Gå til innhold

Den spoilerfrie Harry Potter-tråden

Anbefalte innlegg

Mhm.. de skal vel teknisk sett ikke engang åpne eskene med bøkene (står med stor skrift på alle eskene: "DO NOT OPEN BEFORE JULY 16, 2005.")

Men, joda. De har utstilte bøker. Jeg hadde hatt store problemer med å holde fingrene unna hvis jeg hadde jobbet i en bokhandel. Hun jeg snakket med på Norli sa forresten at de hadde kjøpt inn tusen bøker i første omgang. Det er ganske mye det, med tanke på at det er mange bokhandlere i Bergen - og at Bergen ikke er noen stor by sett med internasjonale øyner. (Dessuten selger de norske bøkene ganske bra óg, tror det går en del mer av dem enn de engelske.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting som er litt rart: Netshopene sier at jeg skal ha boka i hendene på utgivelsesdagen, den sekstende. Da må dei ha åpnet eskene i god til og sendt dei ut før den sekstende!

BTW: PÅ norli.no's sider stod det i starten at utgivelselsesdatoen var den 15. Håpte å få den før "alle" andre! Sendte mail for å klage siden jeg ikke er hjemme det 16.! Jeg kunne fått den med om det hadde vært den femtende. Dessverre nyttet det ikke :(

Lenke til kommentar
De har nok engelske bøker i Sverige óg. ;)

Ja, men jeg har bestilt boka på internett.

Det er jo det jeg sier! Ingen fordeler med det herket...

:wee:

(...og det er litt seriøst óg, og er en av grunnene til at jeg ikke forhåndsbestilte. Dette skrev jeg for nesten fire måneder siden (bold lagt på nå):

Ser at det er en del som har forhåndsbestilt. Jeg har ikke gjort det, av to grunner;

*Hvorfor i all verden forhåndsbestille når jeg kan møte "likesinnede" med midnatt-opplegg utenfor bokhandleren? Mye gøyere det.

*Jeg er muligens bortreist 16/7, og da er det litt kjipt at jeg ikke kan kjøpe den fordi jeg har den hjemme..)

En ting som er litt rart: Netshopene sier at jeg skal ha boka i hendene på utgivelsesdagen, den sekstende. Da må dei ha åpnet eskene i god til og sendt dei ut før den sekstende!

BTW: PÅ norli.no's sider stod det i starten at utgivelselsesdatoen var den 15. Håpte å få den før "alle" andre! Sendte mail for å klage siden jeg ikke er hjemme det 16.! Jeg kunne fått den med om det hadde vært den femtende. Dessverre nyttet det ikke :(

Jeg har lest et par steder at utgivelsesdato er 15/7. Jeg vil tro at det bare er en "teknisk finesse" for at de skal ha lov å åpne den og sende ut før den 16. Har mine sterke tvil om at noen mottar bøker den 15.

Seriøst, som jeg gleder meg...

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Jeg har lest et par steder at utgivelsesdato er 15/7. Jeg vil tro at det bare er en "teknisk finesse" for at de skal ha lov å åpne den og sende ut før den 16. Har mine sterke tvil om at noen mottar bøker den 15.

Seriøst, som jeg gleder meg...

Ja, men nå har dei endra det til 16. igjen. Jeg klagde og sa at jeg ville ha den den femtende, siden det var hva som stod på siden da jeg bestillte!

Det er lov til å prøve! :p

Lenke til kommentar

Hehey! Det var bra.

Jeg selv har allerede tatt fra hverandre mobilen, siden jeg er borte i hele morgen uansett kommer jeg ikke til å bruke den. En viss person her på forumet nevnte at han skulle sende meg spoilere via SMS, og det vil vi ikke ha noe av.

Hvis jeg ikke får boken på lørdag (SOM ER I OVERIMORGEN! :D:D ) vet jeg ikke hvordan jeg skal overleve, er jo avhengig av dataen og jeg vil ikke bli storspoila som jeg ble med OotP. Men jeg stoler på Ark. :love:

Edit: Dette ble bare en forlenget setning av: Du er heldig Jokko88, håper jeg får den på lørdag.

Endret av Tonio
Lenke til kommentar

Godt å høre, Jokko88.

Dere...OM ET DRØYT DØGN HOLDER JEG HBP! Haha *ler og vet ikke hvorfor*

Altså... Jeg har ventet over 750 dager på dette. Om én dag står jeg utenfor og venter på at de åpner dørene.

Jeg pleier ikke å overbruke smileyer, men alt til sin tid: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

(Edit: Fikk ordre fra Tonio om å ordne smileyene. Jaja..)

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Om et lite døgn har jeg kjøpt boka å kommet meg gjennom de første kapitlene, utrolig hvor jeg gleder meg, litt morsomt på bokkilden.no står det at den passer for folk i alderen 9-14, men jeg er 21 og gleder meg enormnt...

Tro om jeg rekker å få lest forige bok en gang til før denne kommer ut....

Nei tvilsomt, må jo sove litt nå, også har jeg jo litt annet å gjøre i morgen også....

Ja ja...

Lenke til kommentar
litt morsomt på bokkilden.no står det at den passer for folk i alderen 9-14, men jeg er 21 og gleder meg enormnt...

Ja, det der er så utrolig teit. Irriterer meg over folk som sier "Uff, leser du harry potter? :nei: det er jo barnebøker!"

Vel..faktum er at de er ikke barnebøker. De begynte kanskje som det, men utover i serien så har bøkene blitt mørkere og skumlere, og jeg vil si at Harry Potter er langt fra best egnet for barn.

Forresten, så jo bra ut den anmeldelsen av filmen. Men ser at h*n skriver:

If a person who has no connection to this universe likes these films, they’ve got to be doing something right.

Vel...det er vel som oftest de som faktisk har lest bøkene som har en tendens til å ikke like filmene...

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...