Gå til innhold

Er dette for varmt? 49-50 grader på skjermkortet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enkelt og veldig greit; Nei, dette er ikke for varmt... Du kan doble temperaturen på skjermkortet før det er ille, og plusse på en 30-40 grader på CPU før den begynner å syte

Du mener at nesten 100 grader på CPU/GPU går fint?

Jeg har fått slag lenge før det jeg ihvertfall..

Endret av Skurk
Lenke til kommentar

Du klarer ikke å få et skjermkort til å ligge konstant på over 100 grader hvis du har en eller annen kjøler på det (stock kort that is).

Edit: XP2600 prosessoren i PC-en min ligger på ~90 grader idle og har gjort det ihvertfall i et halvt år. Den lever enda.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar
Sorry, en CPU vil mest sannsynlig ta skade av slik varme, og klarer ihvertfall ikke jobbe med en slik temperatur.

Vil bare forkorte levetiden litt, men hvorvidt den klarer å arbeide eller ikke har ingenting med temperatur å gjøre mm. det er så varmt at kretsene smelter.

Lenke til kommentar

Litt kjedelig om fyren nå sløser bort masse penger på total unødvendig kjøling.

Ingen vet om temperaturen er avlest i BIOS/software eller målt med skikkelig termometer, men tipper den er fra BIOS/software. Ofte er de innebygde termometerene veldig unøyaktige. Hadde for en stund siden to hovedkort som gav 10-15C forskjell på CPU-temperatur (samme kjøler, samme kabinett, samme romtemperatur). Er maskinen stabil og funker greit burde det ikke være noen problemer med de temperaturene. Harddisker derimot kan det være en fordel å holde øye med.

Lenke til kommentar
er 49-50 grader på skjermkortet og 59-61 grader på cpuen for mye?(jeg kjører oppløsning og hele pakka på fullt)

takker for svar :yes:

Skjermkortet mitt ligger jo på 59-61C og det reestarter, trodde nå det var pga av varme det gjor det.

Men kan det helt seriøst gå så høyt opp som det nesten det dobble før det skal reestarte. mitt gjør det jo hele tiden når jeg spiller og jeg trodde at det var pga varme :hmm:

Lenke til kommentar

Byttet nettop CPUvifte til en Zalman 7700AlCu på min 3500+. Den ligger oppunder 40 i idle, og stabilt rundt 59-61 grader under load. Viften kjører i silent mode (skrudd helt ned på minimum). Regner med dette er helt greit også? (elsker stillheten!)

Lenke til kommentar

dette da?

hovedkort: 45C

cpu: 48C

gpu: 54C

gpu omgivelse: 47C

harddisk: 41C

når pc'n har stått på en stund og jeg spiller mye stiger temperaturene med ca 5C er dette normale temperaturer? har ikke kjøpt noen nye kjølere bruker bare de som fulgte med.

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Felt Verdi

Sensor egenskaper

Sensor type Winbond W83627THF (ISA 290h)

GPU sensor type National LM63 (ATI-I2C 4Ch)

Hovedkort MSI MS-7025

Temperaturer

Hovedkort 37 °C (99 °F)

CPU 40 °C (104 °F)

GPU 61 °C (142 °F)

GPU omgivelse 39 °C (102 °F)

Seagate ST3200822A 32 °C (90 °F)

SAMSUNG HD080HJ 36 °C (97 °F)

Kjøle vifter

CPU 5400 RPM

Strømforsyning 1467 RPM

Spennings verdier

CPU kjerne 1.38 V

+3.3 V 3.18 V

+5 V 5.13 V

+12 V 12.65 V

+5 V Hvilemodus 5.06 V

VBAT batteri 2.56 V

Virker dette ok, eller er det noe som ikke stemmer?

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Du mener at nesten 100 grader på CPU/GPU går fint?

Det er ikke noe problem i korte perioder, >5 min eller noe.

Sorry, en CPU vil mest sannsynlig ta skade av slik varme, og klarer ihvertfall ikke jobbe med en slik temperatur.

Så så ro ned. Når Goophy har hatt CPUen @ 90*C i et halvt år så kan ikke du komme med din super teori at den vil sprenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...