The Rat Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg ville bare spørre om en ting... Er det ikke litt billig at den engelske versonen av HBP kun koster 148 kroner på Nordli, mens den norske verssonen koster 349 kroner eller noe sånt? Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Dette ble omtrent spurt om i spoilertråden. Gjør det noe om de engelske er "litt billige" da? Synes det bare er flott med priskriger jeg. Lenke til kommentar
The Rat Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Det gjør meg ikke egentlig så mye, men jeg liker kanskje den norske best og da blir det jo litt dyrere da... Det er det eneste problemet... Joa, det er loitt gøy når folk kriger om best priser og så er det vi som får det bra ut av det! Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Du kjøper jo ikke boken uansett, du skal jo låne den av meg..? Synes det er litt rart at det ikke er noen (stor) priskrig om den norske, men de gidder kanskje ikke siden det ikke er så mange steder man kan få kjøpt de? Med den engelske kunne en jo kjøpe de i utlandet også. Lenke til kommentar
The Rat Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Så du skal kjøpe den norske også du da Tonio? Jeg vil ha krig på norsk HBP også! Ja til billigre bok! Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg skal ikke kjøpe den, men jeg får den! You know why... Lenke til kommentar
The Rat Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Slettet. Endret 25. juli 2005 av The Rat Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Den norske koster evig mye mer fordi Bugge må jobbe på spreng for å få oversatt den. Dessuten er prisene på bøker generelt høyere i Norge. Lenke til kommentar
The Rat Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Det er dårlig gjort mot oss nordmenn... Alt er nye dyrere i Norge enn andre steder. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Det er dårlig gjort mot oss nordmenn... Alt er nye dyrere i Norge enn andre steder. Du får lese den på Engelsk da... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 (endret) Er snart ferdig med boka. Vet hvem som dør nå. Uansett, holder meg unna denne tråden når jeg er ferdig med boka, så jeg ikke risikerer å spoiler for andre. Går over til Den store Harry Potter-tråden. Endret 25. juli 2005 av Nevnarion Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 De engelske bøkene er billigere rett og slet fordi opplaget er temmelig mye større. Jeg vil tru at om de norske bøkene ble solgt i like store mengder hadde prisen gått ned Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 De engelske bøkene er billigere rett og slet fordi opplaget er temmelig mye større. Jeg vil tru at om de norske bøkene ble solgt i like store mengder hadde prisen gått ned Også koster det litt ekstra å oversette boken ... Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Om den norske boken hadde solgt i like stort opplag, hadde ikke prisen vært mere enn 1 kr mere enn den engelske. Men om den engelske skulle solgt like lite som den norske, hadde prisen blitt like høy som den norske. Så derfor er det opplaget som er hovedorsaken til prisforskjellen ? trur dere de 150 kronene går i lomma til han oversetteren ? Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 trur dere de 150 kronene går i lomma til han oversetteren ? Nei, nei, men litt skal jo han også ha. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 trur dere de 150 kronene går i lomma til han oversetteren ? Nei, nei, men litt skal jo han også ha. Grunner til at det er dyrere: Mye mindre opplag Forlagene må kjøpe rettigheter til boka Thorstein 'Bugge' Høverstad skal oversette Høyere priser generelt i Norge Ttegne egne omslag Kommer ikke på mer Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Kan noen forklare meg hva som er så "stort" med Harry Potter. Leste den første boken, men fant den kjedelig. Dessuten så er ikke håndverket så mye å skryte av heller. Men, siden J.K Rowling er den forfatteren som tjener nest mest penger på bøkene sine så må det jo være -noe- godt i de. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Kan noen forklare meg hva som er så "stort" med Harry Potter. Leste den første boken, men fant den kjedelig. Dessuten så er ikke håndverket så mye å skryte av heller. Men, siden J.K Rowling er den forfatteren som tjener nest mest penger på bøkene sine så må det jo være -noe- godt i de. Det er mange som mener at den første boken er den dårligste, men så blir det bedre og bedre. Grunnen til at så mange liker Harry Potter bøkene er at bøkene er veldig godt skrevet man lever seg inn i det pågrunn av de gode beskrivelsene. Bøkene har spenning, humor og kan også være skumle. Mange som aldri har lest bøker begynner å lese pågrunn av Harry Potter, bøkene er veldige gode mener jeg og veldig mange andre, men det er jo en smakssak. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Mange som har lest kun den første Harry Potter-boken sier jo at "dette er jo barnebøker" osv. Men Harry Potter er ikke barnebøker etter mitt syn. De første var kanskje det, men de har utviklet seg. Nå som jeg har lest bok 6 så kan jeg helt alvorlig si at Harry Potter er IKKE for barn lenger. Når bokhandlere setter aldersgruppe 10-14 år på Harry Potter and the Half-Blood Prince så må jeg si jeg skjønner ingenting. Bøkene har blitt mørkere, dystrere, og det er virkelig onde krefter det handler om nå. Den tredje Harry Potter-filmen viste jo også at den ikke er noen barnefilm. I ettertid hørte man jo om foreldre som ikke hadde brydd seg om 11-årsgrensen på denne filmen, og latt små barn se den, for så å klage på at barna hadde mareritt. LarsP, jeg synes kanskje du burde gi de andre bøkene en sjanse også. Fortsett å lese. Det blir mer spennende. Men selvsagt, man kan ikke forvente at alle skal like bøkene. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Gleder meg som en unge til den norske versjonen kommer.. Orker ikke lese den siste på engelsk når jeg har lest de andre på norsk. Blir stress med navn å sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå