Gå til innhold

ny harddisk skal kjøpes

Anbefalte innlegg

heisan

min nåværende seagate barracuda 120gb harddisk er nå proppfull og er treg og pc'n krønsjer i ny og ned.

er da på jakt etter en ny disk.

jeg har lyst på sata disk, har dere noen tips til harddisk?

tenker på en ny seagate barracuda.

den skal være enten 160 eller 200gb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den disken DMPoWer linker til er like billig som 2 stk. Seagate Barracuda 7200.8 NCQ-disker, og den burde være like bre eller bedre :thumbup:

Men hvis du ikke trenger så mye plass/vil bruke så mye penger på disk nå, så kan jeg annbefale nevnte disk

Ja, den er like billig som to seagater ja, riktignok to seagater på 250 GB, da får man jo mer kapasitet (500), dessuten burde man vel sammenlikne WD mot WD og da er 2*250 billigere enn 1*400

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Jeg regner GB per port og ikke per disk. Har trangt om plassen med disker og derfor er 400GB mye bedre for meg siden dette blir 2x400 = 800.

Den koster nesten det samme som 2 disker men blir mindre varme, strøm og plass med 1 disk kontra 2 disker. ;)

Lenke til kommentar

Sorry, skrev litt villedende i mitt forrige innlegg. Det funker ikke med en S-ATA2-disk, siden det ikke er noe som heter det, men det funker med det de kaller for en S-ATA2-disk, siden de er bakoverkompatible ;)

Konklusjon: Kjøper du en "S-ata2-disk", så funker det :thumbup:

Lenke til kommentar

Når vi snakker om "SATA2", jeg har også tenkt å kjøpe en ny harddisk.

Har samme hovedkort som han karen over her, men hvor ligger ytelsestapet hen?

Får ikke utnyttet 300mbps porten og NCQ? Hva vil det si i praksis?

Er ikke noe særlig skarp på harddisker :whistle:

Litt offtopic: Er klokka på hw.no sitt forum feil? Se på klokka for redigert innlegg for eksempel, er ikke den en time forsinket? Når jeg skriver dette, er klokka mi 02:33.

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
Det at seagate er så mye mer anbefalt enn WD, jeg trur nok det er fordi WD disker crasher mer, men hvis jeg tenker riktig så crasher de mer fordi de selger mye mer disker?!? eller surrer jeg? WD er jo billigere...

Står vel sikkert noen fine statistikker på storagereview, slike ting endrer seg jo hele tiden, og det er andre ting å tan hensyn til også (støy feks), seagate har jo ikke utmerk seg som spesielt stille i det siste. Personlig liker jeg hiatachi sine siste, stille, kjappe, og tilsynelatende diftssikre.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...