Gå til innhold

Vannblokka mi 2 :)

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå får jeg mekka en ny topp til blokka mi og den blir snart fotografert og lagt ut på http://home.online.no/~kniva-sk . Det vannblokk v.1.0 topplokket var litt dårlig konstruert med tanke på festing osv, så nå mekker jeg en vannblokk v1.1 og håper at den blir bra.

Skal komme med detaljer om hva som har blitt gjort hvis folk ønsker det.

Jeg er også å treffe på Overklokking.no @ undernet

Jeg kan jo også ta med pris til nå på vannkjølinga mi... :

kobber : 35kr

nippler: 42kr

planslipepapir: 30kr

silikon og sånn har vi nok hjemme, så det slipper jeg, men for de som skal kjøpe det, så trengs vel en 50-lapp til det og :smile:

AMD Athlon 1200@1490 (snart XP2100+)

Abit KG7-RAID

256 TwinMOS DDR RAM (snart mer)

Geforce 4 Ti4400 @ Ti4600++ :smile:

2x120GB WD SE 8MB 7200RPM i RAID-0 :grin:

totalt 8 vifter :wink:

[ Denne Melding var redigert av: kiskogl på 2002-07-29 10:13 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm... Nipplene er store ja. må jo ha de store nok til å få plass til noen slanger nedi :smile:

Jeg har festa Nipplene nå. Får håpe litt teflontape gjør susen... litt silikon er vel heller ikke å forakte håper jeg. :grin:

da er det bare "sammensveisinga" av blokken som gjenstår... tror jeg skal få meg noen maskinpakninger og skjere til, eller et lag silikon. De 4 skruene skal vel klare å holde det på plass. :smile:

Dette med lakking er gjerne aktuelt... den blir vel kanskje litt stygg etterhvert hvis det bare er ren kobber... ?

DethZaint @ overklokking.no @ undernet

Lenke til kommentar

Nå har jeg lagt et lag med silikon imellom og skrudd FAST! ... Brukte blå silikon som de hadde på et verksted i nærheten... den tåler fra -73 - 315 Grader (!), så det skal vel holde for en AMD Athlon 1200@masserart!! Tett skulle den visst og være :grin:

Når det gjelder lakkering.... noen forslag ? Blir det rævstygt av å ikke lakkere? polere litt...? ... Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Jeg ville ha brukt vanlig lakk, altså farge. Du sparer mye i pussing og polering. Kun kobberfinish, holder seg _ikke_ uten lakk. I dette tilfellet klarlakk. Valget er ditt. Skal du ha fin koberfinish, puss og poler den så blank du vil ha den, avfett, og lakk den omgående med klarlakk. Du kan evt "jukse" med bilvoks, men vet ikke hvor lenge det holder. Skal du ha en farge: En lett puss med litt sandpapir, og avfetting, spray på.

Lenke til kommentar

Etter en NYDELIG helg og mye tenking på min kommende vannkjøling, har jeg noen nyheter ...

På fredag etter jobb, stakk jeg til Knakki Bilopphøgging på Karmøy og spurte etter Radiator. Gubben fant fram en ganske pen Volvo 440 Varmeapparatting :smile: . Han spurte meg også om jeg hadde pumpe, og da jeg sa nei sprang han bort til en liten haug med deler (han var veldig ivrig) og plukket frem en pumpe til en VW Buss!! Den skulle visst pumpe nok vann for hva-som-helst, så dette kan bli bra!

Vannkjøling til 35kr er ikke meg i mot... eneste som kommer i tilegg er noen noen korte slangestubber :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...