen software på telefonen. E.ks. Vodaphone som er utbredt i England.

Hvis det er tilfelle, så funker ikke det med et annet sim-kort, f. eks Telenor sitt.

Da må du nok sende den inn på verksted for å få det unbranda og like greit få norsk meny på den i samma slengen. (kan gjøres i Norge. Link)  Ellers burde det gå fint. Grei pris har du fått også. Er den helt ny, eller litt brukt?

Telefonen selges med operatørlås, men en kompis av meg kan få den unlocked for ca. 100 NOK der. Da er det vel bare å sette inn et norsk sim-kort? Bruker Netcom kontant. Virker som det ikke skulle være store problemer med å få fikset norsk språk på den? jeg må bare være helt sikker på at alt jeg kjøper av tilbehør etc funker med den her i Norge? Telefonen er helt ny og uåpnet, den selges hos sånne privatforhandlere - noe som er grunnen til at den er så billig. er jo greit å få en såpass bra telefon til en så billig penge, men hvis jeg skulle støte borti store problemer med den her til lands, er det jo lite poeng i å kjøpe den ;)

Takker for tilbakemeldinger :)

EDIT: Har nå funnet ut at telefonen er låst til et nettverk eller noe som kalles "3", og det hittil ikke er kommet noe software som kan låse telefonen opp. Dermed blir jeg nok nødt til å kjøpe den her i Norge. Den var så billig der borte...virkelig synd :(

Endret av DigitaL BlasteR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...