Gå til innhold

Er dette for varmt? 49-50 grader på skjermkortet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men..så det betyr at jeg trådstarter ikke skal bekymre meg over temperaturen når jeg spiller bf2??

takk for svar! :thumbup:

Det viktigste er vel egentlig at kabinettet(og dermed HDene) bli for varme, har du kabinettvifter og tempen ikke blir for høy der, ville jeg egentlig ikke bekymret meg. Dog er det ingenting som er verre en HD krasj.

Lenke til kommentar

AMD prosessorer har i alle fall en maks-temperatur beskrevet i stepping. Min tåler 110 før den kvelder. Antar at dette er junction temperatur, og dermed vil nok den målte temperaturen bli en god del mindre.

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Jeg har en Shuttle med et GeForce 6800LE@16pp, og to harddisker. I sommervarmen ligger skjermkortet på over 60 grader idle, og over 70 grader load, uten at jeg bekymrer meg. Det at harddiskene topper 50 grader under defragmentering er ikke like hyggelig... Derfor blir det en Stacker på meg fortest mulig.

Jeg tror ikke du har noe som helst å bekymre deg over kurrikill. Hvis du er nervøs kan du laste ned DTemp (Google), så får du se temperaturen på harddiskene dine.

Lenke til kommentar

Du kan jo eventuelt gå over monteringen av CPU-kjøleren; at den sitter riktig på, og at det ikke enten er null kjølepasta, eller altfor mye.. Hvis det er luftflyt over/rundt CPU-kjøleren syns jeg det var litt rart med så høy temperatur. Men 60 grader på CPU er fortsatt innenfor trygg grense.

Lenke til kommentar

Gah, fikk artifacts to dager siden, skrudde av pcen temmelig kvikt, skjermen flimret av og til før artifacts kom frem skikkelig ved brettbytte.

skjermkortet var 81 grader, cpu 52. Luft-temperaturen var 29-31C

Sparkle geforce 6800GT PE, A64 3000+, twinmos twister 512mb pc3200, twinmos 512mb pc2700 ^^

Kan det ha vært skjermen? Den var fryktelig varm 0.o

Lenke til kommentar
En CPU klarer IKKE 100 grader.

Det kommer helt an på hva for en prosessor du har.

Bla. mobile-prosessorer har max die temp. på 120 grader, så de kan fint ligge litt i overkant av 100 grader så lenge du vil.

Så høy varme forkorter kanskje levetiden til 7-8 år, men hvem beholder en prosessor så lenge uansett.

Lenke til kommentar
Det kommer helt an på hva for en prosessor du har.

Bla. mobile-prosessorer har max die temp. på 120 grader, så de kan fint ligge litt i overkant av 100 grader så lenge du vil.

Så høy varme forkorter kanskje levetiden til 7-8 år, men hvem beholder en prosessor så lenge uansett.

Nå var det jo snakk om en arbeidsstasjons-CPU, ikke mobile (som er lagd for å tåle høye temperaturer). En vanlig CPU klarer ikke i nærheten av 100 grader, ferdig.

Lenke til kommentar
Du kan jo eventuelt gå over monteringen av CPU-kjøleren; at den sitter riktig på, og at det ikke enten er null kjølepasta, eller altfor mye.. Hvis det er luftflyt over/rundt CPU-kjøleren syns jeg det var litt rart med så høy temperatur. Men 60 grader på CPU er fortsatt innenfor trygg grense.

påstand: dette er helt normal tempratur med en boxed kjøler på han sin cpu

Lenke til kommentar
Nå var det jo snakk om en arbeidsstasjons-CPU, ikke mobile (som er lagd for å tåle høye temperaturer). En vanlig CPU klarer ikke i nærheten av 100 grader, ferdig.

Intel-prosessorer slår seg av om det blir for varmt, A 64 Clawhammer tåler godt over 100 grader, det samme gjelder Barton.

Men greit, ingen prosessorer til desktop-bruk tåler i nærheten av 100 grader celsius.

Lenke til kommentar

Mange vrange personer her som ikke har prøvd noen gang...

Min P4E 3GHz kjører fint på 90 grader, eneste som skjer, er at det går mye tregere å arbeide, fordi den klokker seg ned automatisk...

Når det gjelder skjermkortet, har mitt GF6800GT kjørt på over 100grader uten å henge seg / fryse / få artifacts i det hele tatt... (Vannkjølinga tok kvelden!:S)

AMD tåler enda høyere temp'er som Goophy sier...

Alt i alt - temperaturer på sub 80-grader er IKKE farlig, IKKE i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...