Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger en sterk router!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med ekstern firmware kan du sku opp effekten på WRT54G(S) til 250mW (mot normalt ca 40mW).

 

Dette hjelper ikke så mye på mottak ;)

Ok, så den må ha et godt mottak også.. Eksempler på routere som er gode på begge disse tingene?

den trådløse boksen bare mottar signaler fra det trådløse kortet, så får å få bra mottak må du ha et bra trådløst nettverkskort..

Lenke til kommentar
Med ekstern firmware kan du sku opp effekten på WRT54G(S) til 250mW (mot normalt ca 40mW).

 

Dette hjelper ikke så mye på mottak ;)

Ok, så den må ha et godt mottak også.. Eksempler på routere som er gode på begge disse tingene?

den trådløse boksen bare mottar signaler fra det trådløse kortet, så får å få bra mottak må du ha et bra trådløst nettverkskort..

det har sikkert min nye tundra 1557! eller? kolbotngutten :cool:

Lenke til kommentar

Er vel helt greit kort som brukes der skulle man tro. For å få veeeldig bra sendestyrke på

trådløsekort hacker man firmware og øker sendestyrken. Men det går nok ikke på alle. Mulighet for ekstern antenne er også fint. Kortet som står i min Dell x1 har iallefall veldig nydelig rekkevidde. fant 4 flere nettverk her på jobben enn med mitt pcmcia smc 22mps nettverkskort jeg brukte før.

 

Heh, kolbotngutt det er meg ja :p

Endret av Dr3as
Lenke til kommentar
Om routeren tar et par kg i benkpress gjør ingenting :D Det skal gå igjennom 2 etasjer!

Hvilke type golv da? Er det et tre hus så er det ikke utenkelig at det skal gå fint, men på murhus så blir det fort trøbbel. Du skal heller ikke regne med å få full hastighet på den trådløse forbindelsen.

Lenke til kommentar

Bare for å rydde opp i noen fakta her, selv om man øker ut effekten på en linksys med ny firmware vil ikke dette hjelpe på noen som helst måte, faktisk vil det bare gjøre vondt verre. Det som skjer når man øker effekten på linksysen(som i utgangspunktet er stilt ganske bra inn), er at signalet blir fullt av støy, i motsetning til om man bare holder effekten på orginalt 40mW. Rotete forklaring, men regner med du får noe vettugt ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...