Gå til innhold

ny harddisk skal kjøpes

Anbefalte innlegg

Jeg vil si det er feil å påstå at man mister ytelse. Man får riktignok ikke utnyttet nye features i "S-ATA2", som NCQ, men man vil på ingen måte oppleve noen dårligere ytelse enn med "S-ATA1"-disker. Båndbredden på "S-ATA2" er uansett over tre ganger så høy som det en normal harddisk klarer å levere av data, så dette er ikke noe argument.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WD er kjent for å være "driftsikre". De tåler, min erfaring, mer enn andre disker.

Ifølge storagereview så scorer relativt nye WD-disker ikke så veldig bra:

Caviar WD2000BB 14

Caviar WD2000JB 15

Caviar WD2500JB 28

Caviar WD2500JD 19

Tallene her er hvor mange prosent av diskene i databasen som er dårligere, feks er 14% dårligere enn WD200BB (og 86% bedre), men det virker på meg som at får nyere modeller bør man forvente litt mer enn 50% for å kalle det middels, da det ser ut som gamle typer hadde en høyere feilrate(?)

AtW

Lenke til kommentar

Da har vi konkludert det at min sata2 disk går på mitt hovedkort med vanlig sata.

men hva med overføingshastigheten.

blir den det samme som vanlig sata, eller får den sata2 overføringshastigheten ?

takker for svar :w00t:

Lenke til kommentar
seagate kræsjer mye....ikke og annbefale :no:

Og hva får deg til å si det? Jeg har hørt lit om Seagate-krasj, mulig det er din som gjør det ofte(?)

kaliber: Ja, det er konklusjonen. Du vil få S-ATA overføringshastighet, siden porten ikke klarer mer ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...